The Soul Jacket: «A xente bota de menos a música»

Javier Becerra
JAVIER BECERRA REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

The Soul Jacket en una de las fotografías de la sesión de la que salió la portada de «Plastic Jail»
The Soul Jacket nunha das fotografías da sesión da que saíu a portada de «Plastic Jail»

Cos ollos postos na música negra e o rock americano, a banda viguesa inicia a xira de «Plastic jail», o seu novo disco, con concertos na Coruña e Santiago

23 may 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Son unha desas formacións coas que salta de inmediato a frase: «Parecen unha banda americana». A pesar de ser de Vigo, The Soul Jacket emanan sons da música negra e o rock setenteiro dun xeito tan convincente que a dúbida sobre a súa orixe resulta constante. Esta fin de semana presentan o seu último traballo, Plastic Jail, na Coruña (venres 24, Garufa Club, 22.30, 12/15 euros) e Santiago (sábado 25, sala Moon, 22.00, 12/15 euros). Antes o seu vocalista Toño López responde esta entrevista. 

-Fronte á dispersión do disco anterior, han ir máis ao gran. Prima a canción sobre todo?

-Si, é todo máis directo. Buscabamos a inmediatez e creo que o resultado é máis fresco. Trátase de volver ás nosas raíces e ser máis audible para todo o mundo.

-Hai algunhas cancións como «Lying on the Grass» nas que van directamente ao power pop. É algo inédito en vostedes.

-Si, nese tema en concreto era a primeira vez que nos metiamos neses campos. Nunca tivemos medo a explorar novos estilos. Gústanos a música no seu sentido máis amplo. Nos outros discos iamos máis ao americano. Aquí, talvez cara ao inglés.

-Di que se fixaron nas producións dos setenta de John Lennon ou Roxy Music. É así?

-Si, probamos cousas novas no estudo. Gravamos en Radar con Pablo Iglesias e metemos efectos novos, novos arranxos, coros... Aquí hai moito curro de estudo.

-Sente que con «Black Cotton Limited» (2014) transcenderon ao público entendido, chegando a xente que nin sequera manexa as súas referencias sonoras?

-Si. Eu sempre dixen que, de ter os medios para chegar a máis xente, somos un grupo para todos os públicos. A xente ás veces descóbrenos porque se atopa connosco. Normalmente adóitalle gustar o noso, aínda que non escoite rock n' roll e música dos setenta.

-Por que?

-Porque a música foi tan aldraxada e perdeu tanta calidade que, de súpeto, alguén escoita a unha banda que coida as cancións e a calidade e sorpréndelle . A xente bota de menos a música. Aí é cando che din que non pareces de aquí, que pareces unha banda americana.

-Parécelle unha gabanza?

-Si, nós fixámonos sempre nas bandas americanas dos sesenta e setenta. Desde Funkadelic a James Brown, pasando por Crosby, Still, Nash & Young... de todo. Había unha gran creatividade e non había barreiras

-Quen de todos eses lle empurrou a facer música?

-Buff, cando empecei a escoitar música negra, fixeime en Otis Redding e vooume a cabeza. quedaba cos cantantes, pero logo empecei a escoitar os discos, deténdome na produción e arranxos. Isto é o de sempre. Vas ás grandes bandas, a Led Zeppelin, os Doors, The Who, Queen...Logo empezas a escarbar e cada vez hai máis. Hai tanto que podes estar a descubrir cousas para sempre.

-Aínda que nese novo disco opten pola concreción intúo que en directo todo se vai a dispersar e que as cancións ninguén sabe como rematarán.

 -A xente que nos coñece e que nos viu máis dunha vez sabe que nunca facemos un directo igual. Gústanos espremer as cancións e deixarnos levar polo momento, que iso é importante. Moitas veces sucede que as bandas tocan as cancións unha e outro vez e, ao final, acaba sendo algo mecánico. Nós queremos que o directo sexa algo creativo, que de súpeto alongues determinadas partes, que nos miremos entre nós e digamos: «Imos un pouco máis aló».