FITUR | A Mostra do Encaixe rompe estereotipos e aposta por un modelo masculino

CARBALLO

SANTI GARRIDO

A edición do 30.º aniversario presentada onte en Madrid chega ao grande

23 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

? Camariñas presentou onte en Fitur, na caseta de Turespaña, o programa da Mostra do Encaixe, que cumpre xa 30 anos. Unha data destacada merecía un cartel tamén rechamante, e o é: un home é o protagonista, un bo coñecido da zona, o modelo Damián Álvarez Tajes. A súa gran foto presidía o salón de actos polo que minutos despois pasaría a raíña Letizia na inauguración da feira. E mentres a alcaldesa, Sandra Insua, explicaba o sentido da cita artesá, e antes de que se vise un vídeo promocional que chegará ás redes o domingo, unha moza palilleira acompañaba co seu labor un acto que foi rápido e moi directo.

Insua dixo: «Son tres décadas de vida e, sobre todo, de aprendizaxe, para un evento que naceu co obxectivo de pór en valor un elemento vertebrador de Camariñas como pobo e como comunidade. E vaia se conseguiu ese obxectivo. De feito superouno con fartura. Actualmente a Mostra do Encaixe é coñecida internacionalmente e cada ano acoden a noso poboo delegacións de todos os recunchos do mundo. Ucraína, Polonia, Italia, Portugal, República Checa e mesmo Xapón, entre outros, achegáronse a nós e quedaron marabillados coa arte das nosas palilleiras, que fan maxia coas súas mans». Engadiu: «Din que os segredos non se confesan, pero eu creo que o do noso éxito é tan obvio que non é necesario escondelo. E é que desde o ano 1991 cambiaron moitas cousas, calquera que coñecese a Mostra durante os seus primeiros anos e que volva agora pódeo apreciar a primeira ollada, pero o que non cambia é a esencia. E aí está o segredo. A esencia daquela primeira Mostra de Camariñas segue intacta. Os tempos son de cambio, as modas pasan, pero a esencia mantense e transmítese de xeración en xeración, é algo innegociable». Esencia si, pero pasos adiante: «Moitas persoas pensan que o encaixe tan só pode usarse nas pezas femininas ou de decoración pero isto non é así. Desde a primeira edición da Mostra creáronse pezas masculinas que foron expostas, ao mesmo nivel que as femininas, nos desfiles de moda», de aí a elección dun modelo masculino por primeira vez no cartel.

No acto tamén se pasou un vídeo, centrado na Mostra, pero aproveitando para percorrer os principais e máis espectaculares lugares de Camariñas. A idea orixinal tanto do cartel como do anuncio foron obra de Diego Alonso Freire e de Raúl Lorenzo, e foi creado e protagonizado integramente por veciños da Costa da Morte. Para velo haberá que agardar a este domingo, 26, a partir das 21 horas a través do Facebook e da nova web da Mostra que se estreará precisamente ese día, na dirección www.mostradoencaixe.é.

Un anuncio con 143 participantes

Na gravación, ademais do protagonista, acompáñao a moza Tamara Rey . Rodouse en 10 lugares: Carballo (Alonso Moda), A Coruña (comercio de Miguel Home e Rúa Real), Camariñas (Faro Vilán, Monte Branco, praias de Reira, porto, e restaurante A Marina ), de volta á Coruña (Palexco, onde se montou a alfombra vermella), e Camariñas, no estudo de Diego Alonso. A gravación necesitou de sete días de traballo, e a montaxe, outro tanto. No clip traballaron e colaboraron 143 persoas entre protagonistas, extras, operadores de cámara e dron, fotógrafos, barbería e maquillaxe e organización, planificación e xestión. A música é de Carlos Barcia, con axuda do seu irmán Fran. E a idea é do creativo e fotógrafo Diego Alonso Freire.

Ampla representación camariñá

A delegación camariñá, presente onte en Madrid, estivo encabezada pola alcaldesa, Sandra Insua, e a deputada Encarna Liñeiro, xunto coas responsables da Mostra, que estiveron en caseta de Turespaña para a presentación oficial do cartel e o vídeo promocional.