O tren privado A Coruña-Vigo, en 66 minutos

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

A Coruña

Tren de Arriva en Gales, compañía que opta a explotar el tren Oporto-A Coruña
Tren de Arriva en Gales, compaña que opta a explotar o tren O Porto-A Coruña arriva

Arriva rebaixa en 14 minutos a viaxe máis rápida con Renfe e prevé 2.48 horas ata O Porto

24 sep 2018 . Actualizado ás 10:47 h.

O primeiro tren privado que aspira a circular en Galicia exponse rebaixar os tempos de viaxe que emprega actualmente Renfe nas súas conexións entre as dúas cidades máis poboadas da comunidade. Arriva, o operador que solicitou permiso para iniciar o ano que vén a explotación dun ferrocarril internacional entre A Coruña e O Porto, estima que os seus trens empregarán 66 minutos en facer o itinerario desde a estación coruñesa de San Cristóbal ata a viguesa de Guixar.

A documentación remitida pola multinacional alemá á Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia marca un horario tipo para a liña atlántica que partiría na súa primeira frecuencia do día ás 8 da mañá da Coruña e entraría nas plataformas olívicas ás 9.06 horas. Dita pauta rebaixaría en 14 minutos o mellor tempo dos 16 trens que unen cada día as dúas urbes, viaxe que fluctúa na actualidade entre 1.20 e 2.18 horas dependendo de se son unidades de media distancia ou rexionais, e se conclúen na estación de alta velocidade viguesa de Urzaiz ou na provisional de Guixar, onde están obrigados a arribar as composicións diésel.

O Ministerio de Fomento chegou a anunciar no 2015 coa inauguración da liña do eixo atlántico, que a viaxe entre A Coruña e Vigo acabaría realizándose en tan só 70 minutos, en lugar dos 80 actuais, pero a demora na instalación do sistema de seguridade ERTMS impediu acadar aínda esa cota.

A proposta de Arriva baséase en todo caso nun mapa con plena electrificación da liña, circunstancia que aínda non se dá nin na contorna de Vigo, nin no norte de Portugal. 

Recorte de tempos

Arriva marca o 17 de xullo do 2019 como a data na que prevé arrincar co que sería o seu primeiro tren en territorio español. A viaxe completa, segundo os seus estudos, requiriría de 2.48 horas entre A Coruña e O Porto, cando na actualidade o tren Celta que une a cidade portuguesa con Vigo emprega 2.22 horas, no mellor dos casos. A multinacional pertencente a Deutsche Bahn cifra en 1.31 horas o tempo que, estima, levaríalle a viaxe entre a estación viguesa e a portuense de Campaña, incluídas paradas intermedias de tres minutos cada unha en Valença do Minho e Nine. As dúas unidades diarias que explotan Renfe e Comboios de Portugal fan un alto ademais en Viana do Castelo, onde Arriva se expón parar tamén nunha segunda fase, unha vez que estea consolidado o seu proxecto.

Entre Pontevedra e Vigo calcula 16 minutos (Renfe emprega 13 no seu tren máis rápido); entre Santiago e Vigo, 45 minutos (móvese agora entre 0.50 e 1.36 horas), e entre A Coruña e a estación compostelá, Arriva calcula 18 minutos (27 requiren agora os máis veloces co tren Avant).

Un plan pendente da electrificación en Tui, Redondela e o norte de Portugal

Os cálculos de Arriva pasan por acadar velocidades de 200 quilómetros por hora entre A Coruña e Santiago e entre Vilagarcía e Pontevedra. Da estación compostelá á arousá conta con que os seus trens (propios ou alugados a Renfe) transiten a 160, para baixar a só 105 entre Pontevedra e Vigo, tramo que en lugar de realizarse polo tendido do eixo atlántico, terá que percorrerse polo antigo, xunto á costa, ata chegar a Guixar. Desta estación creada con intención provisional, pero que segue xestionando todo o tráfico ao resto de España e Portugal, o tren da multinacional conta con circular a 120 quilómetros por hora.

A compaña recoñece en todo caso que os seus cálculos teñen moitos condicionantes. A inexistencia de tendido eléctrico nos oito quilómetros que hai entre Tui e Guillarei, como ocorre nunha distancia similar entre Arcade e Redondela, leva aos xestores de Arriva a pensar en decantarse por trens híbridos diésel-eléctricos, o que recoñecen que pode dar ao traste, polo menos nun primeiro momento, coas súas táboas de tempos. Ata a primavera do 2020 tampouco estará electrificado o tramo luso de Viana a Valença, outra dificultade máis. A compaña, que conta con 25 liñas de autobuses nas provincia da Coruña e Lugo, pretende enlazar os seus vehículos coa ruta ferroviaria privada.