O sector de Fisterra pide apostar pola calidade, a sustentabilidade e a convivencia cos veciños

La Voz

FISTERRA

13 jun 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A Asociación Sector Turístico de Finisterre, por medio de Anxo Rivas, fíxolle entrega ao alcalde e concelleiro de Turismo, José Marcote, do plan esbozado pola entidade en base ás enquisas realizadas entre os seus asociados, de cara ás accións público-privadas a acometer e á redacción de Plan de Turismo de Fisterra, que está elaborando unha empresa consultora. O encontro, segundo explicou Rivas, serviu para pór en común co rexedor algunhas das cuestións que máis interesan ao sector. A entidade interesouse polo convenio entre o Concello e a Confraría, mentres que Marcote mostroulle a intención de que as asociacións se impliquen máis no proxecto do Castelo de San Carlos. Tamén abordaron a implementación dunha campaña de turismo sostible, con incremento da recollida selectiva de residuos, aínda que no que máis se pararon foi nas diverxencias mantidas con Portos, que, en moitos casos, son compartidas polos Concellos e os profesionais do turismo. O obxectivo final, en termos moi resumidos, é que Portos corrixa as deficiencias que existen para que o porto faga honra á cualificación de grupo A que ten ou, en caso contrario, que se baixe esa cualificación e con iso as cotas que hai que abonar, por exemplo para as terrazas. O Concello está a facer o seu propio traballo coa Fegamp, xunto con outros municipios en circunstancias parecidas, e a asociación comprometeuse a solicitar da confraría os datos de como se reduciu a actividade pesqueira e o número de barcos, así como detallar as deficiencias detectadas para empezar entre todas as partes a reclamar ante Portos.

En canto ás potencialidades e necesidades detectadas polos profesionais e as accións que propoñen aparece moitos asuntos xa coñecidos pero tamén algún enfoque novo.

Retos. A aposta vai cara a un turismo de calidade e variedade que «priorice a orde e a sustentabilidade», aproveitando «o noso estilo de vida, o noso potencial creativo, así como a nosa proposta cultural, gastronómica e paisaxística» sen que as persoas que viven «día a día» en Fisterra «síntanse desprazadas».

Diferenciadores. Propoñen os produtos do mar como eixo gastronómico fundamental, polo que aspiran a unha maior formación do sector para dar valor engadido «ao que xa de seu ten o produto». Queren pór no centro a cultura e as tradicións fisterrás: Semana Santa, Entroidos, pero tamén propostas máis recentes como o Festival Folk Fin do Camiño ou o Fisterra Blues Experience.

Prioridades básicas. Piden en primeiro lugar puntos de información, atender as necesidades do Camiño e apostar polo aproveitamento gastronómico, para impulsar tamén o mar, así como potenciar as tradicións e festivais. A partir de aí inciden no Patrimonio, as rutas de BTT e sendeirismo, o surf e o turismo náutico e de natureza

Nichos. Consideran que o foco debe pórse no mercado comunitario, o anglosaxón e o asiático.