O tráfico estabilízase nos accesos, con Alfonso Molina e o viario 18 á espera de obras

Eduardo Eiroa Millares
E. Eiroa A Coruña / LA VOZ

A Coruña

Anxo Manso

A terceira rolda deixa de absorber vehículos e os túneles da Marina non varían na súa intensidade media desde a súa apertura

22 novs 2019 . Actualizado ás 12:45 h.

Unha foto fixa do tráfico na cidade hoxe é case idéntica á mesma instantánea tomada fai un ano, e fai dous. As medicións de intensidade de circulación realizadas tanto polo Concello como polo Ministerio de Fomento reflicten que o número de vehículos que acceden e saen da urbe polos seus accesos hase estabilizado tras a apertura da terceira rolda.

Tampouco hai variacións relevantes desde a apertura dos túneles da Marina e o Parrote. Segundo o consistorio, actualmente circulan pola terceira rolda, á altura do pavo real, 22.952 vehículos diarios, unha cifra moi similar á do ano pasado.

No caso dos túneles da Marina son 26.534 os coches que o utilizan, de media, cada día. A cifra é practicamente idéntica á rexistrada en maio do 2016, pouco despois da súa apertura. Entón pasaban por alí 24.849 vehículos.

A terceira rolda rexistra actualmente, no seu último tramo -xunto ao pavo real- 22.952 vehículos ao día. Fomento mídeos á altura de Pocomaco , onde foron 14.399 no 2017 e 15.311 no 2018, é dicir, apenas houbo variacións en doce meses.

Alfonso Molina, pola súa banda, segue encabezando o ránking das estradas máis transitadas. Pechou o 2018 con 120.701 vehículos diarios, uns 2.000 menos que o ano anterior pero unha cifra case idéntica á do 2016.

A terceira rolda e os túneles foron as últimas grandes investimentos chamados a redistribuír o tráfico na cidade. Coa primeira delas estimábase que Alfonso Molina podería baixar dos 100.000 coches diarios. Finalmente non foi así e segue soportando unha intensidade media moi elevada, do mesmo xeito que a avenida da Pasaxe, onde se rozan os 87.000 vehículos cada 24 horas á altura da ponte. 

Actuacións pendentes

A foto fixa do tráfico coruñés evidencia que os problemas de saturación nas principais arterias non se resolveron. Hai desde hai anos proxectos aprobados para mellorar esa situación, pero todos eles seguen no caixón sen que ningunha Administración explica o motivo dos atrasos.

O máis relevante é a ampliación e reforma de Alfonso Molina, obra que tería que facerse en paralelo á circunvalación de Santiago e a ponte de Rande, en Vigo. Neses dous últimos casos os traballos están rematados desde hai tempo, mentres na Coruña non comezaron. Tampouco ten data o viario 18, unha ligazón que permitiría sacar tráfico da AP-9 para levalo ata a terceira rolda.

A Coruña ten a novena vía con máis accidentes graves de toda España

Na lista de estradas urbanas con maior sinistralidade de España A Coruña figura cunha que ocupa no noveno posto, Alfonso Molina. Só Madrid, Barcelona, Alacante, Sevilla e Valencia están por diante na nómina das 15 vías máis perigosas.

O dato achégao o segundo informe anual sobre sinistralidade grave redactado pola Fundación Liña Directa. A empresa de seguros computa unicamente os accidentes rexistrados polos seus asegurados. O criterio para establecer cales son as peores vías de España baséase no número de sinistros por impacto -non de avarías- nos que os coches quedan inutilizados tras o choque e deben ser retirados por un guindastre.

Aínda que a empresa non achega o dato exacto de Alfonso Molina, si establece que as 15 estradas citadas teñen en común o feito de que en todas elas se superou o centenar de casos do tipo descrito pola empresa.

Loxicamente, o número final de vehículos inutilizados por impactos é moi superior, pois a firma non computa os doutras aseguradoras.

O punto máis perigoso da avenida coruñesa sitúase á altura do Coliseo, cun trenzado complexo a causa, por unha banda, dos vehículos que se incorporan desde a avenida de San Cristóbal, e pola outra, dos que saen en dirección a Pocomaco e Someso. 

Mortalidade

A fundación destaca na súa análise que en Galicia 118 persoas perderon a vida en accidentes urbanos nos últimos cinco anos, cun incremento do 39 % entre o 2013 e o 2017.

As obras previstas en Alfonso Molina tiñan entre os seus obxectivos mellorar os actuais trenzados, principal causa de impactos nesa vía, non só á altura do Coliseo senón tamén na incorporación do tráfico da AP-9. Mentres non leve a cabo a reforma da avenida todo apunta que non baixarán os sinistros. Hai proxecto e orzamento, pero falta licitala.