David Lloyd: «A tendencia ao autoritarismo fai hoxe máis relevante a "V de Vendetta"»

Serxio González Souto
serxio gonzález VILAGARCÍA / LA VOZ

CULTURA

David Lloyd, en el festival Curtas
David Lloyd, no festival Curtas MARTINA MISER

O creador dunha das series máis influentes do cómic europeo reflexiona desde Vilagarcía sobre a vixencia da súa obra

09 novs 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Durante tres días, David Lloyd (Enfield, Londres, 1950) exerceu como estrela de Curtas, o festival internacional de cine e cómic que Vilagarcía acaba de clausurar. Dos seus lapis e da escritura de Alan Moore xurdiu, a comezos dos 80, o relato da loita dun revolucionario anarquista contra o Goberno fascista que domina unha Inglaterra distópica. Inquietante.

-Alan Moore e vostede crearon «V de Vendetta» fai case corenta anos. Como ve aquela obra co paso do tempo?

-Como comentario sobre os perigos da forma na que podería evolucionar a sociedade é tan relevante agora como o era entón. De feito, máis relevante, tendo en conta a urxencia de grupos populistas e a tendencia aos gobernos autoritarios que xurdiron desde entón. É coma se unha onda de acontecementos grotescos estivese agardando no mar para estrelarse contra as nosas costas nunha repetición dos anos 30 e 40, e afogarnos a todos de novo na miseria.

-A historia desenvólvese nunha Gran Bretaña distópica, na que impera un sistema fascista. Ten algo de profético?

-Se che refires a que as persoas poden aprender unha lección de V na súa acción colectiva contra un goberno opresivo, si. Pero se che estás imaxinando unha figura como a de V, non. No entanto, en moitos grupos de resistencia ante o autoritarismo si existen individuos inspiradores que poden liderar co seu exemplo. Iso é común e benvido en todas partes, por suposto. Así que é de agardar que exista un tipo de V para alentar e facelo posible sempre que sexa necesario.

-Guy Fawkes [o personaxe no que se inspira a súa estética, un revolucionario católico que tratou de asasinar o rei Jacobo I na conspiración da pólvora de 1605] é unha figura popular en Inglaterra, pero practicamente descoñecida no resto do mundo. Como foi o proceso creativo e a idea de pórlle a súa máscara ao protagonista do cómic?

-Non tiñamos nin idea de que V se volvería tan global como o foi. A serie falaba dun problema británico, e o feito de que se volveu tan universal, atractivo e relevante constitúe un feliz accidente. O proceso creativo sería demasiado longo para describilo aquí, pero foi encargado por un editor que quería unha aventura simple de vixiante enmascarado. Sucede que se nos deu unha liberdade inusual, polo que Alan e eu decidimos crear algo máis que ese personaxe simple e facer que reflectise os nosos temores sobre o autoritarismo. Alégrame ver a máscara (unha estilización do que coñecemos sobre a aparencia xeral de Fawkes, necesaria para que todo o concepto de V fose unha resurrección simbólica da súa figura) utilizada en protestas como unha insignia de resistencia fronte á tiranía por individuos ou grupos cuxo obxectivo é mellorar as cousas no mundo.

-A pesar de gozar dunha longa traxectoria, vostede é coñecido, sobre todo, por V. Hai artistas que acaban odiando a obra da que todo o mundo lles fala. Está vostede cómodo con ela?

-Si, foi boa para min.

-Deixando descansar xa a V, en que momento atopa vostede ao cómic? Trátase dun bo medio para comunicar certo compromiso coa realidade? Cal debe ser o papel do artista nun mundo tan complexo?

-Un artista que posúa un punto de vista que expresar debe usar a súa arte para facelo. Pola contra, estaría a desperdiciar o que se lle deu. Pero un artista sen nada que expresar tampouco está cometendo un delito. Os cómics son un gran medio para contar historias e comunicarse, pero o seu alcance limitado significa que non chega a tanta xente como debería. Iso si é un delito.

-Cóntenos algo sobre Aces Weekly, o seu proxecto en Internet.

-Non quero substituír ao cómic impreso, só complementalo e chegar a máis persoas do que fan os medios lamentablemente inadecuados de reprodución e distribución que os cómicos impresos usan. Con Aces Weekly só cambiamos a superficie na que aparecen os cómics, non a súa sustancia. Sacámolos do papel e pómolos na pantalla, é todo o que facemos. Máis barato, de acceso doado, mellor para visualizar e facémolo todo o tempo. Bota unha ollada a www.acesweekly.co.uk e mira.