Jon Favreau: «Este "Rei león" non se parece en nada ao que xa se fixo»

O cineasta asina unha nova perspectiva ao gran clásico de Disney e na que contou coa cantante Beyoncé

Favreau también dirigió «El libro de la selva»
Favreau tamén dirixiu «O libro da selva»

os anxos / colpisa

O director Jon Favreau (Nova York, 1966) fixo carreira diante e detrás das cámaras, aínda que é como realizador onde máis sorprendeu. A súa versión animada e fotorrealista do rei león pode cambiar a industria do cine para sempre. Favreau apostou por efectos naturalistas onde a sensación de estar a ver imaxes reais é a razón da súa existencia. Conseguir o ton era tan importante como contar cun gran elenco para dar voz aos protagonistas.

-¿Que elementos da versión orixinal quería transmitir?

-A película presenta o corazón de África, un mito onde a natureza é protagonista. Pero ademais require humor e intensidade, unha combinación para manter o ton da historia, que sexa familiar para o público. Ao mesmo tempo, hei ter a oportunidade de cambiar algúns momentos e darlles máis profundidade porque era necesario adaptala ao momento actual. As liberdades que me tomei están máis relacionadas coa estrutura e o diálogo.

-Ao adaptar unha cinta tan coñecida, ¿tivo medo de correr riscos?

-Non. Son consciente de que a memoria do público corre ao meu favor. Claro que todo depende de cantas veces teñas visto a película [risos]. Creo que fomos bastante fieis ao orixinal, con máis humor que lle deu consistencia á historia. Estamos noutra era, noutro momento e iso nótase. Creo que os efectos visuais e a música van sorprender en positivo.

-¿Foi difícil convencer Beyoncé para participar neste traballo?

-É unha artista moi ocupada e foi difícil coordinar o seu calendario para as sesións de traballo xunto aos outros actores, pero conseguímolo. Ela puxo moito empeño en atopar o tempo. É unha muller incrible, que se preparou a fondo para o papel. Gustoume analizar o personaxe con ela, a súa participación non consiste en esperar a que lle toque a quenda, ao contrario, concentrouse, achegou ideas e compartiu tempo co resto do elenco.

-¿Por que se decantaron por Daniel Glover como Simba?

-Impresionoume a súa traxectoria, desde guionista de 30 Rock ata o seu traballo en Community . Foi o meu fillo quen mo presentou como Childish Gambino -o seu alter ego musical-. É, sen dúbida, un artista sorprendente e con moitísimo talento. Contar con el foi unha honra. Os dous vimos do teatro da improvisación e falamos o mesmo linguaxe. Facémonos rir o un ao outro e iso crea un ambiente de traballo relaxado.

-Vostede vén dunha forma de dirixir bastante tradicional, ¿que supuxo rodar unha película tan particular?

-O que intentei como director é que a imaxe quedei capturada no computador e sentísese de forma natural, case accidental. Unha aproximación diferente porque non quixemos que as imaxes fosen perfectas. Xa traballara con este tipo de efectos no pasado e seguimos o mesmo tratamento, permitindo que os actores se gravasen en escenas longas de forma que si ocorría algo imprevisto, deixabamos que a tecnoloxía o cambiará no computador para que os efectos visuais non fosen perfectos e a produción parecese realista. Creo que emocionalmente esta película é moi real.

-¿Por que decidiu que a súa seguinte película como director despois de «O libro da selva» fose «O rei león»?

-Creo que ninguén quere volver ver outra película animada do rei león. Esta era unha oportunidade de retomar a historia e analizala desde outra perspectiva. O mesmo que fixemos co libro da selva. É unha oportunidade de perfeccionar e sacar punta a un proceso de realización que me gusta e interésame. O mundo da animación permite contar historias con música, onde os personaxes actúan dunha forma diferente. Non nego que foi un reto enorme, pero paréceme que creamos un filme diferente, que non se parece a nada do que se fixo no pasado e, afortunadamente, a música axudounos a alcanzar as emocións sen perder frescura.

-Cando dirixiu «O libro da selva» filmou imaxes de acción real que incorporou logo a contornas dixitais. Pero esta versión de «O rei león» non ten ningunha secuencia de acción en vivo. ¿En que categoría clasificaría esta película?

-Bo, é moi difícil. Non hai animais reais e tampouco hai cámaras reais. Todo vén a través das mans dos artistas. Pero dicir que está animado creo que tamén é enganoso polas expectativas que se poden crear e porque non é a animación que coñecemos. Cambia a forma en que o miras e, con sorte, poderías velo sen comparala co orixinal.

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
0 votos
Comentarios

Jon Favreau: «Este "Rei león" non se parece en nada ao que xa se fixo»