A Xunta modifica o trazado da vía Ártabra para incrementar a protección do humidal

Toni Silva CAMBRE / LA VOZ

A Coruña

A pesar de contar coa declaración de impacto ambiental, recolle as suxestións da Escola Galega dá Paisaxe

18 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O humidal da Gándara converteuse en trending topic na comarca desde que se retomaron as obras da vía Ártabra, para conectar Iñás coa AP-9. Esta vía, estratéxica para o tráfico interior da comarca coas vías de alta capacidade, foi motivo de enfrontamento entre a Xunta e as asociacións ecoloxistas, apoiadas polo Concello de Cambre, polo presunto prexuízo que causa ao humidal da Gándara.

A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, argumentou desde o principio que a obra contaba con todas as bendicións ambientais. O Concello cambrés solicitou a suspensión de óbralas pero o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia denegoullo, apelando, entre outras razóns, que o proxecto contaba coa declaración de impacto ambiental.

Pero o humidal da Gándara transcendeu os duelos políticos, asomaron numerosas voces de asociacións e veciños, que insistían na superlativa importancia deste espazo no corazón da área da Coruña. En canto a Xunta obtivo os primeiros datos do levantamento topográfico, a Axencia Galega de Infraestruturas (AXI) recolleu a luva da Escola Galega dá Paisaxe. «En aras de atender a súas suxestións e amosar sensibilidade, transparencia e diálogo, procedeuse a estudar a posibilidade de melloras no deseño que puideran ofrecer unha maior protección no medio», indican fontes da Xunta, que insisten en que o proxecto inicial xa era inocuo para a área húmida da Gándara.

Deste xeito, actuarase de forma que o río Gándara conserve a súa configuración natural. «Co axuste proposto para a configuración do enlace coa AC-221 a mellora é importante dende o punto de vista ambiental, xa que esta continuidade darase sen necesidade de realizar modificacións sobre o seu cauce», engaden desde a consellería, que aproveita esta revisión no proxecto para mellorar dúas canalizacións do río Gándara baixo senllas estradas de titularidade municipal, circunstancia que non deixaron pasar desde o Goberno autonómico para lanzar unha nova crítica aos representantes do goberno de Cambre.

«Constrixen ou leito do río»

«Compre sinalar que a continuidade ecolóxica do río está comprometida por estas canalizacións baixo vías e peches municipais, por peches e muros que constrixen o leito do río e por canalizacións de servizos, tamén de titularidade do Concello, a quen correspondería facer as obras, pero que fará finalmente a AXI», esgrimen.

Tamén se proxectou retranquear os taludes e reducir o movemento de terras nas zonas máis próximas á parte baixa do humidal.

Rexeitada unha moción do PP que pide unha rebaixa na AP-9 menores á pactada

O pleno da Deputación rexeitou onte a proposta do PP que solicitaba unha rebaixa do 25 % de bonificación para os usuarios da AP-9 na segunda viaxe no mesmo día. O resto de partidos votou en contra ao considerar que a petición era inferior ao xa acordado no pacto de goberno PSOE-BNG, co que a formación nacionalista apoiou a investidura de Pedro Sánchez. «Piden un 25 % cando o acordado é a segunda viaxe gratis (100 %)», sinalou o vicepresidente da Deputación, Xosé Regueira. A portavoz popular, Rosa Galego, insistiu en que a súa moción estaba apoiada en informes e incluía as obras de ampliación de Alfonso Molina.