Pop electrónico con sabor invernal

Javier Becerra
Javier Becerra REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Tarci Ávila y Nacho Dafonte, integrantes de Presumido
Tarci Ávila e Nacho Dafonte, integrantes de Presumido Óscar Vázquez

O dúo vigués Presumido, que empeñou o ano pasado os seus instrumentos para recuperar a liberdade editorial, publica a primeira parte de  o seu proxecto «Catro estaciones»

23 ene 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Non é Presumido un grupo ao uso. E o seu último movemento así o demostra. Inverno, un epé de tres cancións que acaba de ver a luz, é o primeiro capítulo dunha segunda vida artística para a cal os vigueses tiveron que empeñar os seus instrumentos. Románticos empedernidos e fascinados pola cultura pop, Tarci Ávila e Nacho Dafonte víanse atascados co seu anterior discográfica. Decidiron romper con todo axudados polos seus fans. Convocaron un crowfunding para recuperar o seu material de traballo e puxeron as bases das catro estaciones, o que será o seu novo traballo.

Xa se pode escoitar o primeiro cuarto desa pizza de catro gustos que genialmente plasma o deseñador galego Thisismaurix na portada do epé. Nel atópase un xiro ao son de Vendetta (2017), o seu disco de debut. Os claroscuros pronúncianse. As cancións combinan con maior contraste tensión, relax e eses fogonazos de luz que levan á pista de baile. Pero tamén aparece unha rítmica máis depurada por ese xeo ao que invocan.

PORTADA DE «INVIERNO», PRIMER EPÉ DEL PROYECTO CUATRO ESTACIONES DEL GRUPO PRESUMIDO
PORTADA DE «INVERNO», PRIMEIRO EPÉ DO PROXECTO CATRO ESTACIONES DO GRUPO PRESUMIDO

É o resultado de mesturar o lado electrónico, humillante e de subidones, do rei Midas Max Martin cos intrincados quiebros subterráneos de Moderat. Trátase da consecuencia de apelar ao sentimentalismo abrupto do Bon Iver de 22, A million coa interpretación desacomplejada de Tino Casal, referencia crave do grupo que agora se ve acentuada. Atópase aí o froito destes devotos totais de Depeche Mode que, por agora, adaptan o seu espectáculo de estadios a pequenas salas de concertos.

Gravadas no frío inviernal por Iago Lorenzo e masterizadas en Alemaña por Robin Schmidt (Placebo, Two Door Cinema Club, Mando Diao), O rei azoutado, A lei do xeo e Mapoula espida inauguran esta etapa mostrando a dobre cara do dúo. A primeira delas apunta directamente ao hit, con contención interpretativa, soniquete identificativo que actúa como a campá de Pavlov e un refrán rotundo que chega ao final.

Os seus acompañantes apelan máis aos ambientes xélidos que demanda o título. Na lei do xeo de modo puntillista, pero cunha éxtase sintética final que mira abertamente o mainstream. Mapoula espida, de pretensións envolventes, vai ao ralentí. Perfecta para pechar o elepé cando chegue. Pero antes aínda queda a primavera, o verán e o outono musical deste dúo fascinante.