O humano tamén ten premio

R. Domínguez A Coruña / LA VOZ

A Coruña

ANGEL MANSO

O programa contra as barreiras fronte ao autismo, entre os oito do Chuac finalistas dos Premios BIC

14 abr 2019 . Actualizado ás 14:41 h.

Son moito máis que debuxos e a súa aparente sinxeleza é, con todo, tan importante como o entenderse. O programa para tratar de salvar barreiras de comunicación coas persoas autistas, que ten nos pictogramas instalados no materno a súa parte máis visible, foi un das oito iniciativas do Chuac que recolleron, este xoves, o seu recoñecemento como finalistas dos premios nacionais de excelencia sanitaria Best in Class (BIC), promovidos polo grupo Wecare-Ou e a Universidade Rey Juan Carlos.

 

Na categoría de proxectos de humanización, o centro coruñés situouse entre os finalistas polo programa do servizo de Neurofisiología coa Federación Autismo Galicia e o apoio da dirección do Chuac. «Presentamos o proxecto Rompendo barreiras de comunicación e xerando oportunidades no trastorno do espectro autista», explica Catia Martínez Barjas, xefa do servizo e impulsora dun programa que, partindo da base de establecer un sistema de comunicación mediante pictogramas, é en realidade todo un plan de asistencia na unidade de Electroencefalografía do Hospital Teresa Herrera.

«Pasa pola humanización de todo o proceso -explica- ; agora, ademais, facemos enquisas para que os propios usuarios valoren se funciona ou non». Polo que lle toca, sabe que, desde que se puxo en marcha «foi posible realizarlle as probas a todos os pacientes con autismo; antes tiñamos máis dificultades, algúns marchábanse sen poder facelo e con enorme carga emocional de angustia para os pacientes e os seus familiares», sinala.

O plan é, en realidade, un sistema integrado de asistencia. Por unha banda, está o modelo de comunicación. «Era vital, a primeira necesidade era que nos entendesen», recalca sobre a transcendencia dos carteis con debuxos. Entre todos os implicados deseñaron ademais o necesario para unha atención dirixida «a pacientes con necesidades especiais». Adaptáronse as salas e consultas e incorporouse un formulario de información que, antes de que chegue o enfermo, dá indicacións expresas sobre as súas características. En especial, se existe algún elemento estresante na contorna para poder corrixilo. «Se lle molesta a cor amarela, o ruído inquiétao, ou as luces moi brillantes…», ejemplifica a doutora. Trátase, en definitiva, de individualizar a asistencia.

Toda esa información, ademais, incorporouse á historia clínica electrónica para que tamén outros servizos aos que acode o paciente téñana en conta cando lle toque ir á súa consulta.

Ademais, na plataforma e-saúde incluíuse toda a secuencia explicativa a través de pictogramas sobre en que consisten as probas, de modo que «as familias poden consultalo e mesmo poidan ensaialo en casa antes de vir».

Ata agora, unha trintena de pacientes e familiares xa avaliaron o funcionamento e mesmo suxerido melloras. «Son enquisas anónimas e ata o momento todas foron moi favorables», di con satisfacción sobre un plan multidisciplinar que «todos estamos a levar a cabo con moita ilusión».

Entre os mellores de todo o país

Ademais da o proxecto de humanización, os diplomas dos Premios Best in Class tamén foron entregados á unidade da dor, o equipo de infecciosos, a farmacia hospitalaria, e os servizos de microbioloxía, nefrología e reumatoloxía, por situarse entre os cinco mellores de toda España, e ao conxunto do Chuac como un dos dez primeiros hospitais de alta complexidade do conxunto do país.