Os empresarios da Coruña súmanse aos de Ferrol contra a peaxe da AP-9

Consideran que as tarifas minguan a competitividade e prexudican aos usuarios


A Coruña, Ferrol / La Voz

Os empresarios de Ferrolterra esixiron o xoves publicamente a retirada da peaxe entre Ferrol e A Coruña na AP-9. Os seus colegas coruñeses sumáronse a esa petición reclamando que se acabe coas casetas que gravan a comunicación por estrada entre as dúas zonas máis poboadas e industrializadas da provincia.

«Apoiamos esa medida e tamén para toda a área metropolitana coruñesa», di Antonio Señarís do Río, presidente da Asociación de Empresarios do Transporte (Ascentra). Na súa opinión, a peaxe «afecta moito aos transportistas e suponlles un custo moi elevado, e máis coas últimas subidas».

Señarís recorda que un profesional cun vehículo pesado que cubra a ruta A Coruña-Tui 20 días ao mes déixase uns 2.200 euros mensuais nas cabinas, «unha animalada», asegura. Entre A Coruña e Ferrol o importe mensual pode supor 600 mensuais. «Ademais, estamos obrigados a usar a AP-9 porque pola ponte do Pedrido non poden pasar camións de máis de 36 toneladas e a única alternativa sería unha volta de 20 quilómetros máis por estradas de serpe en Betanzos».

Coa actual competencia no sector, di, axustar os prezos resulta especialmente difícil si o empresario ten que facer fronte a un custo extra de transporte que noutros lugares os seus competidores pódense aforrar. «Ademais, o problema da AP-9 é que a industria máis importante está focalizada na contorna de Ferrol e no da Coruña e está obrigade a pagar peaxe: é outro muro máis», conta.

Desde a Confederación de Empresarios da Coruña (CEC) súmanse á demanda e piden «establecer un tratamento especial para os traballadores que diariamente se trasladan entre A Coruña e Ferrol», indica o seu presidente, Antonio Fontenla, que recorda que esa é unha reivindicación histórica que xa trasladaron en varias ocasións a Xunta e Fomento. «Esperemos que esta petición sexa atendida», di, e recorda que, en paralelo, é necesario mellorar a conexión ferroviaria.

A Cámara de Comercio súmase tamén á petición dos empresarios ferroláns: «Somos cidades veciñas, con moitos intereses en común, xa que logo, á Cámara parécelle acertada calquera medida consensuada entre os distintos axentes públicos e privados que axude a facilitar o achegamento entre ambas, que redundará nun beneficio mutuo», di Antonio Couceiro, presidente deste órgano.

Redución de custos

«A gratuidade da autoestrada sería unha excelente noticia para empresas e autónomos das dúas cidades, que verían reducidos os custos necesarios para a prestación dos seus servizos na outra cidade, pero tamén para os traballadores que ven obrigados a realizar o traxecto diariamente», apoia a medida, pola súa banda Marcos Balboa, presidente da Asociación de Novos Empresarios da Coruña (AJE).

Os comerciantes súmanse tamén a esa petición. Na Federación Unión Comercio Coruñesa (FUCC) a súa presidenta, Mariló Fernández indica que tratará o asunto na próxima asemblea. «Toda iniciativa que poida axudar ao empresario e ao autónomo ímola apoiar», di, e recorda que quitar a peaxe beneficiaría tamén ao comercio porque os potenciais clientes terían máis facilidade para moverse entre as urbes sen o freo que supón ter que pagar por iso. 

«Para moitos é inviable pagar 400 euros ao mes por desprazarse»

Chío Infante.
Chío Infante.

Chío Infante vive en Narón pero a súa axencia de publicidade, Vendita, ten a súa sede en Eirís (A Coruña). Así que case a diario percorre a AP-9. «Eu vivo na autoestrada», di, explicando que a colle ás sete da mañá para regresar por ela a última hora da tarde. «Algunha vez vou por estrada, pero o tempo é ouro e non é unha opción», apunta.

Aclara que usar esa vía suponlle uns 400 euros ao mes entre peaxes e gastos do coche, cuns 8 euros diarios só nas cabinas. «Si sumas eses 400 euros á cota de autónomos e ao teléfono necesitas máis de mil euros mensuais só para poder traballar, e iso non é non razoable», asegura.

Como empresaria, di, reflexiona en ocasións sobre as cidades e as súas conexións coa súa contorna. Conta que coñece casos de persoas que buscan emprego tanto na Coruña como en Ferrol, pero que circunscriben a súa área de procura á urbe na que se atopan porque cos soldos que hai non podería desprazarse a diario á outra cidade, cando realmente, por tempo e distancia, non están lonxe e forman parte case dunha única área urbana: «Para moitos é inviable pagar 400 euros ao mes por desprazarse», di, e ten claro que sen peaxe melloraría a vida de empresarios e empregados e habería máis oportunidades. 

Unha estrada intranquila, un tren que non serve e un bus que non convence

Non, a conexión entre Ferrol e A Coruña non é como a que hai entre outras cidades de Galicia. Porque, neste caso, descartar a autoestrada non é tan fácil. Para ir en coche, pero sen pasar polas peaxes, hai que percorrer unha odisea dunha hora que parece máis ben unha peregrinaxe: Fene, Cabanas, Pontedeume, Miño, Bergondo e Oleiros, ata chegar á cidade herculina, a través da N-651, a AC-164 e a N-VI . Curvas e máis curvas, quilómetros e máis quilómetros, aos que moitos se tiveron que adoitar, sobre todo cando empezou a crise, para evitar demasiados gastos. Neste momento, a pesar das continuas retencións e os maiores riscos, é unha alternativa moi utilizada, incluso por quen fan o traxecto a diario.

Doutra banda, está o ferrocarril, do que tanto se fala e no que tampouco se fai, porque segue igual que hai un século, co baipás de Betanzos entorpecendo e a impaciencia de gastar máis dunha hora e vinte minutos. O prezo do billete de ida e volta, entre 3,85 e 5,05 euros, é moito máis reducido que a AP-9, pero a escaseza de horarios e a lentitude fan inservible este servizo doutra época. De feito, é difícil atopar algún usuario que o utilice para ir traballar.

E para rematar, aínda que a bicicleta sería máis rápida que o tren, queda o bus, xestionado por Arriva. Os horarios están ben estruturados, tanto por estrada como por autoestrada, pero neste caso, ao non haber outra alternativa de transporte público, o custo tamén se encareceu. Na actualidade, a ida está entre 7,70 e 9,15 euros, e só algúns grupos, como os universitarios, teñen desconto. En definitiva, cidades practicamente veciñas, pero cada vez máis afastadas.

Coñece a nosa newsletter con toda a actualidade da Coruña

Creamos para ti unha selección de noticias da cidade e a súa área metropolitana para que as recibas no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
5 votos
Comentarios

Os empresarios da Coruña súmanse aos de Ferrol contra a peaxe da AP-9