Estes son os catro coches máis vendidos na provincia no 2019

Alejandro García Chouciño
Alejandro g. chouciño A Coruña / LA VOZ

CARBALLO

Un «low cost» a un paso del podio. El Sandero de Dacia, del grupo Renault suma 31.130 vehículos vendidos y se queda como cuarto modelo más comercializado
Un «low cost» a un paso do podio. O Sandero de Dacia, do grupo Renault suma 31.130 vehículos vendidos e queda como cuarto modelo máis comercializado

Peugeot, Seat e Toyota lideran un ránking no que se coa o Dacia Sandero

13 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Dacia Sandero, Seat León, Toyota Corolla e Peugeot 308. Estes son os reis do asfalto na provincia da Coruña. Segundo o informe cos datos das matriculacións rexistradas no 2019, elaborado polo Instituto de Estudos de Automoción a partir da información facilitada pola DXT, o modelo Sandero convértese no vehículo ideal a pesar de que a marca Dacia ostenta o oitavo posto nun ránking liderado por Peugeot, Seat e Toyota. Un dos motivos polos que o Sandero leva a medalla de ouro radica en que se trata do coche barato por excelencia, pero que ao mesmo tempo é útil, práctico e co equipamento xusto e necesario.

Logra destronar ao Seat León, o vehículo máis vendido por segundo ano consecutivo en España e que, na provincia, tense que conformar coa medalla de prata. «Estamos satisfeitos porque practicamente empatamos cos datos do 2018 cando a tendencia no mercado é á baixa», sinala Juan Crego, director comercial de Seat en Marineda Motor e Compostela Motor.

Caída das matriculacións

«As cifras positivas dos últimos catro meses non foron suficientes para dar a volta ao mercado», indica Tania Puche, directora de comunicación de Ganvam, á hora de facer o balance do peche en negativo rexistrado na provincia, que matriculou no 2019 un 13 % menos que no ano anterior. No entanto, Raúl Morales , director de comunicación de Faconauto, considera que foi un bo ano dado que as vendas se viron moi impactadas aínda polo ruído en torno ao diésel, o que afectou particularmente ao mercado de particulares». Profesionais na venda confirman esa «incerteza» que manifestan os compradores cando acoden a un concesionario.

Estas dúbidas non impediron que os vehículos de combustión manteñan case toda a cota do mercado, pero con variacións máis que notorias. O 55 % volveu a optar pola gasolina, mentres que o diésel caeu un 29 % con respecto ao 2018 e queda cunha cota no mercado do 34 %. Pero as cifras máis rechamantes son as que logran os modelos híbridos e eléctricos, ao crecer un 27 % e un 34 % respectivamente.

A evolución das matriculacións por localidades tamén deixa casos curiosos. Por exemplo Moeche, municipio que pasou de vender dous coches no 2018 a matricular 16 o ano pasado, o que supón un crecemento do 700 %. Os seguintes con mellor evolución xa serían Somozas cun incremento nas matriculacións do 122 % e Bergondo cun 77 %. As baixadas máis grandes atópanse en Vilarmaior (-65 %), Aranga (-59 %) e Corcubión (-52 %).

Punto de inflexión

O sector do automóbil vive, segundo sosteñen moitos profesionais deste ámbito, un punto de inflexión. Co cambio de década chega tamén un cambio na normativa europea que obriga aos fabricantes a non pasar no seu mix de vendas os 95 gramos de CO2. «Será o comprador o que máis se pode beneficiar desta situación. Previsiblemente sairán ao mercado modelos de diésel, híbridos e eléctricos en moi boas condicións», sinala Morales . Fabricantes e distribuidores traballan para evitar as sancións dunha lei que entrou en vigor o pasado 1 de xaneiro. «Estamos a prepararnos en todo o que vai ser micromovilidad e os novos conceptos de mobilidade. A moi curto prazo imos ter en Seat distintos tipos de vehículos que contarán coa súa versión eléctrica», avanza Crego.