Anxos Balseiro: «Na adolescencia as nenas afástanse da ciencia e o deporte por patróns sociais»

CIENCIA

Alumnos del bachillerato de excelencia Stembach del IES María Casares de Oleiros. «No tienen por qué ser los más brillantes, son alumnos curiosos, inquietos y con ganas de saber», explica la directora.
Alumnos do bacharelato de excelencia Stembach do IES María Casares de Oleiros. «Non teñen por que ser os máis brillantes, son alumnos curiosos, inquedos e con ganas de saber», explica a directora.

Profesora de lingua castelá, dirixe o IES María Casares de Oleiros, un dos 31 institutos de Galicia que imparten o bacharelato de excelencia Stembach

18 novs 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Non hai queixas materiais, di Anxos Balseiro. Non porque o instituto que dirixe atópese no municipio coa renda máis alta de Galicia. O IES María Casares abriuse hai 27 anos e aproveitou un adianto da Logse que permitiu implantar desde o principio un ciclo de FP, que dalgún modo foi xerme de todo o que pasou despois e da boa dotación tecnolóxica da que dispón para as súas preto de 650 alumnos e os tres bacharelatos que imparte.

Do María Casares naceu esta primavera unha iniciativa que desafiou aos rapaces a estar polo menos 48 horas falando galego: o 30 % aceptaron o convite. O instituto ten club de ciencia e club de letras, sesións de zumba ou baloncesto no recreo, e o ano pasado recibiron autorización para impartir o bacharelato de excelencia Stembach, que ofrecen 31 centros de Galicia. A primeira promoción está en segundo. «Está a reportarnos moitas alegrías, déronnos un premio por un proxecto de simulador de acelerador de partículas, con 500 euros para pólo en marcha». O Stembach, un programa ponte entre bacharelato e universidade, está tutorizado por profesores universitarios, cunha materia extracurricular (Introdución ao traballo científico I e II), e péchase con - un traballo escrito que o alumno debe defender ante un tribunal.

«Non son brillantes, ás veces as mellores notas non dan os mellores científicos, son nenos inquedos, curiosos, con ganas de saber». E as nenas? «En secundaria son as mellores, igual de intelixentes, pero máis constantes, máis sacrificadas, ordenadas. Sepáranse da ciencia e do deporte -apunta Balseiro- e creo que é por patróns sociais dos que non son conscientes e dos que nos está custando moito desprendernos. Pero os banzos están postos».