Juan Díaz Villoslada: «Rúas máis atractivas favorecerán a comercio, hostalería e residentes»

Xosé Vázquez Gago
Xosé Gago A Coruña / LA VOZ

A Coruña CIDADE

CESAR QUIAN

O concelleiro de Urbanismo da Coruña dá prioridade á reforma das rúas Compostela, Alcalde Marchesi e San Andrés

09 may 2021 . Actualizado ás 10:36 h.

Juan Díaz Villoslada (Ourense, 1965) é concelleiro de Urbanismo , Infraestruturas, Mobilidade e Vivenda. Os traballos para a reforma do Cantón, que prefigura a futura transformación dun dos espazos máis emblemáticos da cidade, comezou esta semana. En contra do criterio marcado inicialmente por Patrimonio, Villoslada insiste en que son traballos de mantemento que non requiren autorización.

-Cre que os cidadáns entenderán a reforma?

-Non teño a percepción de que haxa moita xente en contra, e quen o están é por incerteza ou por escepticismo ante os cambios. Creo que en xeral a xente é máis consciente da necesidade de ter máis e mellor espazo público. Medimos o tráfico con aforadores e o impacto é mínimo. Peonalizar nesta fase Rúa Nova é importante para que a conexión entre o Obelisco, que gañará centralidade, e San Andrés convértase nun punto máis vivo e no que faremos melloras.

-Dados os prazos, vale a pena facer unha obra provisional?

-Si. O ano pasado tomamos medidas urxentes polo covid, porque a xente necesitaba saír a pasear. A solución dos bancos de pedra foi conxuntural e non se pode manter. Tiñamos claro que só debían estar uns meses. Pero o proxecto definitivo do Cantón está en redacción, e despois faltan informes e orzamento. Aínda que a primeira parte do plan, a reforma da rúa Compostela, empezará pronto, o proxecto do Cantón irá máis tarde, e non podemos agardar coa imaxe actual dese espazo.

-Rúa Nova peonil, e a Alta?

-Estamos acabando o proxecto de San Andrés, no que van os entroncamentos coas perpendiculares. Rúa Alta talvez non se peonalice, pero haberá melloras e mellor conexión ciclista dos xardíns e os Cantóns por Rúa Nova e Alta ata o paseo.

-Haberá plataforma única?

-É posible. En San Andrés haberá plataforma única, pero estarán ben marcadas as zonas de paseo e de circulación. Queremos que se garanta de forma clara esa separación, que a rúa luza co arboledo de moreras e bo mobiliario urbano.

-Cando o veremos?

-Temos para licitar xa as rúas Compostela e Alcalde Marchesi. Só están á espera de orzamento. A terceira prioritaria sería San Andrés. O proxecto estará antes do verán e a obra irá antes que os Cantóns. Tamén iría antes o paseo, do dique ao remate de San Amaro. O proxecto está moi avanzado. A obra leva fondos europeos, que acaban no verán do 2023, así que hai que licitala rápido para executala durante o ano que vén. Tamén imos mellorar os exteriores de San Agustín e o plan Rexurbe está a avanzar.

-E a obra de Juan Flórez?

-Estamos redactando o proxecto da plataforma reservada para transporte público. Estará listo antes do verán. Temos que ver o documento, e que importe ten, porque todo á vez non pode ir, e valoraremos cando o implantamos. Presentarémolo aos fondos de reconstrución, como outros proxectos que van na senda que marcou a UE de reducir emisións.

-Se esas obras coinciden na segunda metade do mandato non teme problemas de tráfico?

-A reforma definitiva dos Cantóns require unha tramitación longa. Irá en tres fases. A primeira, Compostela, con Alcalde Marchesi e San Andrés. É moita reforma, pero non ten unha implicación ao tráfico moi alta. San Andrés vai seguir aberto, como os Cantóns. Non debería haber tanta preocupación.

-Hai máis rexeitamento veciñal en Juan Flórez que noutras rúas.

-Pode haber máis en Juan Flórez por ser unha plataforma en sentido entrada e que preocupe o estacionamento. Pero é unha actuación importante para o transporte público, e en Juan Flórez apenas hai rotación no aparcadoiro. Imos compensar as prazas para residentes. Se mellora o transporte público pode haber unha redución de aparcadoiro, pero imos priorizar ao residente. Ou avanzamos cara a un modelo de cidade con mellor espazo público ou non. Os fondos da UE van nesa liña. Creo que é un proceso san no que debemos avanzar amodo pero sen pararnos.

-Cara a onde vai o proceso?

-As melloras dos espazos públicos, unhas rúas máis atractivas, favorecerán ao comercio e a hostalería. Tamén aos residentes, que verán como se revalorizan os lugares nos que viven. É un proceso cara a unha cidade máis sa, saudable e amable.

«Non se pode demonizar a necesidade de vivenda»

Díaz Villoslada destaca o «fito» do compromiso do Goberno co ferrocarril a Langosteira.

-A Xunta acúsalles de rexeitar o seu plan para o porto e a súa achega de máis de 20 millóns.

-Non rexeitamos 20 millóns, se a Xunta quere investir pode facelo. Pero non creo que a apertura do Porto sexa para que outra Administración se faga co corazón da cidade sen saber antes que plan quere desenvolver a cidade. É precipitado, e hai outros pasos. Hai que ter claro, cun plan director, que queremos facer na zona 1 (Batería e Calvo Sotelo) e hai que programar San Diego a longo prazo.

-E a integración dos peiraos que van abrir neste ano?

-Podémolo xestionar entre nós e a Autoridade Portuaria nas comisións de traballo que xa temos sobre o bordo portuario, porque o Parrote ou a Avenida do Porto son terreo portuario. Sempre defendemos que as primeiras aperturas se poden facer con mínima intervención, porque tampouco hai recursos económicos para todo.

-Entende o non a facer vivendas en Percebeiras ou San Diego?

-As persoas necesitan vivenda e servizos públicos. Cos datos que temos, manexamos unha necesidade de aquí a dez anos de 10.000 vivendas novas ou rehabilitadas. Querémolas desenvolver en bolsas de chan que colmatan a cidade, como San Pedro, Labañou, Someso e o Ofimático, sen tocar zonas virxes. Non se pode demonizar a necesidade de vivenda. En San Diego podemos entender que haxa desenvolvementos residenciais de vivenda pública. Con moita menos intensidade que a prevista no 2004. Pódese facer cun modelo urbano ben dimensionado, público, destinado ao alugueiro a xente nova que se quere emancipar. Ademais, ningún planificador urbano defendería que nun espazo tan grande como San Diego só houbese usos produtivos, sen ningunha vida de cidade.

-Haberá consorcio de transporte metropolitano?

-A Xunta non moveu ficha e tramitou novas liñas a dez anos. Pero para o 2024 hai que licitar o transporte urbano e deberiamos de estar a pensar nunha xestión unificada, con buses vermellos que cubrisen ata a continuidade urbana de Arteixo, Culleredo, Cambre e Oleiros, como en calquera gran zona urbana e metropolitana.