O taxi eléctrico acelera na Coruña ante a subida da competencia e o auxe da bici: «En tres anos aforrei 25.000 euros só en combustible»

A CORUÑA

Manuel Quindimil estrenó el primer taxi Tesla de A Coruña en el 2022.
Manuel Quindimil estreou o primeiro taxi Tesla da Coruña no 2022. ANGEL MANSO

O aforro impulsa a adquisición de vehículos nun 900% en cinco anos

22 oct 2025 . Actualizado á 05:00 h.

A mobilidade urbana con cero emisións é unha realidade cada vez máis presente na Coruña. A Compaña de Tranvías está en probas dun novo modelo eléctrico articulado. As unidades con pedaleo asistido xa suman as 400 en Bicicoruña. E o taxi electrificado creceu un 900% nos últimos cinco anos. Unha aposta oportuna que fai fronte a novos operadores como Uber ou Bolt, que desembarcou na cidade en setembro cunha flota totalmente limpa.

O primeiro taxi eléctrico chegou á cidade no 2020. Cinco anos despois, xa son 10 os condutores que se animaron con este tipo de modelos. Este aumento só supón un 2% da flota, pero o vaticinio é que vaia a máis moi rápido. Manuel Calviño, que adquiriu o seu hai tres meses, teno claro: «Os compañeiros non deixan de facerme preguntas; están interesados nos novos modelos que están a saír», explica. Unha apreciación que comparten os representantes das asociacións, Teletaxi e Radiotaxi. «A tendencia é ir cara ao coche eléctrico», asegura Ricardo Villamizar.

Esta nova realidade representa un cambio de modelo. Ata o de agora, os condutores apostaran por modelos híbridos, representando máis do 70% do servizo. Neste sentido, Daniel Georges, director da compaña Bolt en España, ten claro que a mobilidade eléctrica urbana é imparable. «Nalgúns países do norte de Europa onde nós traballamos, a porcentaxe de eléctricos é case do 100%».

No caso do transporte en autobús, desde a Compaña de Tranvías explican que a incorporación de máis unidades é máis complexa. «Hai que ter en conta que un autobús eléctrico implica contar cunha instalación con potencia suficiente para recargar os vehículos pola noite e a ampliación da potencia instalada require permisos que supoñen bastante tempo», explica a Ignacio Prada, director da empresa.

A pesar diso, xa teñen estimado que o aforro en custo de combustible respecto a un diésel é dun 80%. Así, próximas incorporacións irán en «función do futuro prego de condicións da concesión».

Respecto á mobilidade en bicicleta eléctrica, o servizo municipal volveu a bater unha marca: entre xaneiro e de xullo realizáronse 1,4 millóns de usos, máis que en todo o 2024. Este rexistro acadouse con 600 unidades, pero no «curto prazo» serán 160 bicicletas eléctricas máis, sinalan fontes municipais.

Manuel Quindimil, propietario do primeiro taxi Tesla na Coruña «En tres anos aforrei 25.000 euros só en combustible»

O segundo taxi eléctrico que funcionou na cidade e o primeiro en ser un Tesla. Manuel Quindimil, o seu propietario, animouse a compralo en marzo de 2022. Fixo un desembolso inicial de 52.000 euros, pero está satisfeito coa decisión tomada, sobre todo polo aforro en combustible. «Fixen o cálculo factura por factura. O primeiro ano foron 6.800 euros. O segundo ano, sobre 7.000 e pico. O terceiro, case 7.000. E neste cuarto ano, aínda non fixen o cálculo, pero debe de ir por amais de 4.000 euros. Estamos a falar de que soamente en combustible, 25.000 euros», afirma.

O outro aspecto no que está contento coa opción elixida ten que ver co gasto en taller, tamén menor. «Antes cambiaba pastillas de freo cada 40.000 ou 45.000 quilómetros. Leste, en cambio, ten as pastillas de freo de orixe, con 410.000 quilómetros. Co cal me aforrei uns nove cambios», explica.

O profesional, incluso, deféndeo en traxectos longos, como ir ata a capital. «Adoito parar en Benavente cada vez que vou a Madrid. En media hora cargo ata o 80% da batería».

Manuel Calviño comprou o seu taxi eléctrico hai tres meses: «O truco é que cargues o coche na túa casa ou no garaxe»

Manuel Calviño, taxista, se animó a comprar un coche eléctrico hace tres meses.
Manuel Calviño, taxista, animouse a comprar un coche eléctrico hai tres meses. ANGEL MANSO

Manuel Calviño, taxista con máis de 39 anos de experiencia, ten o coche practicamente novo. Comprouno hai tres meses por 32.600 euros. Ata a data, xa está a rexistrar aforros do 75% en combustible. «Antes pagaba uns 400 euros en gasoil e agora estou en 100», explica. Un aforro que logra grazas a que alimenta o vehículo no seu propio domicilio. «O truco é que cargues o coche na túa casa ou no garaxe», di. Comodidade que en ocasións xogoulle algunha mala pasada: «Algunha vez pasóuseme polo a cargar pola noite, pero a batería dáme para dous días», afirma. Así, ten claro que os seus compañeiros pronto comezarán a comprar coches eléctricos.

O certo, é unha aposta que apoian os datos a nivel nacional. Segundo cifras achegadas pola patronal do vehículo Anfac, o mercado automobilístico español rexistrou en setembro a matriculación de 20.479 turismos eléctricos puros ou híbridos enchufables, o que supón un crecemento do 97% interanual. Ademais, o sector do automóbil superou durante ese mes o nivel de matriculación previo ao covid, con 81.746 unidades rexistradas.