Empregados da Grela: «Hai unha especie de lei interna en o polígono cando aparcas que é terrible»

Mila Méndez Otero
M. M. Otero A Coruña / LA VOZ

A Coruña CIDADE

grelatres
MARCOS MÍGUEZ

Os traballadores censuran a falta de prazas e, as empresas, a obstrución das súas naves

25 abr 2019 . Actualizado ás 18:11 h.

«Nunha ocasión deixáronme unha nota», conta Rosa Polanco. Foi cando traballaba na cafetería O Pentágono, na rúa Gutenberg. No papel non lle indicaban que ían chamar ao guindastre por un incorrecto estacionamento, senón que o seu coche sufriría as consecuencias de aparcar nun sitio que non era «seu», mantén Rosa. «Aluciné. Son da Coruña e non era coñecedora do que sucedía aquí cando empecei a traballar no polígono. Hai unha especie de lei interna que é terrible. Traballadores que che seguen coa mirada e murmullan que saques o coche porque ese espazo da vía pública 'perténcelles'. Hai un abuso de poder do territorio. Se eu chego antes, por que non podo aparcar aínda que estea diante doutra nave?», pregúntase.

A Asociación de Empresarios da Grela asegura non ter constancia destes comportamentos polos que unha empregada, Mónica Fernández Liñares, chegou a ir a xuízo no 2018. Desde o Concello da Coruña, o mesmo. O que si sabe a patronal dos empresarios é que hai un problema de mobilidade grave polo que levan anos pedindo solucións a María Pita.

«Danos colaterais»

«Eu comprendo que a xente busque alternativas, pero moitas veces non podemos traballar. Os tráileres quedan atrapados nas saídas da nave porque nos aparcan diante e hai que agardar a que chegue o guindastre. Os camións non poden manobrar en pleno polígono», indica Pilar Sánchez, de Bauplatte, unha distribuidora de illamentos con instalacións na rúa Newton. «Estamos nunha rúa sen saída que é privado e así está indicado. Dálles igual, deixan o coche aquí todos os días. Sufrimos os danos colaterais desta falta de prazas», subliña Pilar .

Estamos nunha rúa sen saída que é privado e aparcan. Os tráileres quedan atrapados na nave

grelo
MARCOS MÍGUEZ

De industrial a comercial

En Mecanizados Moán, na rúa Gutenberg, os seus traballadores teñen unha vantaxe. «Entran ás seis da mañá e a esa hora hai prazas. A partir das oito é imposible», di o seu responsable, Adrián Pérez. Como todas as naves, a súa tamén ten un espazo de cinco metros diante da fachada que é privado. É o retranqueo, que consta no plan xeral urbanístico. «Non temos a entrada pechada e aparcan aí. Non nos importa mentres non bloqueen a porta, como é costume», desliza.

O cambio de usos do polígono é para el una das claves. «A nosa nave ocupa 4.000 metros cadrados e nela traballamos 35 persoas. Agora, proliferan os centros de negocios onde nunha sala de 100 metros cadrados pode haber cen empregados. A Grela planificouse como un parque industrial e cada vez hai máis oficinas, empresas de servizos, hostalería, comercios... Isto tradúcese en moitos máis coches», explica Pérez.

A Grela planificouse como parque industrial e cada vez é máis de servizos e oficinas, iso son máis coches

grelo
MARCOS MÍGUEZ

«O espazo da nave está sinalizado», remarca Plácido Lopes, da empresa de Software , We Make It. Desde Brammer Giner, unha compaña de subministracións, ou en Setecma, unha tenda de material de oficina, confirman que o aparcadoiro é o gran problema do polígono.

88 prazas novas

«A Concellería de Mobilidade Sostible ten realizado accións para incrementar as prazas de aparcamento no polígono da Grela. No pasado verán realizouse a conversión de dúas rúas, Juan de la Cierva e Copérnico, a sentido único para crear 88 novas prazas de aparcadoiro e tamén mellorar a seguridade no tránsito dos vehículos pesados», indican desde María Pita. Unha cantidade que, con todo, sabe a pouco. «Desde a asociación de empresarios levamos anos reclamando aos distintos gobernos locais solucións. É impensable que tivésemos que agardar 30 anos, e algún accidente mortal, para a glorieta entre Gutenberg e Galileo Galilei», remata Pérez Rey . Á fin e ao cabo, o que defenden todos neste conflito é o mesmo: poder traballar.