Oito festivais de música asócianse en busca dunha maior profesionalización

Montse García Iglesias
Montse garcía SANTIAGO / LA VOZ

CULTURA

ASPERXO CIBES

O colectivo recentemente creado promoverá un novo sistema para medir o impacto dos certames

22 may 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Profesionalización do sector dos festivais galegos, impulso dun código de boas prácticas e realizar eventos adaptados á realidade social de Galicia que se caractericen polo seu respecto á contorna e a súa sustentabilidade. Trátase dos principais obxectivos que persegue a recentemente creada Asociación Empresarial Festivais de Galicia, que agrupa aos promotores dos certames Sinsal, Sorrías Baixas, Ribeira Sacra, Revenidas, WOS, Vive Nigrán, Atlantic Fest e Festival da Luz. «A cuestión principal é a profesionalización do sector e que isto nos axude á relación con outros ámbitos produtivos debido ao impacto que teñen os festivais, porque collemos avións, trens, alugamos coches, hoteis...», asegurou onte Luis Campos, presidente da nova entidade e responsable do Sinsal Son Estrella Galicia da Illa de San Simón.

A presentación tivo lugar no Hostal dous Reis Católicos de Santiago con presenza de representantes dos oito festivais que de inicio conforman o colectivo -aínda que deixaron claro que están abertos a que se incorporen novos socios sempre que cumpran unha serie de requisitos mínimos-. A esta cita en Compostela tamén acudiu o director da Axencia Galega das Industrias Culturais (Agadic), Jacobo Sutil. Precisamente, este novo colectivo, froito de anos de conversacións, busca erixirse tamén como unha voz común para falar coa Administración.

Desde a agrupación deixaron claro que os festivais, de moi diferentes características e con gran diversidade de público obxectivo, apostan pola colaboración. «Non nos vemos como competencia, senón que somos aperturistas, e todos unidos podemos chegar moito máis lonxe e crear novos públicos», asegurou Jordi Lauren, do Sorrías Baixas. Carlos Montilla, do Ribeira Sacra, engadiu que o sector camiña cara á profesionalización e iso reflíctese na calidade, cantidade e diversidade dos eventos que se celebran en Galicia: «Hai moito que facer e isto é unha carreira a medio prazo. O que pretendemos é que, como sector, sexamos máis fortes e que tamén cada un dos festivais de xeito individual sexamos capaces de contratar, ter persoal durante todo o ano e de crear un maior impacto territorial», remarcou.

Os oito festivais que agora se uniron neste colectivo lograron atraer o ano pasado a 75.000 persoas e sumaron un investimento de 1,5 millóns de euros. E o impacto sobre o territorio? Ese é precisamente un dos ámbitos nos que queren traballar e, por iso, promoverán un novo sistema que mida a repercusión destas citas ao entender que os actualmente existentes non reflicten a realidade.

«O obxectivo é que dentro de varios anos teñamos oito-dez-doce festivais de primeira liña porque impactan no territorio, porque algúns son o único foco de atención para os seus municipios ou o único foco de atracción de turistas», asegurou Xabier Alonso, xerente da Asociación Empresarial Festivais de Galicia. O modelo de evento musical que perseguen, segundo destacaron os promotores, non é o masivo senón un que pretenden que se caracterice pola proximidade, a proximidade, a calidade e que sexa sostible coa contorna.