De Hitchcock a Van Gogh, os segredos da exposición de Peter Lindbergh na Coruña

caterina devesa A Coruña / LA VOZ

A Coruña

A mostra revela a influencia do cine e da arte no traballo do fotógrafo

11 ene 2022 . Actualizado ás 12:48 h.

Untold stories, o nome da exposición de Peter Lindbergh na Coruña, non só é un título, senón unha declaración de intencións. Porque a mostra, composta por 152 fotografías comisariadas polo propio Lindbergh, supón un percorrido polos gustos, as influencias e a vida do autor.

Os segredos que hai detrás de cada imaxe desvélanse nas visitas guiadas que se ofreceron á prensa na inauguración de presentación, o pasado mes de decembro, e que agora se manteñen para traballadores de Inditex . Con todo, algúns misterios seguen, xa que o obxectivo de Lindbergh era que os espectadores formasen parte do percorrido. «El mesmo elixiu cada detalle. Os marcos das fotos e os cristais, que reflicten de forma intencionada aos visitantes para que eles creen novas historias», explica unha das guías da mostra. A disposición das imaxes tampouco é casual e descobren as diferentes etapas da traxectoria do autor. Así, ao comezo hai pegadas do seu gusto pola arte conceptual cunha foto na que ven as pernas de catro modelos que posan os seus tacóns sobre catro cadeiras. A imaxe inspírase na obra Unha e tres cadeiras de Joseph Kosuth. Non é o único movemento artístico que marcou ao fotógrafo, que tamén estivo influenciado polo expresionismo alemán, e que así mesmo fai unha chiscadela a Vincent Van Gogh cunha imaxe dun girasol.

Na mostra non faltan referencias ás paisaxes industriais da Alemaña da súa nenez. Para visualizar ese ambiente, o autor recorre á película Metrópolis, que lle serviu de inspiración para fotografíar á modelo Lynne Koester de costas á cámara e manobrando unha máquina. A sétima arte está moi presente en toda a mostra, que conta con referencias a Hitchcock. Na denominada sala Manifesto, a alma da colección, pódese observar unha fotografía con aves baseada na cinta Os paxaros, mentres que no seguinte espazo descubrimos unha da parte de atrás da casa de Psicose . Nesa estancia está tamén unha fotografía da modelo Jessica Miller emulando á protagonista de Flashdance , «a nai de Lindbergh quería que fose soldador», sinala a guía.

O cine español tamén forma parte da exposición na que está o cartel da película de Pedro Almodóvar, Fale con ela, con Rosario Flores e Leonor Watling. A obra do cineasta figura tamén na primeira sala, na que está unha imaxe da pel que habito, que reza «A arte é garantía de saúde», aínda que só se len as últimas tres palabras. Un dos mozos Almodóvar, Antonio Banderas, protagoniza outra das fotos, sendo un dos únicos dous homes que se recoñecen na mostra, o outro es Robert Pattinson. Hai outros homes nas imaxes, como o modelo Mark Vanderloo, pero non se lles ve o rostro.

Almodóvar e ciencia ficción

Á parte da serie do corredor da morte, ao longo da montaxe só hai tres fotos en cor: O cartel da pel que habito, unha imaxe da modelo Erin Wasson feita no estudos Paramount, e unha de gastronomía italiana. O obxectivo non é outro que mostrar a realidade sen andrómenas, por iso, nas imaxes de Lindbergh as modelos apenas levan maquillaxe. A selección da parte máis colorida garda, como toda a exposición, unha intencionalidade. Ademais da mensaxe da cinta do director español, a de Wasson reflicte a paixón de Lindbergh pola ciencia ficción, xa que vemos á protagonista sinalada por unha luz que podería significar a súa abdución. Non é a única evidencia do seu gusto por ese tipo de fantasía, xa que Untold stories tamén inclúe unha toma protagonizada por Debbie Le Carrington, actriz e acróbata xa falecida, caracterizada como un extraterrestre, xunto á modelo danesa, Helena Christensen. A imaxe, dos noventa, era unha das preferidas de Lindbergh.

No caso da serie dedicada á gastronomía, o artista fai de novo unha chiscadela ao cine. Así, inspirado polas cintas sobre a mafia italiana crea unha historia para cumprir co encargo de Vogue Italia. O artista aposta de novo por empoderar ás mulleres e coloca a catro modelos no papel dunhas ladroas que, para celebrar o éxito dunha das súas operacións, danse un bo festín.

Outro segredo é que algunha foto se repite, pero en distintos formatos. É o caso dunha das imaxes que a actriz xaponesa Eri Ishida encargou a Lindbergh polo seu 56 aniversario. O artista separa nas tomas o seu corpo da súa cara, unha técnica repetida noutras das imaxes que compoñen a exposición, que se pode visitar ata o 28 de febreiro na antiga nave e os silos do peirao de Batería.