De empresa coruñesa emerxente a firma de vangarda en imaxe dixital

Eduardo Eiroa Millares
E. Eiroa A Coruña / LA VOZ

A Coruña CIDADE

MARCOS MÍGUEZ

Syntheractive, nacida no seo da UDC, camiña hoxe integrada en Cinfo e ten clientes en todo o mundo

14 feb 2020 . Actualizado ás 11:35 h.

Ás veces os produtos que venden as empresas tecnolóxicas non son doados de entender. Se unha firma explica que o seu é a xeración de imaxe sintética para televisión, costa. Máis aló dos detalles, as cousas acláranse cando se expoñen creacións concretas: cando un acende a súa televisión dixital conectada á rede e empeza a mirar nos menús que pode ver, de que vai unha película ou unha serie, aí atopa, moitas veces, un contido creado desde A Coruña. Desas cousas encárgase Syntheractive, unha empresa nada á calor da UDC, como start-up, e que aos poucos foi crecendo para camiñar soa. 

Desde o 2016 a firma está integrada noutra do ramo da televisión dixital, Cinfo, da que é, explica o responsable, Miguel Barreiro, algo así como o departamento de I+D. O seu vínculo coa universidade segue existindo, porque de feito están situados, fisicamente, no Citic, no campus de Elviña.

A empresa arrincou investigando sobre a xeración de vídeo e o seu compresión, e tras varios prototipos e probas asinou un acordo con R, que tamén traballaba con Cinfo. No 2015 esta última propuxo adquirir Syntheractive e desde entón van dá a man, traballando para distintos operadores. Hoxe son un dos principais provedores de metadatos do mercado español. E que é iso? Pois a información que ofrecen as teles nos seus menús aos espectadores.

Aí e noutros ámbitos está detrás a tecnoloxía desenvolvida na Coruña, onde tamén se traballa noutro ámbito sorprendente para os leigos na materia: a produción automática de eventos deportivos con intelixencia artificial.

Levado á linguaxe común, o traballo consiste en filmar partidos e competicións e obter deles vídeos montados para a súa exhibición sen operadores de cámara, técnicos de son... Sen ninguén. Non é que vaian acabar cos profesionais do audiovisual, aclara Barreiro. O sistema non serve para retransmitir a Champions nin grandes eventos, pero si permite que en deportes minoritarios ou en competicións menores póidanse filmar partidos que, doutro xeito, non se gravarían. As cámaras detectan os rostros, o balón e outros elementos e así poden seguir os encontros. Con 3,4 millóns de facturación o ano pasado Cinfo ten cliente en España, México, Xapón e tamén en centro Europa.