Punta Langosteira, na Coruña, podería ter ata catro vías de servizo ferroviarias para as descargas

Elena Silveira
Elena Silveira A Coruña

A Coruña CIDADE

CESAR QUIAN

Este desdobramento proxéctase no peirao norte, o único que nestes momentos ten actividade

04 ago 2021 . Actualizado ás 10:14 h.

O proxecto para a construción do ramal ferroviario que conectará o Eixo Atlántico co porto exterior de Punta Langosteira custará 171 millóns, financiados cos fondos europeos Next Generation, e terá 6,55 quilómetros de lonxitude. El percorrido executarase en tres tramos: o ramal norte, o máis longo e caro (135,4 millóns), inclúe a escavación de tres túneles. Conectará o porto exterior coa rede xeral de vías á altura do polígono de Vío, en dirección á Coruña e a Lugo e Monforte. O segundo é o chamado ramal sur, para os que se reservan 21,4 millóns e para o que aínda non hai un proxecto redactado, aínda que se estima que se podería realizar mentres se avanza nas outras partes. Serán uns catro quilómetros para conectar a vía co Eixo Atlántico en dirección Meirama, Santiago e o sur de Galicia. O terceiro tramo é o que se interna nas instalacións portuarias, que terá un custo económico de 14 millóns de euros, tamén financiados cos fondos europeos Next Generation.

A vía entrará na zona portuaria desdobrándose enseguida en dous ramais, un cara ao peirao norte, que é o que actualmente está en servizo, e outra cara á chaira sur, polo momento baleiro e sen uso. Na zona norte, está prevista outro desdobramento fronte ás naves actuais para crear tres vías de servizo con posibilidade de ampliar a unha cuarta en función das necesidades futuras. «Quedaría así exposto para un futuro a posibilidade de implantar unha cuarta vía para dar servizo ás instalacións industriais e de almacenaxe», indicaron. Neste sentido, engadiron que o obxectivo é facilitar a entrada e saída dos convois, así como a carga e descarga da mercancía.

Puntualizaron que a vía chegará ata a base do dique e que, neste momento, o peirao norte é o único en servizo, cunha lonxitude de 1.500 metros.

Unha segunda fase

En canto ao ramal que discorre cara ao peirao sur, o proxecto tan só inclúe uns metros de vía xa que actualmente non hai empresas nin actividade nesa parte do porto exterior. En todo caso, queda exposta a conexión para os futuros desenvolvementos que se poidan realizar nesa zona, con miles de metros cadrados dispoñibles. «Quedará feito un tramo da liña sur para que, sempre acompañando á demanda que expoñan os operadores, póidase acometer a súa continuidade nunha segunda fase, cando fose necesario», indicaron.

Os responsables das empresas asentadas no porto exterior, que levan anos agardando a execución deste proxecto, consideran que a chegada do tren a punta Langosteira permitirá dar máis valor á súa actividade. En concreto, permitirá completar o proceso de traslado dos graneis sólidos e cubrir unha carencia que limitaba a capacidade de movemento e expansión das empresas. Actualmente están instaladas no peirao norte as empresas Nogar, Pérez Torres e TMGA, dedicadas á importacións de cereais e outros graneis. O presidente da Autoridade Portuaria, Martín Fernández Prado, explicou que a chegada da rede ferroviaria «fará máis competitivas» a estas empresas e que se trata dunha alternativa «económica e máis sostible». «O tren converterá punta Langosteira nun porto máis competitivo», insistiu.

Nove anos e máis de 11,5 millóns de toneladas de mercancías

Os empresarios asentados nos peiraos exteriores consideran que a chegada do tren dará valor ás súas concesións a longo prazo, nas que realizaron importantes investimentos. Tamén servirá para completar o traslado do tráfico de cereais e graneis sólidos que hai nos peiraos urbanos e outras mercancías, como o bioetanol ou o clínker.

Segundo confirmaron desde a Autoridade Portuaria, o tráfico de mercancías en Langosteira ha ir crecendo co paso dos anos. E, así, en nove anos pasaron por eses peiraos máis de 11,5 millóns de toneladas de mercancías. Desa cantidade, a metade son graneis agroalimentarios (cereais) e, o resto, corresponde a graneis sólidos, como o clínker ou o cemento.

Doutra banda, o martes publicouse a través da web de licitacións a anulación do prego para a actualización do proxecto de construción do acceso ferroviario ao porto exterior coruñés. Ao parecer, trátase dun trámite administrativo habitual unha vez que o ente portuario teña aberto un procedemento negociado sen publicidade para a realización deses traballos, ao que invitou a unha soa empresa, concretamente á mesma que fixo o proxecto, polo que a anulación do prego é un paso necesario no procedemento.