Adxudicada a obra do Sol e Mar, que custará 9,8 millóns

La Voz OLEIROS / LA VOZ

OLEIROS

CESAR QUIAN

Fomento di que os traballos empezarán antes de final de ano

25 sep 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O Ministerio de Transporte , Mobilidade e Axenda Urbana anunciou onte que as obras do cruzamento do Sol e Mar, en Oleiros , comezarán, sen determinar unha data concreta, antes de final de ano. Os traballos, demandados polo Concello de Oleiros desde hai 16 anos, saíron a licitación o pasado mes de xaneiro, dous anos despois de que se instalase a sinalización de obra no polémico cruzamento. Nese momento, o rexedor oleirense, Ángel García Seoane, estimou que as ofertas (o prazo de presentación remataba o 21 de febreiro) analizaríanse en maio ou en xuño, o que permitiría adxudicar a obra no verán e comezar as obras, que entón tiñan un prazo de execución de 34 meses, en setembro ou outubro. A crise do coronavirus atrasou de novo todos os prazos. Xa antes da pandemia, en novembro do 2019, o alcalde de Oleiros realizara unha protesta a modo de acampada, durmindo nunha caravana no propio cruzamento, unha aventura que durou apenas unha noite, menos das anunciadas.

O delegado do Goberno, Javier Losada, sinalou onte que «cumprimos o compromiso que reiterei ao alcalde de Oleiros no acto de inauguración das pasarelas de Perillo». Considera que é o segundo que cumpre en 24 horas «coa mobilidade da Coruña e a súa área metropolitana», tras anunciar a próxima finalización do cruzamento da Rocha en Cambre ».

A ligazón no punto quilométrico 5,2 da AC-12, que substituirá á actual intersección de Sol e Mar, prevé a construción dunha glorieta elevada, a ordenación de accesos e os cruces peonís con seguridade, ao longo de 0,6 quilómetros. O tronco da AC-12 discorrerá soterrado entre muros pantalla de pilotes, o que permitirá aloxar no nivel superior da ligazón unha glorieta en superficie que resolverá os movementos coa Avenida dás Mariñas e a AC-174 (Rúa Areal). O tramo soterrado da AC-12 contará con calzadas de dous carrís para cada sentido de circulación, separadas por un sistema de contención de vehículos ríxido. A ambas as marxes da nova rasante da AC-12 situaranse os ramais da ligazón, que á súa vez actuarán como vías de servizo para acceso ás propiedades lindeiras.

A empresa adxudicataria é unha UTE formada por Extraco, Misturas, Civis Global e SLU. Antes de comezar as obras, reconduciranse servizos, tráfico, desvíos... co que o máis probable é que as máquinas non empecen a escavar a zona ata principios do 2021, aínda que os traballos previos forman parte do global da obra.

Manter a circulación

O proxecto contempla a reposición de servizos urbanos afectados e a execución de diversas actuacións de integración estética e paisaxística da contorna da ligazón. O procedemento construtivo da infraestrutura hase deseñado para que sexa posible manter en todo momento a circulación de tráfico rodado a través da estrada AC-12, moi saturada en horas punta. O orzamento da obra acada os 9,8 millóns de euros.

A través dun comunicado, o alcalde de Oleiros, Ángel García Seoane, mostrou a alegría pola noticia no seu habitual ton reivindicativo. «Por fin! No 2004 comezamos a demandar esta obra. No 2007 xa estaba o proxecto aprobado e ía contratarse, pero quedou todo paralizado pola crise, e desde entón non daba saído... Pero non hai como ser constantes na loita», dixo.