A vivenda nos peiraos, o tabique que separa ao PSOE e á Marea na Coruña

D. García A Coruña / LA VOZ

A Coruña

KOPA

«Hai que buscar os puntos de acordo e analizar os de desacordo», sinalou o concelleiro de Urbanismo, Juan Díaz Villoslada

04 ago 2021 . Actualizado ás 10:07 h.

«É un punto de partida non moi halagüeño». Esta foi unha das frases coas que María García, portavoz da Marea Atlántica, resumiu o resultado da reunión que a formación tivo co goberno local tras solicitala para coñecer en que punto atópanse as negociacións entre o Concello e o resto de Administracións sobre o futuro da fachada marítima. Máis positivo mostrouse Juan Díaz Villoslada, concelleiro de Urbanismo : «Hai que buscar os puntos de acordo e analizar os de desacordo. Está ben falar de todo».

A Marea Atlántica xa expresara nas últimas semanas que non era unha gran afeccionada ao plan proposto polo goberno local para a compra dos peiraos de Batería e Calvo Sotelo e onte reafirmouse, pero tampouco foi un non rotundo a apoiar a proposta.

Por amais de todo aparece unha cuestión principal da que xa se fala desde o mandato pasado: a construción de vivendas nos terreos liberados, algo que non está previsto que suceda en Batería e Calvo Sotelo, pero que podería ocorrer en San Diego, que non se liberará antes do 2027.

A portavoz da Marea foi clara e dixo que se non se prevén desenvolvementos inmobiliarios ou especulativos e si de «usos de interese xeral podemos empezar a falar das aportacións e atribucións de cada Administración». Isto faino extensible para San Diego e por iso pediu «unha solución global» para a fachada marítima. Que a formación non peche a porta a pagar polos terreos portuarios tampouco é novo, xa que durante o seu mandato, no 2017, consignou 1,4 millóns de euros no orzamento para a compra de La Solana, algo que non se chegou a executar. 

Liña vermella

Con todo, a liña vermella da construción de vivenda nos terreos liberados mantense e é unha cuestión na que parece complicado que PSOE e Marea cheguen a un acordo. Cabe lembrar que o peirao de San Diego, a estación de proximidade e o peirao petroleiro ocupan unha extensión de 394.752 metros cadrados e nos convenios do 2004 recollíase a previsión de construír 4.000 vivendas tras unha venda de chan que permitiría á Autoridade Portuaria aliviar a débeda que trae pola construción do porto exterior.

Se para a Marea a creación de vivendas é unha liña vermella que condicionaría o seu apoio ao plan, no goberno local teñen un pensamento diferente. «Ningún urbanista rexeitaría a posibilidade de que exista algún uso residencial», afirmou Villoslada sobre San Diego, aínda que apuntando que as «condicións sociais mudaron moito» desde o 2004 e que agora se podería pensar neste uso «cunha menor intensidade» e con alternativas como vivendas de protección social ou de alugueiro social, ademais doutros usos como a economía circular.

O uso residencial xa se contemplaba nos convenios do 2004, que en termos legais xa non están vixentes, pero cuxas ideas aínda persisten no plan xeral, algo que non se modificará ata que se aborde un cambio cando haxa un acordo sobre o futuro do bordo litoral, situación que a Marea cualifica como unha «ameaza» para a zona. Mentres, o Concello tamén traballa en perfilar un convenio propio para acondicionar o peirao de Batería, xa aberto aos cidadáns.

As discrepancias existen entre ambos os partidos, como se evidencia en que a Marea non entenda que as negociacións actuais se produzan sen abordar a condonación da débeda da Autoridade Portuaria ou incluíndo un plan para os futuros usos dos terreos liberados. A pesar das diferenzas, ambas as partes saben que se trata dunha cuestión que está chamada a resolverse a moi curto prazo (Villoslada reafirmou a idea de pechala este mes) pola inmediatez que requiren Batería e Calvo Sotelo. Mentres, San Diego non presenta esta urxencia e así o entenden todas as Administracións implicadas, que están a favor da formulación municipal, que exclúe esta zona das negociacións e que previsiblemente quedará pendente de resolución para o seguinte mandato. 

As alianzas plenarias

O PSOE necesita aliados ou, polo menos, asegurarse o superar os posibles votos contrarios no pleno para sacar adiante este plan, para o que pode buscar entre os seus socios da investidura (Marea e BNG) ou entre a principal forza da oposición, o PP, que este martes pediu transparencia na xestión deste asunto e a condonación da débeda do Porto. A portavoz da Marea foi cuestionada sobre a vinculación entre o plan para a fachada marítima e as negociacións dos orzamentos do 2022 e dixo que «pode ter consecuencia directa». De feito, nesas contas debería haber partidas para os peiraos, polo que a unión é directa.