Un lixo de camións

Alfonso Andrade Lago
Alfonso Andrade CRÓNICAS CORUÑESAS

A Coruña

camión basuras Coruña
camión lixos Coruña ANGEL MANSO

O conflito deixou 450 toneladas de lixo sen recoller nas rúas

03 feb 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

O lixo que desbordou os colectores e sementou de porcallada as beirarrúas da cidade, saturando o aire dun fedor pestilente, non é o único que os coruñeses sufrimos esta semana. A ruína en que se converteu o parque móbil de recollida de desperdicios e as numerosas deficiencias do servizo, ocultos ata a data para a maioría, tamén quedaron á vista.

Se transcendemos do nauseabundo ao preocupante, agora sabemos que temos circulando pola Coruña unha serie de camións e varredoras que non reúnen as condicións elementais de seguridade. De feito, moitos vehículos, por mor dun mantemento deficiente, teñen que regresar á base avariados; o martes saían a traballar 15 e daban a volta 7. Estes vehículos son un perigo non só para quen os manexan, senón tamén para os peóns que llos tropezan pola rúa. O detonante do último episodio deste conflito foi unha varredora que quedou sen freos e cuxa operaria tivo que guindala contra un talude para detela e que non levase a alguén por diante coa inercia dos seus cinco toneladas.

Ademais do lamentable estado do parque móbil de Cespa hai outra cuestión alarmante: o servizo de recollida non pode ir ben cando funciona sen contrato desde xaneiro do 2017, pois o goberno local non o renovou en prazo e non volveu a adxudicalo. Desde entón páganse de xeito irregular 10 millóns de euros cada ano mediante facturas que ten que legalizar o alcalde ou o pleno.

Quizais a esa incerteza obedeza a sorprendente pasividade do Concello no conflito desta semana. Os camións, aínda xestionados por Cespa, son propiedade municipal. Entón, como é posible que teñan tido que ser os traballadores os que alertasen do seu lamentable estado? Como é que non existe un control eficaz do goberno local sobre eses vehículos para esixir á empresa que os xestiona un mantemento adecuado? Nin sequera enténdese moi ben por que ten que ser propietario o municipio deste lixo de camións que, segundo denunciaron os empregados, carecen nalgún caso de cintos de seguridade ou do número de asentos regulamentario porque son auténticas tartanas.

E a pasividade roza o rocambolesco coa evanescencia da concelleira de Medio Ambiente, que, tal e confirma o Concello, coordinou esta crise galopante desde Nicosia, Chipre. Mentres tanto, e na súa ausencia, os traballadores queixáronse amargamente de que ningún responsable municipal se puxese en contacto con eles para tratar de canalizar un conflito no que os coruñeses tivemos que convivir na rúa con 450 toneladas de lixo sen recoller.