A Unesco recoñece que o estadounidense cambiou a arquitectura
08 jul 2019 . Actualizado ás 05:00 h.Oito obras arquitectónicas do século XX do estadounidense Frank Lloyd Wright (1867-1959) foron declaradas este domingo patrimonio mundial pola Organización das Nacións Unidas para a Educación, a Ciencia e a Cultura (Unesco).
O Comité de Patrimonio Mundial incluíu na súa cuadraxésima terceira reunión celebrada na capital de Acerbaixán na lista de sitios culturais oito edificios do afamado arquitecto, considerado o precursor do que é coñecido como «arquitectura orgánica», a harmonía entre a construción e a natureza. Entre as obras seleccionadas figuran deseños realizados por Wright durante diversas etapas da súa prolífica carreira e situados en todo Estados Unidos, incluído o museo Guggenheim de Nova York e a Casa da Fervenza (Fallingwater) en Pensilvania.
Tamén foron recoñecidas outras obras emblemáticas do famoso artista, como o Templo Unitario (Unity Amorne) e a Casa Robie (Frederick C. Robie House), ambas as en Illinois; a Casa Taliesin e a Casa Jacobs 1 (Herbert Jacobs House), en Wisconsin; a Casa Malva (Hollyhock House), en California; e cásaa-taller do arquitecto, Taliesin West, en Arizona.
Precisamente, a Casa Jacobs 1 é considerada como unha das súas primeiras casas Usonian, un estilo desenvolvido polo visionario da nova arquitectura estadounidense entre 1936 e os anos cincuenta do século pasado para abaratar as vivendas da clase media que padeceu as consecuencias da gran depresión de 1929.
Os inmobles Usonian ideadas por Wright, con prazas de aparcadoiro ao aire libre e cociñas americanas, non tardaron en cobrar popularidade entre os habitantes de EE. UU., facendo que sexan comúns no país ata hoxe día.
O Comité de Patrimonio Mundial destacou a importancia que tivo Wright para a arquitectura «a escala global» durante a primeira metade do século XX e máis adiante. O seu traballo, indica o comité, repercutiu no xeito de concibir a arquitectura e o deseño en todo o mundo, «e continúa facéndoo tamén a día de hoxe».
Entre outros puntos, o xurado sinala que las oito construcións do artista «ilustran diversos aspectos do seu novo enfoque á arquitectura», pensado para o «contexto estadounidense», pero que se adaptou á vida de moitas outras cidades do mundo. O carácter universal da súa visión fixo que servise de inspiración para arquitectos do Movemento Moderno en Europa e a algúns artistas en América Latina, Australia e Xapón, segundo recóllese no ditame dado a coñecer do comité da Unesco.