O Porto da Coruña aborda a reparación de toda a rede ferroviaria dos peiraos

Emiliano Mouzo A Coruña

A Coruña CIDADE

Marcos Míguez

Durante os traballos, que custarán 900.000 euros, as mercancías non poderán saír por tren

25 mares 2019 . Actualizado ás 18:25 h.

A Autoridade Portuaria da Coruña iniciou este luns os traballos de mellora da rede ferroviaria nos peiraos urbanos. Durante a execución da obra, que terá unha duración de cinco semanas, os operadores non poderán enviar ou recibir mercancías por tren, como os graneis sólidos, é dicir, o carbón cara á central térmica de Meirama; os cereais, cara ás granxas galegas ou da meseta; ou o granel líquido bioetanol, que viaxa ata a planta de Teixeiro.

A pesar deste inconveniente, «os clientes das consignatarias que operan nos nosos peiraos non quedarán desabastecidos», indicaron desde a Autoridade Portuaria. E é que para minimizar as consecuencias de non poder entregar os produtos a través do ferrocarril «mantivéronse distintas reunións cos operadores». Estas serviron para coordinarse «e elixir as datas que menos problemas podían suscitar», sinalaron as mesmas fontes.

Os traballos de mellora da rede ferroviaria dos peiraos interiores consisten no cambio das agullas ou intercambiadores nas interseccións das vías. «Substituiranse todas estas pezas que se atopan nos raíles desde a conexión coa terminal de San Diego ata a medusa ou depósito pechado de carbón, no peirao do Centenario».

Estas están nun estado de deterioración bastante importante «que pode incrementar os riscos dos convois», indicou o responsable dunha consignataria.

Refírese sobre todo ao mal estado dos raíles no cruzamento desde o porto ata as vías da estación de San Diego: «Os elementos desta intersección non estaban ben, non só polo paso diario dos trens cargados procedentes do porto, senón tamén polo tráfico por estrada, sobre todo de camións, xa que as vías cruzan os carrís que permiten a saída da Coruña desde o porto.

Outro dos puntos con serias deficiencias é o dos tramos que van desde a entrada ao porto por San Diego ata o interior do peirao desta dársenas. Tamén destacan os operadores o mal estado dos intercambiadores e dos raíles na rede ferroviaria que discorre por o Centenario Sur: «Nesta zona cárganse diariamente vagóns de cereais por parte da empresa Nogar Loxística e tamén carbón nos convois que van cara á térmica de Meirama». Esta alta actividade «deixou seriamente danados os compoñentes da vía», sinalou outro membro da comunidade portuaria.

O primeiro paso para a execución dos traballos consistiu en habilitar unha área, debidamente sinalizada e con todos os sistemas de seguridade, de provisión de materiais. Tamén inclúe unha caseta de obra e a maquinaria necesaria para a realización das tarefas. Está situada na chaira existente entre o peirao de San Diego e o Centenario Sur, ao lado da nova rampla construída para a operatividade dos ferris.

A execución deste importante proxecto foi adxudicada á empresa Comsa. Para a realización dos traballos conta cun orzamento de máis de 720.000 euros.

As operacións agárdase que se executen a un ritmo moi alto: «Se valorararon os prazos de remate da obra, xa que os peiraos non poden estar moito tempo sen o servizo do transporte ferroviario porque é un eixo e un alicerce fundamental para a operatividade do porto», indicaron fontes da Autoridade Portuaria.

O proxecto tamén contempla a substitución dos raíles deficientes

O proxecto de mellora da rede ferroviaria nos peiraos urbanos non soamente recolle o cambio a mellora das agullas ou intercambiadores das interseccións.

Nas inspeccións realizadas polos técnicos da Autoridade Portuaria tamén se detectou que os raíles dalgún tramo da rede «teñen serias deficiencias», indicaron.

Ante esta situación, no proxecto tamén se recolleu este problema e a necesidade de proceder ao cambio das vías en mal estado. A substitución executarase ao mesmo tempo que a mellora das interseccións para minimizar o parón do tráfico ferroviario nos peiraos.

Por esta razón, o Porto xa sacou a concurso os traballos que permitirán o cambio de raíles deficientes. «A obra adxudicarase nos próximos días», indicaron fontes portuarias. Para esta fase do proxecto destinaranse case 200.000 euros.

Á espera en Langosteira

Mentres o Porto mellorará a rede ferroviaria dos peiraos urbanos, «fundamental para a operatividade das dársenas, xa que a aposta a nivel mundial é polo transporte por tren para sacar tráfico pesado das estradas». Desde este organismo critican con dureza ao Goberno estatal pola falta de iniciativa para a chegada do tren ás novas instalacións portuarias de punta Langosteira.

Aseguran que os nove meses do goberno de Pedro Sánchez «foron un tempo perdido para atopar solucións á ligazón do ferrocarril con Langosteira, xa que a obra aínda so licitouse».