CONTIDO PATROCINADO

Achégase o fin da publicidade do xogo en España?

O acordo dos orzamentos inclúe a regulación da publicidade das apostas online

18 oct 2019 . Actualizado ás 14:50 h.

Aínda que a subida do Salario Mínimo Interprofesional é a medida estrela do acordo de orzamentos presentado hai uns días polo Goberno e Podemos (que aínda non ten maioría suficiente para saír no Congreso), o documento inclúe a regulación da publicidade das apostas online. Esta medida responde ás voces que se levantaron contra esta publicidade nos últimos tempos, e pretende equiparar a publicidade do xogo á do tabaco, desaparecida na maioría de casos. Pasará o mesmo co xogo?

Unha publicidade “moi agresiva”

O boom experimentado polo sector do xogo en España nos últimos anos está acompañado do incremento da publicidade. O acordo de orzamentos fala de fórmulas “de publicidade moi agresivas” baseadas no uso de persoas famosas e os bonos de acceso gratuítos. Esta medida, que non está exenta de polémica, enmárcase dentro das medidas acordadas por ambos os partidos para “protexer á cidadanía fronte á adicción ás apostas e os xogos de azar e a ludopatía”.

Dentro do acordo sinálase que algunhas emisións de deportes tan populares como o fútbol ou o baloncesto están “alagadas de anuncios” do sector, facilitando o seu acceso mesmo aos menores. A solución, din, pasa por igualar a publicidade de apostas, casinos ou bingo online á do tabaco, que está prohibida desde 2005. Desde o sector do xogo non tardaron en criticar esta medida, e advirten de que unha prohibición da publicidade do xogo legal suporía un impulso para o mercado negro do xogo.

A opinión dos operadores

Para poder anunciarse nos medios de comunicación, as casas de apostas e outros operadores de xogo necesitan a correspondente licenza para actuar en España, unha licenza que ofrece o propio Goberno de España. Desde Jdigital apuntan a que a prohibición é “un paso atrás que vai en contra das empresas reguladas con licenza”. A publicidade, engaden, é o único mecanismo que permite diferenzas entre unha casa de apostas legal e unha casa de apostas ilegal aos xogadores, polo que o transvasamento de apostantes ao mercado negro parece inevitable.

Desde o sector destacan que estes operadores se ocupan de velar polo xogo responsable, e engaden que sempre apoiaron a regulación da publicidade do xogo desde 2011, cando se aprobou a correspondente lei. Con todo, isto non parece ser suficiente para o Executivo, e o Acordo de Orzamentos engade que a taxa que pagan os operadores reorientarase cara a iniciativas de prevención, sensibilización, intervención e control, ademais de para reparar os efectos negativos producidos pola actividade do xogo.

Un golpe importante para os medios

Nun contexto de crise da publicidade nos medios de comunicación, o sector do xogo hase presentado como o salvavidas ao que se agarraron moitos medios. Máis aló dos efectos que poida ter esta medida sobre as casas de apostas, entre os danos colaterais destacan la perda de 133 millóns de euros en publicidade para os medios de comunicación, a cifra que as casas de apostas destinan á súa promoción. Máis aló da prensa, vemos o seu logotipo en camisetas, motos ou nos valos publicitarios.

2016 foi o ano marca para o sector, cun investimento en publicidade de 113 millóns de euros. O pasado 2017 a cifra baixou aos 103 millóns de euros, pero segundo os datos da Dirección Xeral de Ordenación do Xogo (DGOJ) só entre abril e maio deste ano dedicáronse 81.3 millóns de euros á mercadotecnia. Destes 81 millóns, 41 dedicáronse a publicidade e 2,9 foron a parar ao patrocinio. Así, a eliminación desta publicidade implicaría un duro golpe ás finanzas destes medios de comunicación, especialmente aos deportivos.

Que futuro ten esta medida?

As luces de alarma acendéronse no sector do xogo, pero non parece que o fin do xogo achéguese, polo menos a curto prazo. Para saír adiante, os Orzamentos que pactaron os socialistas e Podemos necesitan obter máis votos a favor que en contra no Congreso, e os números son os que son: xuntos obteñen 151 votos, 152 se engadimos o de Nova Canarias, mentres que PP, os seus socios de UPN e FAC, e Cidadáns, que anunciaron o seu rexeitamento, suman 169. Así, necesitan, polo menos, 18 votos máis para saír adiante sempre que o resto de forzas abstéñanse.

A chave téñena os partidos independentistas: ERC (9 deputados) e PdCat (8) antóllanse os socios máis difíciles de convencer, o mesmo que Bildu (2 deputados), mesmo para que se absteñan. Algo máis factible parece o acordo co PNV (5 deputados), Compromís (4 deputados) e a deputada de Coalición Canaria aínda que estas tres formacións son insuficientes. A negociación promete ser longa, e calquera cousa é posible pero a curto prazo non parece que a publicidade do xogo estea en perigo. Outra cousa é o medio e longo prazo.