Fomento descarta eliminar a peaxe de Arteixo na ligazón a Langosteira

Toni Silva ARTEIXO / LA VOZ

A Coruña

MARCOS MÍGUEZ

Se inhibe de actuar no tráfico alleo ao porto exterior e opta por construír un viario de 31 millóns de euros

17 oct 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

O alcalde de Arteixo xa o sabía dabondo, pero os ministerios de Fomento e de Medio Ambiente acábanllo de pór por escrito no Boletín Oficial do Estado (BOE): non haberá eliminación da peaxe de Arteixo para conectar o porto de Langosteira coa autovía A6. Na declaración de impacto ambiental, que avalía as alternativas para esta conexión, o Executivo mesmo se inhibe deste conflito da AG-55 porque «non se considera que no obxecto do estudo estea incluída a mellora de problemáticas de accesibilidade a vías autonómicas, que deberían ser abordadas pola propia Xunta». «Xa que logo -continúa o documento- a formulación de que o Ministerio de Fomento asuma o rescate total da peaxe A Coruña-Arteixo rexéitase».

O Concello de Arteixo fixo da eliminación da peaxe un mantra que está disposto a levar ata as últimas consecuencias. Considera que cunha parte do custo da ligazón que falta entre a AG-55 e a terceira rolda pódese compensar á concesionaria da autoestrada para que elimine esta peaxe, o que Calvelo sempre definiu como «unha oportunidade histórica». Pero aquí cada Administración ten as súas propias cifras. Para o Concello abonda con 22,3 millóns. A Xunta eleva a cantidade a preto de 40. Pero Fomento dispara esta alternativa aos 61,4 millóns, segundo un informe elaborado pola Dirección Xeral de Estradas a petición do propio ministerio, quen lembra, ademais, que «o viario de acceso deséñase para atender unicamente a demanda do tráfico portuario que se estima, para este tramo, en 2.064 vehículos ao día no ano 2037». E uns parágrafos antes xa apostila: «Non tería sentido asumir o pagamento de peaxe en sombra máis aló do tráfico portuario».

Deste xeito, o informe envorca todas as súas bendicións sobre a que denomina «alternativa 3» que inclúe a construción dunha estrada de 2,9 quilómetros cun carril por sentido (excepto nos tramos en que se sitúa un carril adicional). Comeza onde actualmente acaba a AC-15 (a ligazón ao porto exterior), discorre polos polígonos de Vío e Pocomaco, e enlaza coa terceira rolda. A Autoridade Portuaria da Coruña suxire, en relación a esta alternativa de ligazón, analizar a compatibilidade co establecemento dunha estación ferroviaria de mercancías na contorna de Pocomaco.

O alcalde de Arteixo, Carlos Calvelo, quen no verán do 2016 organizou unha gran caravana de protesta ata o porto exterior para pedir a eliminación da peaxe, mostrou a súa indignación co documento feito público onte no BOE. «É unha aberración», espetou. «Que só teña en conta aos usuarios do porto para unha infraestrutura de leste calibre denota moi pouca altura de miras».

 O rexedor arteixán denunciou publicamente «dous graves problemas» na alternativa 3. «Din que a opción que propoñen costa 31 millóns de euros, pero é unha trampa porque non se inclúe a ligazón co viaduto de Pocomaco, unha obra que, segundo os técnicos, pode custar outros 20 millóns polas características do terreo», argumentou Calvelo. «Só taxan a estrada ata a terceira rolda, non a conexión».

«Malversación»

A súa segunda queixa volveu versar sobre os carrís construídos para burlar a peaxe da AG-55 en dirección ao porto exterior, que foron tachados polo propio alcalde como «os carrís da vergoña». «Custaron 20 millóns e se constrúese esa ligazón que suxire Fomento quedarán en desuso, é dicir, 20 millóns para usar uns poucos anos, é un delirio que non vai coar na Unión Europea, que financiou isto, é unha malversación de fondos públicos».