A pintura de Menchu Lamas intervén o Artium de Vitoria para habitar o espazo das salas

H. J. P. REDACCIÓN / LA VOZ

A Coruña

A exposición Colorees Nómades estará aberta ata ou próximo 20 de xaneiro.

23 oct 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A pintura de Menchu Lamas (Vigo, 1954) intervén desde hai uns días o prestixioso centro de arte Artium de Vitoria para habitar o espazo das súas salas, e trasladar esa mesma sensación de ocupación física ao espectador, «para que ao entrar se vexa cheo desas obras, invadido», explica a propia autora. A creadora galega participaba onte na capital vasca na inauguración da exposición Cores nómades -aberta ata o próximo 20 de xaneiro-, que está coordinada polo comisario Luis Francisco Pérez e que se fundamenta arredor da produción máis recente de Lamas, que participou activamente na confección da mostra. Tan recente e activamente que boa parte do contido foi creado -na derradeira semana e especificamente- pola pintora para este proxecto, que está promovido polo Artium. Precisamente a peza máis antiga, Ou forzudo (1985), marca o inicio do percorrido por decisión do museo público, xa que o cadro pertence aos fondos da súa colección.

Lamas sinala que non hai unha liña cronolóxica coherente no deseño da exposición, senón que o que marca o camiño «é a coherencia das ideas». A artista xoga con elementos clave na súa traxectoria como son a xestualidade, a xeometría e a cor, e «lanza unha reflexión sobre a temperatura da cor como ferramenta de transmisión de emocións e pensamentos, pero tamén de comunicación cultural, porque cada país, cada sociedade, ten unha forma de usar as cores».

Figura clave na plástica contemporánea española e na renovación da arte galega nos anos oitenta, Lamas pinta directamente sobre as paredes do Artium, e ata apoiándose no chan, cunha vocación escultórica, creando pezas de gran formato. A exposición confórmase ao redor de dous grandes fíos condutores: o branco e negro das sombras e as cores (vivas).