A cadela ofrece o seu apoio para que os nenos se solten a aprender
27 feb 2021 . Actualizado ás 23:49 h.O bo que ten un can é que non xulga. É polo que son os elixidos á hora de acompañar a persoas que van a outro ritmo. A súa presenza segue sendo un estímulo aínda que en tempos de covid teña que ser virtual, como sucede co programa de lectura para apoiar a escolares que se retomou este mes no CEIP Vila de Rutis de Culleredo .
A golden Nora, unha cadela de terapia con experiencia neste campo, é quen se sitúa alén do computador para acompañar aos escolares na súa sesión de lectura. O servizo de orientación seleccionou aos doce estudantes que participan nun programa que conta co aval non só do Concello, senón da Asociación Cans e Letras Proxecto Read España e o Ministerio de Educación. O covid-19 impediu desenvolver o programa tal como estaba previsto o ano pasado e este curso hase retomado para axudar á inmersión lingüística e favorecer a autoestima e integración dos nenos.
Laura González, coordinadora de Read España na provincia, explica que Nora é a protagonista dun programa que busca facilitar a aprendizaxe a pequenos con dificultades. O feito de que sexan sesións individuais facilita que os estudantes dean pasos que na aula, baixo a mirada do resto de compañeiros, son máis difíciles. «Os nenos teñen moi boas reaccións, e a cadela non vai rir se se equivocan, polo que logramos moita complicidade, sóltanse a ler, a falar e a relacionarse», recoñece sobre unha experiencia que non só chegará ao Vila de Rutis, senón ademais a escolares de Tarrío, tamén na franxa de 6 a 12 anos.
Superar retos
A concelleira de Educación, Jéssica Méndez, confía neste programa para que os pequenos «superen os retos que se lles poñan por diante e introdúzaos de cheo no marabilloso mundo da lectura».
Aínda que é unha actividade que tamén se ofreceu na Coruña e Sada, só Culleredo retómao este curso de xeito telemático. «Agora mesmo é a única maneira de garantir ao 100 % a seguridade aos nenos», admite Laura González, que indica que probaron a seguir durante o confinamento online, e aínda que inicialmente eran escépticos cos resultados, viron que a relación entre os cans e os nenos funcionaba ben aínda co obstáculo da pantalla. «Pese a non ter a cadela con eles, a vinculación segue e manteñen a ilusión por lerlle», comenta e considera que «os nenos sempre atopan o lado positivo, e así ven o can entrar nas súas casas e tamén eles entran na casa do can».
Nora séntase a escoitar atentamente o que lles len e a súa coidadora recoñece que esta cadela juguetona e alegre sempre se comporta á espera da chuche ao rematar a sesión.
Este programa Read coa interacción de animais, do que remarcan que fai da lectura un acto lúdico e divertido, ademais de predisponer aos participantes, naceu en EE.UU. no ano 99, chegou a España no 2012 e á Coruña fai tres anos.