O presidente de Portos insiste en que as medidas de seguridade realizadas en Laxe e Brens proceden da UE
13 mares 2016 . Actualizado ás 11:37 h.Os portos de Laxe e Brens (Cee) terán en breve novas e amplas medidas de seguridade, permitindo así o acceso, unicamente, a persoal autorizado e profesionais do sector do mar.
Quen é o promotor desta iniciativa?
O presidente de Portos de Galicia, José Juan Durán Hermida, recalcou que se trata dun «cumprimento da directiva en materia de seguridade que establece a Unión Europea. Portos de Galicia o único que fai é acatar esa decisión que se coordina de forma conxunta co Ministerio del Interior». Este conxunto de medidas puxéronse en marcha co gallo de os atentados do 11-S, aínda que Bruxelas decidiu endurecelas e aplicalas hai dous anos.
Por que en Laxe e Brens?
Porque esta normativa fai referencia aos peiraos comerciais, os que reciben embarcacións de terceiros países, baixo o código de Protección de Buques en Instalacións Portuarias (PBIP). Ademais de Laxe e Brens, as melloras de seguridade afectan os portos de Ribadeo, Burela, Celeiro, Cariño, A Pobra e Ribeira.
En que consisten estas medidas de seguridade?
Durán Hermida debullounas en tres apartados: «Reformas do peche da parte comercial, non ao conxunto do porto, instalación dunhas novas cámaras de acceso á parte comercial, e un plan de vixilancia persoal».
Por que se inclúe Laxe se hai tempo que non hai cargas nin descargas?
Porque pola contra, Laxe perdería o cartel de peirao comercial e, xa que logo, deixaría de ser porto de referencia en Galicia. Outra cuestión, como apuntou o presidente de Portos, «é o que ditamine o mercado, pero Laxe non pode perder esa categoría de peirao comercial».
Cando estarán listos os sistemas de seguridade?
Antes de abril, cando inspectores da UE visiten estas terminais portuarias.
Poderase pescar e pasear polo peirao comercial?
Non, pero é que tampouco se podía facer ata agora. Os indicadores verticais de prevención de riscos instalados nos portos así o indican e a normativa pola que se rexen os portos deixa ben ás claras que non son instalacións para facer deporte ou pasear. Outra cuestión diferente é que historicamente se fixo e que a Administración teña mirado cara a outro lado. En caso de accidente, a responsabilidade recaerá naquela persoa que, sen estar autorizada, acceda ao porto sen permiso. Como dixo José Juan Durán Hermida, «un peirao non é un paseo marítimo nin unha escollera é zona de pesca deportiva».