Vinte anos de espera polo proxecto de Alfonso Molina, atascado outra vez no actual mandato

Eduardo Eiroa Millares
E. Eiroa A Coruña / LA VOZ

A Coruña

MARCOS MÍGUEZ

Diferenzas entre Administracións e cambios de goberno aprazan de novo a obra

15 may 2019 . Actualizado ás 09:52 h.

O de Alfonso Molina era cousa feita. Había que ampliala porque quedaba pequena e non había máis que falar. Pedro Sánchez Tamayo, director da demarcación de Estradas, indicaba que as obras comezarían nuns meses.

O relato non é de hai uns días, senón de mediados do ano 2000, hai case dous decenios, cando Sánchez Tamayo ostentaba ese cargo. E non falaba por falar, senón porque xa había estudos e proxectos, e tamén orzamento. A actuación ía custar 647 millóns de pesetas. O novo carril en dirección cara á Pasaxe, para facilitar as incorporacións, custaría 122 millóns de pesetas. Desde Palavea a Ponche dá Pedra tamén se ampliarían carrís, por outros 222 millóns, e había 192 máis para ensanchar a ligazón de Elviña e o acceso desde a AP-9, así como outros 111 para mellorar a entrada cara a Pocomaco e Matogrande. Ademais, contemplábase xa que esa obra debería adaptarse ao novo parque Ofimático... Todo hai case 20 anos.

Todo iso é, máis ou menos, do que se segue falando. O único que varía exercicio tras exercicio é o orzamento, que se ha ir incrementando ao ritmo ao que o fixo o ladrillo en España. Hoxe fálase de 20 millóns de euros, fronte aos 3,9 millóns de entón, pero a obra, en esencia, é bastante parecida.

Tamén variou a percepción da urxencia. Entón, con 100.000 coches diarios, víase necesaria porque Alfonso Molina se deseñou para dar servizo a 60.000. Iso si, intuíase que a intensidade baixaría coa habilitación da avenida da Pasaxe e a entón futura terceira rolda.

Si se abriu a avenida da Pasaxe e tamén a terceira rolda, pero os 100.000 coches diarios, a diferenza do que se pensaba entón, seguen pasando a diario polo asfalto de Alfonso Molina, 40.000 máis daqueles para os que se deseñou a estrada. A urxencia, xa que logo, é hoxe maior que entón non só porque o tráfico non baixou, senón porque nos últimos estudos realizados enténdese que aínda seguirá subindo, e máis se segue o crecemento urbanístico dos polígonos Ofimático e de Someso. 

Sempre aprazada

Por motivos que se descoñecen a principal arteria da cidade foise caendo sempre dos Orzamentos Xerais do Estado. O asunto parecía encarrilado a finais do anterior mandato. Había disposición política en Fomento e había fondos -íaa pagar Audasa- para pór en marcha o proxecto.

Con todo, o actual goberno local, entón recentemente chegado a María Pita, botou o freo. Consideraba a Marea Atlántica que a ampliación non era necesaria e reclamaba unha «humanización». O asunto supuxo unha demora dun ano na actuación e obrigou a refacer o proxecto, con discusións variadas entre as partes. Desde o goberno local, pediuse nun primeiro momento unha mediana con árbores caducifolios e encargouse un proxecto que incluía ata pasos inferiores para anfibios e protección ambiental para os soares abandonados da contorna. Fomento non aceptou moitas cosas pero ao final, no 2016, houbo un acordo que incluía senllas peonís e ciclistas e máis zonas verdes.

Entón gobernaba o PP en Madrid. Chegou un cambio de Goberno que deixou aparcado temporalmente o plan. Hoxe segue agardando igualmente a súa aparición nos Orzamentos Xerais do Estado. Non se sabe quen o pagará e desde o ministerio indican que se dividiu o proxecto en tres partes, para axilizar, e que todas elas están «en fase de redacción». Vinte anos despois de redactarse.

O que defenden os partidos

Marea | Esixirá a Sánchez que cumpra o que non fixo Rajoy

A Marea Atlántica esixirá ao Goberno do Estado «que cumpra co acordado con Concello da Coruña». «Conseguimos a redución da velocidade tanto no tronco da vía como nos carrís laterais, que vai redundar en máis confort e tranquilidade para os barrios», sinalan desde o partido.

PP | «Debe mellorar na distribución do tráfico e seguridade»

«Alfonso Molina necesita unha reforma que implique melloras en ligazóns e que, lonxe de supor unha ampliación como algúns intentan confundir, debe significar un avance na distribución do tráfico e a mellora da seguridade viaria desta área», sinalou a candidata popular, Beatriz Mato.

PSOE | En contra da ampliación dos carrís

Inés Rey asegura que non ten sentido ampliar os carrís de Alfonso Molina e que é «imprescindible» impulsar a construción do viaria AC-18, que comunique a AP-9 coa terceira rolda. Critica que a Marea teña perdido tempo encargando estudos en lugar de esixir as solucións.

BNG | «A solución pasa por mellorar o transporte público»

Para Avia Veira, «a solución pasa polo transporte público con conexións, horarios e frecuencias ao servizo da xente». A concelleira do BNG suxire «reordenar antes os tráficos, conectando a AP-9 e a terceira rolda co vial 18, e a vía Ártabra coa A-6, maila conexión do porto exterior coa AC-14».

CIDADÁNS | Piden que o viario 18 póidase enlazar coa gran avenida

«A última proposta do Ministerio de Fomento resolve os problemas máis relevantes», sinala Mónica Martínez, candidata de Cs. «Pero sería moi positivo modificar o proxecto do viario 18 para permitir o seu uso desde Alfonso Molina e abordar a ampliación da AP-9 a tres carrís», sinalou.