Ruído, malos fumes e praias de cemento: ás cidades galegas cústalles ser sostibles

BIODIVERSA GALICIA

MARCOS MIGUEZ

As catro capitais de provincia galegas obteñen resultados pobres no último informe publicado polo Observatorio da Sustentabilidade

04 dic 2018 . Actualizado ás 15:59 h.

Ningunha das catro capitais de provincia galegas sae ben parada do informe sobre as máis sostibles, elaborado polo Observatorio da Sustentabilidade. A radiografía fixouse nos ámbitos económico, social, ambiental e de transparencia e cooperación, detectando as principais fortalezas e debilidades de 52 urbes españolas. «As cidades son claves en avanzar cara á sustentabilidade do conxunto do país: reducindo as emisións de gases de efecto invernadoiro, mellorando a biodiversidade, reducindo as desigualdade, avanzando cara ao pleno emprego ou reducindo os residuos», explican desde a organización. E aí, nin A Coruña, Lugo, Ourense ou Pontevedra foron capaces de destacar sobre o resto. É máis, seguindo os parámetros ambientais, esta última ocupa a segunda peor posición.

A categoría ambiental mide o consumo de auga per cápita, cambio climático (emisións de gases efecto invernadoiro), contaminación atmosférica, medio natural e recreativo (parques), residuos e ruído. A Coruña é a única que se salva no primeiro criterio, aparecendo entre as tres mellores de España xunto a Almería e Barcelona. Respecto ao ruído, o observatorio recompilou os plans contra a contaminación sonora redactados por cada concello. O caso é que estes programas son obrigatorios para os municipios, pero catro cidades da listaxe non entregaron a información que deberían segundo o Plan de Acción contra o Ruído -que leva aparellado o seu correspondente directiva europea-. Entre elas, Ourense, recibindo así unha puntuación negativa que o deixa á cola da listaxe xunto a Tarragona , Lleida e Toledo.

O terceiro punto, sobre residuos, o informe advirte de que España está «á cola da UE» en xestión de lixos urbanos. Só recolle un 29,7 % cando o obxectivo europeo para dentro pouco máis dun ano é acadar o limiar do 50 %. As capitais que mellor resultado obtiveron en en reciclaxe son SanSebastián , Pamplona, Huesca e Vitoria.

Unha cidade galega volve coarse no podio dun dos criterios medidos, aínda que pola parte negativa. En cambio climático e biodiversidade medíronse as estimacións de emisións fixas e as difusas. Estas últimas adoitan ser as máis importantes nas urbes españolas, ao proceder dos vehículos e medios de transporte, polo que Barcelona e Madrid figuran sempre entre as máis prexudicadas. Pero nas fixas, as expulsadas desde industrias ou centrais de xeración eléctrica, as prexudicadas son aquelas que contan cunha refinería na súa contorna ao emitir un gran volume de dióxido de carbono. Así, cos datos de Rexistro Nacional de Emisións, destacan Tarragona, Castelló e A Coruña.

Hai outras variables, como a superficie de parques ou o grao de urbanización de praias , onde os cidades de Huelva e Almería obteñen a mellor puntuación ao ter menos da metade dos seus areais urbanizados. Segundo o informe, practicamente todas as praias están urbanizadas e os parques e zonas verdes son moi escasos. Respecto da natureza urbana, lideran a listaxe Huesca, Conca e Cáceres.

«Cada cidade teñen os seus condicionantes e en todas as capitais se están facendo importantes apostas por un futuro máis sostible», engade o informe, que lembra que cada urbe «necesitará unha folla de ruta distinta para chegar ao seu destino». Entre as recomendacións, os autores da análise subliñan que a sustentabilidade «se xoga a escala local nos próximos anos» e debe ser «unha prioridade transversal independentemente das forzas políticas que gobernen nos concellos».

Ránking de 52 ciudades en el bloque ambiental
Ránking de 52 cidades no bloque ambiental

Contra a contaminación atmosférica, as emisións xeradoras de efecto invernadoiro e o ruído, o observatorio propone impulsar «decididamente» a peonalización urbana e o transporte público, incluíndo medidas para facilitar o acceso ao centro «como transportes públicos baratos e medidas na contorna das cidades como aparcadoiros disuasorios».