«Un peirao non é un paseo marítimo nin unha dique é zona de pesca»

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

LAXE

Los nuevos equipamientos de seguridad tendrán que estar en funcionamiento antes de abril.
Os novos equipamentos de seguridade terán que estar en funcionamento antes de abril. J. M. Casal< / span>

O presidente de Portos insiste en que as medidas de seguridade realizadas en Laxe e Brens proceden da UE

13 mares 2016 . Actualizado ás 11:37 h.

Os portos de Laxe e Brens (Cee) terán en breve novas e amplas medidas de seguridade, permitindo así o acceso, unicamente, a persoal autorizado e profesionais do sector do mar.

Quen é o promotor desta iniciativa?

O presidente de Portos de Galicia, José Juan Durán Hermida, recalcou que se trata dun «cumprimento da directiva en materia de seguridade que establece a Unión Europea. Portos de Galicia o único que fai é acatar esa decisión que se coordina de forma conxunta co Ministerio del Interior». Este conxunto de medidas puxéronse en marcha co gallo de os atentados do 11-S, aínda que Bruxelas decidiu endurecelas e aplicalas hai dous anos.

Por que en Laxe e Brens?

Porque esta normativa fai referencia aos peiraos comerciais, os que reciben embarcacións de terceiros países, baixo o código de Protección de Buques en Instalacións Portuarias (PBIP). Ademais de Laxe e Brens, as melloras de seguridade afectan os portos de Ribadeo, Burela, Celeiro, Cariño, A Pobra e Ribeira.

En que consisten estas medidas de seguridade?

Durán Hermida debullounas en tres apartados: «Reformas do peche da parte comercial, non ao conxunto do porto, instalación dunhas novas cámaras de acceso á parte comercial, e un plan de vixilancia persoal».

Por que se inclúe Laxe se hai tempo que non hai cargas nin descargas?

Porque pola contra, Laxe perdería o cartel de peirao comercial e, xa que logo, deixaría de ser porto de referencia en Galicia. Outra cuestión, como apuntou o presidente de Portos, «é o que ditamine o mercado, pero Laxe non pode perder esa categoría de peirao comercial».

Cando estarán listos os sistemas de seguridade?

Antes de abril, cando inspectores da UE visiten estas terminais portuarias.

Poderase pescar e pasear polo peirao comercial?

Non, pero é que tampouco se podía facer ata agora. Os indicadores verticais de prevención de riscos instalados nos portos así o indican e a normativa pola que se rexen os portos deixa ben ás claras que non son instalacións para facer deporte ou pasear. Outra cuestión diferente é que historicamente se fixo e que a Administración teña mirado cara a outro lado. En caso de accidente, a responsabilidade recaerá naquela persoa que, sen estar autorizada, acceda ao porto sen permiso. Como dixo José Juan Durán Hermida, «un peirao non é un paseo marítimo nin unha escollera é zona de pesca deportiva».