Hai un problema de capacidade en Alvedro?

A Coruña

Pasajeros en Alvedro
Pasaxeiros en Alvedro ANGEL MANSO

O aeroporto coruñés finalizará o ano por amais dos 1,3 millóns de pasaxeiros regulados polo Ministerio de Fomento

16 oct 2019 . Actualizado ás 10:10 h.

Xa sabiamos que ás veces as Administracións xustifican e validan sen o máis mínimo rubor as súas contradicións e irregularidades, as mesmas polas que cargan contra o cidadán que as comete , aínda que transgreda o límite sen mala intención e apenas por un milímetro ou un segundo. Xa que logo, non debería sorprendernos demasiado o último exemplo: a terminal do aeroporto de Alvedro.

Desde fai uns cantos anos, o Ministerio de Fomento dispón do chamado Documento de Regulación Aeroportuaria (DORA), que inclúe unha relación do tope de pasaxeiros que, por razóns de capacidade, ten establecida cada terminal. No caso da coruñesa é de 1.300.000. Pero esa barreira vaise a superar case con total seguridade ao finalizar este ano, cunha previsión de 1.345.000 viaxeiros.

É fantástico: creamos un sistema de control de capacidade para estipular o tráfico máximo das terminais, pero se o transgredimos non existe un problema de capacidade.

Ben. Que sucederá entón? Pois segundo Aeroportos Españois e Navegación Aérea (Aena), tamén do Ministerio de Fomento, nada en absoluto. «En ningún caso limitarase a actividade do aeroporto» nin suporá un problema «para a seguridade operacional», afirman os seus responsables. Isto é o que se chama un argumento de altos voos. É fantástico: creamos un sistema de control de capacidade para estipular o tráfico máximo das terminais, pero se o transgredimos non existe un problema de capacidade.

É o privilexio das Administracións: poder xustificar moitas cousas que no caso dos cidadáns do montón consideraríanse temerarias. Imaxinemos, por exemplo, que pasaría co hostaleiro que aplicase o mesmo criterio para a capacidade do seu local, o multazo que se lle viría amais cando un inspector constatase a presenza dun só cliente máis. Inflexibilidade máxima e unha norma como o DORA para xustificar a sanción.

É evidente que non vai haber un problema de seguridade na terminal de Alvedro ao acabar o ano, que non vai pasar nada especial e que estas cifras teñen sempre unha marxe ampla, pois son estimacións pouco categóricas. Pero tamén es evidente que Fomento mira para outro lado cando se lle expoñen os números dunha instalación que se quedou moi pequena, e cando se lle lembra que hai un plan director aprobado que concreta a ampliación desa terminal pero que segue nas pavías á espera de que un ministro de Fomento que non existirá en meses firme uns novos orzamentos.

O aeroporto suma 40 meses de crecemento ininterrompido. E é probable que non haxa á vista un problema de seguridade por exceso de viaxeiros, pero o que é indubidable é que hai un problema de capacidade nunha terminal na que as salas de espera son formigueiros porque foron deseñados para avións de 100 pasaxeiros cando hoxe son de 200.