Vueling, a principal aeroliña do aeroporto de Alvedro, no aire

Xosé Vázquez Gago
Xosé Gago A Coruña

A Coruña

CESAR QUIAN

O Concello accede á petición de Vueling de suspender o contrato para salvar destinos no 2021 e por un informe técnico que desaconsella máis axudas nas circunstancias actuais

30 sep 2020 . Actualizado ás 09:00 h.

O Consorcio de Turismo aprobou este martes a suspensión durante seis meses do contrato con Vueling , a principal aeroliña de Alvedro.

A decisión adoptouse cos respaldos do PSOE, que dirixe o goberno local, e a Cámara de Comercio. Ambos suman maioría na xunta de goberno do consorcio. En fronte tiveron ao PP, a Marea e o Porto, que votaron en contra da suspensión.

O convenio do Concello con Vueling ascende a 1,8 millóns de euros anuais. A cambio desa cantidade, a aeroliña debe promocionar A Coruña como destino turístico e manter unha serie de frecuencias aéreas a Londres , Barcelona, Palma de Mallorca, Valencia, Sevilla, Tenerife e Las Palmas de Gran Canaria.

A suspensión supón que o Concello deixará de desembolsar a parte proporcional da súa achega -900.000 euros-, e a aeroliña queda desvinculada da súa obrigación de manter as conexións durante ese tempo.

Esa circunstancia causou fortes críticas do PP á decisión do goberno local, que «empurra o noso aeroporto cara ao peche»; e da Marea, que considera que Alvedro está inmerso nunha «crise sen precedentes».

Vueling preferiu este martes non comentar as consecuencias da suspensión nin o futuro dos voos que opera desde Alvedro.

Ante as críticas de PP e Marea, o goberno local contestou que a compaña pode continuar operando desde Alvedro, e mostrouse seguro de que a firma manterá os seus destinos nacionais, aínda que non descarta que se produzan recortes de frecuencias.

A intención do executivo local é que dentro de seis meses Vueling recupere a actividade no aeroporto ao mesmo nivel que antes da pandemia, sempre que a situación sanitaria o permita. O titular de Turismo, Juan Ignacio Borrego, cualificou de «irresponsabilidade» un posible rexeitamento da suspensión e advertiu que a compaña podería acudir aos tribunais e ata esixir «unha responsabilidade penal». 

Compromiso do goberno local

Subliñou que a súa intención é recuperar o convenio «nas circunstancias nas que estaba», e advertiu que «calquera outra cuestión que non sexa suspender o contrato, é anular os voos no 2021 en Alvedro». «O peor que podemos facer [engadiu] sería cortar as alternativas de futuro dunha compaña que se non fóra pola pandemia mantería os voos nacionais e internacionais, que dependen das estratexias doutros países».

Borrego engadiu que a suspensión está avalada «por todos os informes técnicos e xurídicos», que foron presentados na xunta de goberno do consorcio.

Pola parte xurídica, o secretario dese organismo considera que as suspensión é lexítima porque existe a «forza maior» alegada pola compaña. Esa circunstancia é a pandemia do coronavirus, que provocou un forte descenso da actividade aérea en todo o mundo. O informe lembra «o interese local no mantemento da conectividad aeroportuaria», e sinala que a suspensión non supón a perda de finalidade do contrato. 

Maior impacto do virus

Pola parte técnica, o Concello dispón dun informe elaborado pola consultora AWD (Aviation DataWorks), que foi analizado na reunión da xunta directiva do consorcio. O informe advirte que o descenso da actividade de Vueling no aeroporto coruñés é máis elevada que noutros aeródromos desde os que opera a compaña. Atribúe esa circunstancia a varios factores, entre eles que gran parte dos pasaxeiros de Alvedro móvense por negocios, ou ás limitacións impostas para viaxar ao Reino Unido. Polo tanto, a análise conclúe que esas circunstancias, entre outras, están fóra do control das compañas aéreas e explican a «ineficacia», nestes momentos concretos, dos posibles estímulos á actividade baseados en axudas á promoción da oferta.

A posibilidade de que o convenio con Vueling se suspendese ou mesmo se anulase levaba semanas no aire. O texto do acordo non se cumpriu desde que arrincou o estado de alarma polo coronavirus. En xullo, a aeroliña expuxo unha redución do 50 % no acordo, a cambio de reducir frecuencias. Esa opción non se chegou a aplicar porque pouco despois expuxo a suspensión.

A situación precipitouse en agosto, cando non se repuxo a ligazón entre Alvedro e o aeroporto de Heathrow, en Londres, que é a única conexión internacional do aeroporto coruñés. Á espera das decisións que tome agora Vueling, e da evolución da pandemia, o máis probable é que esas operacións non se repoñan como pronto ata dentro de seis meses, cando rematará a suspensión.

O presidente do comité de Aena teme que o parón lastre a recuperación económica

O presidente do comité de Aena, Gustavo García, afirma que «inicialmente non estamos de acordo» na suspensión e advirte que se non se recupera a actividade de Alvedro «dificultarase a reactivación económica». Desde o seu punto de vista, Vueling «debería cumprir o contrato e pór os voos, porque os pasaxeiros os encherán a curto prazo». García sinala que en varias frecuencias «xa se acadaron ocupacións superiores ao 75 %», entre elas as de primeira hora a Madrid, que operan outras aeroliñas.

O presidente do comité lembra que convenios como o de Vueling teñen o obxectivo precisamente de sufragar os gastos mentres non hai suficiente ocupación «e unha vez que xa son rendibles deberíanse de mover a outras rutas». Ao seu xuízo, tras o estado de alarma «o primeiro é recuperar as rutas que tiñamos, porque eran rendibles e tiñan boa ocupación, de feito o ano pasado [lembra] Alvedro bateu a súa marca de pasaxeiros con 1,33 millóns». Pero se os voos non se repoñen, cre que existe o risco de que «os usuarios que busquen outras alternativas para viaxar ou para liquidar os seus problemas sen chegar a voar».