Taller de reanimación cardiopulmonar no CEIP Isidro Parga Pondal de Oleiros

Nuria Guillermo
Nuria Guillermo A Coruña

OLEIROS

Aproximadamente un centenar de alumnos participaron na actividade organizada polo Colexio Médico da Coruña polo Día Mundial da Medicina de Urxencias e Urxencias

27 may 2022 . Actualizado ás 14:07 h.

O alumnado de quinto e sexto de primaria do CEIP Isidro Parga Pondal de Oleiros participaron este venres nun taller de reanimación cardiopulmonar organizado polo Colexio Médico da Coruña no Día Mundial da Medicina de Urxencias e Urxencias.

Esta formación foi impartida por  AzucenaPrieto Zapico, vogal da institución e coordinadora de Urxencias do hospital de Barbanza e Ricardo Calvo López, médico de Urxencias no Chuac, xunto a diferentes membros da Sociedade Española de Medicina de Urxencias e Urxencias (Semes-Galicia) e residentes de Medicina Familiar e Comunitaria nas áreas sanitarias da Coruña-Cee e Santiago-Barbanza.

Durante o taller, aproximadamente un centenar de alumnos dos cursos mencionados aprenderon a reaccionar ante unha parada cardiorrespiratoria mediante técnicas de reanimación cardiopulmonar e de desfibrilación . Os formadores ensinaron ao alumnado as manobras básicas a través dun manequín e un desfibrilador de aprendizaxe. «Os nenos estiveron moi atentos e colleron as nocións fundamentais moi rapidamente», valorou Azucena Prieto tras a finalización da actividade.

A doutora considera de gran importancia que toda a cidadanía teña esta formación: «A cadea de supervivencia —a serie de accións secuenciais que facilitan que unha persoa sobreviva ante unha parada cardiorrespiratoria— consta de catro elos, e todos podemos actuar nos tres primeiros». A primeira destas fases é a detección da parada e a notificación aos servizos de urxencias, a segunda son as técnicas de reanimación, como as compresiones torácicas, e a terceira é a desfibrilación precoz. «O cuarto e último elo é o que realizan os servizos sanitarios, pero coa formación necesaria todos podemos actuar nos pasos previos», explica a sanitaria.

«Con estas formacións, demostramos que se pode aprender a facelo desde a infancia. Se un neno pode facelo, calquera persoa pode. As últimas guías sobre o tema falan da importancia de ensinar aos nenos e incluíuse nos programas educativos de primaria e secundaria», engade.

Esta iniciativa enmárcase no proxecto Galicia cardioprotexida. Un camiño con corazón, do Colexio Médico coruñés, para impulsar a formación do alumnado en reanimación cardiopulmonar básica. «As paradas cardiorrespiratorias poden suceder en calquera sitio e é interesante saber de reanimación», conclúe a doutora.