O lixo chega outra vez ás rúas da Coruña

Emiliano Mouzo / T. Rivas A Coruña

A Coruña CIDADE

Os traballadores denuncian deficiencias nos camións e non descartan unha folga indefinida

01 may 2019 . Actualizado ás 08:53 h.

Durante unha semana do pasado mes de xaneiro os traballadores de Cespa, a compaña que presta o servizo de recollida e limpeza, deixaron de traballar e acumuláronse máis de 500 toneladas de lixo. A mediados do mes de febreiro pasou algo similar.

O problema xurdiu, sobre todo, porque o parque móbil da empresa, filial de Ferrovial, «está vello, avariado e con graves deficiencias nos equipos de seguridade», indicou Miguel Ángel Sánchez, secretario xeral de STL, o sindicato maioritario da limpeza.

Este martes volveu ocorrer o mesmo. De 25 camións que ten a empresa soamente puideron saír dúas «xa que o resto non estaban operativos, mesmo sen luces», indicou Sánchez. E os dous que iniciaron a ruta para recoller os colectores tiveron que volver á base «porque tamén sufriron problemas técnicos», subliñou.

Por esta razón, a cidade amenceu coa maioría dos colectores de lixo cheos, tanto de residuos orgánicos como inorgánicos. Os traballadores do servizo de recollida de lixo decidisen a noite anterior de forma unánime non saír da base ao considerar que os camións non reúnen as condicións de seguridade necesarias.

A ausencia de servizo fixo que se acumulasen unhas 200 toneladas de lixo nas rúas, «e en case todos os barrios da cidade», sinalou Miguel Ángel Sánchez. O representante dos traballadores anunciou que este mércores «serán 400», porque que a situación se manterá mentres non haxa solucións. Manifestou que os membros do persoal de Cespa «están fartos e cansos de correr detrás dos camións e as varredoras para realizar un bo servizo a pesar de non contar co número suficiente de máquinas, e as que hai están esnaquizadas», subliñou.

Informes negativos

De feito, a compaña, co consentimento do Concello, «contratou un estudo a unha empresa externa para analizar o estado dos camións e das varredoras», asegurou Sánchez.

O resultado da análise ocupa uns 500 folios, nos que se inclúen fotos, «e todas as máquinas examinadas presentan graves problemas mecánicos e de seguridade que imposibilitan o seu funcionamento», subliñou. Asegurou que tanto Cespa como o goberno local coñecen este resultado desde o 29 de marzo, «e nin uns nin outros adoptaron as medidas para solucionar este grave problema», resaltou.

Sánchez esixe ao goberno municipal «que se molle e faga o que teña que facer para instar á empresa a solucionar este problema, que afecta a todos os veciños e que nos deixa a nós como os malos da película». Advertiu que están dispostos a convocar unha folga indefinida.

De feito, A Coruña está sucia. Dino os seus propios veciños no último estudo elaborado pola Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) sobre satisfacción cidadá coa limpeza urbana.

O estudo sitúa á cidade entre as urbes peor puntuadas, no posto 14 pola cola, de 60 núcleos urbanos de todo o país, «e non é culpa nosa, somos os mesmos que no seu día recibimos premios e galardóns por facer ben o noso traballo», afirma.

Cespa di que as incidencias non son importantes «e non impiden realizar o servizo»

Desde Cespa aseguraron que as incidencias que se comunican cada noite «son de baixa importancia e resólvense de forma inmediata, non impedindo en ningún caso o desenvolvemento normal do servizo». Din que os camións que realizan o servizo de recollida «pasan todas as revisións obrigatorias que esixe a Lei.

Tamén manifestaron que desde o pasado 19 de febreiro, a empresa elabora todas as mañás un informe das incidencias comunicadas nos camións, «e desde esa data foron mínimas. De feito, o servizo realizouse con absoluta normalidade todos os días».

Con todo, na noite deste martes, despois dunha asemblea de traballadores, «notificáronse de súpeto 47 incidencias sobre o estado dos vehículos».

Vestiario e indemnizacións

Os traballadores tamén se queixan pola falta de roupa de traballo, «que ten que ser de alta visibilidade para a nosa seguridade». Cespa asegurou que se entrega o vestiario anualmente e que este ano se acordou, en comisión mixta co comité de empresa en xaneiro, «que se faría a entrega ao longo do mes de maio».

Miguel Ángel Sánchez tamén criticou os atrasos nas indemnizacións por morte ou por accidente. A compaña manifestou que soamente lle consta a notificación de tres solicitudes de abono, «e todas elas están dentro do prazo de seis meses conforme ao acordo co comité». Outras dúas están en trámite de abono, e o luns «informounos verbalmente o comité de empresa doutras tres solicitudes que se xestionarán en breve». 

Un servizo cun orzamento de 11 millóns

O servizo de recollida de lixo, ao que o Concello destina máis de 11 millóns ao ano, está sen contrato desde xaneiro do 2017, cando finalizou o contrato anterior sen que se iniciasen os trámites para a súa renovación.

Esta situación, ademais dos problemas xurídicos para pagar as facturas -abónanse de xeito irregular tras ser aprobadas en pleno ou legalizadas polo alcade- tamén provocou continuas interrupcións na recollida de residuos. Aínda que a maioría foron pequenas, en xaneiro o lixo estivo sen recoller durante case unha semana.

O novo contrato está en pleno trámite, pero non chegará ata despois das eleciones e é probable que mesmo se atrase máis, xa que algunhas empresas interesadas no servizo anunciaron que o recorrerán.

A recollida de lixos contan con 188 traballadores, aos que hai que sumar outros 20 do servizo de mantemento de colectores. O sindicato denunciou en reiteradas ocasións os problemas de seguridade que implica o exercicio do seu traballo xa que a maquinaria está obsoleta.

A variación dos contratos que regulan os servizos vinculados á limpeza da cidade tradúcese nunha A Coruña máis sucia. Un recente estudo elaborado pola Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) sobre a satisfacción cidadá coa limpeza urbana sitúa á cidade entre as urbes peor puntuadas, no posto 14 pola cola de 60 núcleos urbanos de todo o país.

A organización tamén sinala que desde 1995, cando se elaborou a primeira análise sobre a satisfacción cos servizos de limpeza, a cidade foi unha das que máis empeoraron, cunha perda de 17 puntos nos últimos catro anos.

O goberno local comprometeuse a pedir á empresa un informe de reparacións para comprobar que se executaron. Ademais, o executivo municipal comprometeuse a esixir á empresa que aplique as condicións do convenio laboral e ao mantemento do emprego nos novos pregos do concurso.