Un ano máis sen soterrar o Sol e Mar

Elena Silveira
Elena Silveira OLEIROS / LA VOZ

OLEIROS

CESAR QUIAN

Fomento non ten data para licitar o proxecto, pendente de execución desde hai máis dun decenio: desde o 2007

16 novs 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A menos que o Ministerio de Fomento sáquese un as da manga e poida sacar a licitación a execución do proxecto antes do 31 de decembro, o soterramento da AC-12 (antiga N-VI ) á altura do cruzamento do Sol e Mar, en Perillo, terá que agardar un ano máis. O caso é que xa van 12 anos de espera. Ante esta situación, o alcalde de Oleiros, Ángel García Seoane, pediu ao Ministerio de Fomento que repoña os semáforos do cruzamento e retírense as biondas que impedían realizar xiros á esquerda.

Por que acumula tanto atraso o proxecto?

No 2005 iniciáronse os trámites para intentar dar máis fluidez ao tráfico da N-VI ao seu paso por Oleiros. A solución pola que se apostou entón foi a construción dun túnel soterrado que canalizase por baixo do cruzamento do Sol e Mar o groso dos máis de 60.000 vehículos de media que cada día pasan por este punto. No 2007 realizouse o primeiro proxecto pero a Administración central gardouno nun caixón. Aínda que nunca se dixo oficialmente a razón para relegar este proxecto, desde o Goberno central sempre lembraron que a crise económica obrigou a readaptar as prioridades nos investimentos. A proposta técnica inicial volveuse recuperar no ano 2016, pero despois de tanto tempo foi necesario adaptala á normativa actual e volver convocar os trámites administrativos de exposición pública e presentación de alegacións.

En que situación está actualmente o proxecto?

O Ministerio de Fomento confirmou o pasado mes de xuño que os trámites ían en prazo e que tan só quedaba por incorporar as alegacións ao proxecto definitivo e, a continuación, licitar as obras. A día de hoxe, e segundo explicaron responsables da Demarcación de Estradas en Galicia ao alcalde de Oleiros, Ángel García Seoane, non hai nada novo respecto diso. Indicaron que todo depende de Madrid e que nin sequera hai unha data aproximada para o concurso.

Que pasa cos catro millóns de euros orzados este ano para as obras?

Se non se licitan as obras este ano, antes do 31 de decembro, o diñeiro non se poderá destinar a este proxecto. É dicir, ou quedará sen executar ou o Goberno central realizará algún modificativo para destinar esa parte do remanente a outros investimentos. Neste sentido, o alcalde de Oleiros argumentou que sendo de Valencia o ministro de Fomento, José Luis Ábalos, é probable que eses catro millóns vaian para financiar os 300 millóns de euros que faltan para o porto valenciano. «Como teñen que xuntar cartos seguro que o fan a base de non contratar outras obras que estaban previstas», engadiu. A execución material deste proxecto, elaborado pola empresa consultora Proyfe, custará uns 11,5 millóns de euros, moi por baixo dos 16 millóns que se prevían na antiga proposta técnica. Os Orzamentos Xerais do Estado para o 2018 incluíron unha partida inicial de catro millóns, deixando outros seis para executar ao longo do próximo ano. Para volver dispor dese diñeiro, o Goberno central terá que incluír de novo o soterramento nos seus Orzamentos para o 2019. «No mellor dos casos, ata dentro dun ano non estaría contratada a obra», indicou onte o alcalde, polo que se pediu a Fomento restituír os xiros á esquerda no cruzamento así como os semáforos, para que os veciños de Perillo non teñan que ir dar a volta para acceder ás súas casas alén da ponte da Pasaxe, como ocorre desde hai un ano.

En que consiste o proxecto?

Tras as modificacións realizadas para actualizar o documento do ano 2007, o Ministerio de Fomento publicou a aprobación inicial do proxecto no Boletín Oficial do Estado o pasado mes de decembro. Hai case un ano. Nese texto describíase unha proposta para realizar un paso soterrado de 0,6 quilómetros, cunha pendente no paso soterrado do 70 %, un límite de velocidade máxima de 50 quilómetros por hora e unha rotonda en superficie para resolver os movementos cara a Montrove e o alto de Perillo. O prazo de execución previsto é de 20 meses.