A Unión Europea acorda reducir un 35 % as emisións contaminantes dos coches no 2030

La Voz BÉLXICA / EUROPA PRESS

BIODIVERSA GALICIA

La ministra Teresa Ribera junto a Jochen Flasbarth, secretario de Estado alemán de Medio Ambiente
A ministra Teresa Ribeira xunto a Jochen Flasbarth, secretario de Estado alemán de Medio Ambiente JULIEN WARNAND | Efe

Os ministros de Medio Ambiente conseguiron definir as súas liñas vermellas de cara ás negociacións co Parlamento Europeo

10 oct 2018 . Actualizado ás 12:37 h.

 Os ministros de Medio Ambiente da Unión Europea pactaron este martes pola noite, tras case catorce horas de negociación, establecer un obxectivo de redución de emisións contaminantes para coches do 35 % en 2030, cunha meta intermedia do 15 % para 2025, en comparación cos niveis que se rexistren en 2021.

Con respecto ás furgonetas, o acordo final mantén o recorte do 15 % en 2025, pero rebaixa ao 30 % a ambición de cara ao final da próxima década. Tamén acordaron realizar unha revisión destas porcentaxes en 2023.

«Conseguimos chegar a un acordo no último momento», anunciou a ministra austriaca de Medio Ambiente, Elisabeth Köstinger, que este semestre ostenta a presidencia da UE, despois de que os ministros constatasen na sala de reunións que a última proposta contaba cos apoios suficientes.

Os gobernos da UE conseguiron así definir as súas liñas vermellas de cara ás negociacións que comezarán leste mesmo mércores co Parlamento Europeo, a outra institución europea con poderes lexislativos e que avoga con elevar a ambición ao 40%.

Impúxose desta forma unha tese intermedia á postura que defendían, por unha banda, Alemaña e os países do Leste -partidarios de limitar o recorte ao 30%- e, por outro, o grupo de países que, como Francia, Italia ou os nórdicos, reclamaban unha maior ambición e apostaban por unha meta de polo menos o 40 %.

De feito, algúns destes países expresáronse as súas reservas co acordo final. Irlanda, por exemplo, falou de «decepción» polo consenso acadado, que atopa «peor» que a formulación co que comezou o encontro. Luxemburgo, Suecia, Eslovenia e Dinamarca apoiaron a posición irlandesa. Países Baixos tamén interveu para aclarar que non está satisfeito co resultado final.

O texto, con todo, contou co apoio de países como Alemaña, Hungría, Bulgaria, Romanía ou Eslovaquia, que durante a sesión da mañá habíanse oposto en principio a apoiar un obxectivo superior ao 30 %, que é o que propuxo a Comisión Europea.

En conxunto, o texto finalmente aprobado foi apoiado por 20 países, mentres que catro votaron en contra e outros catro hanse abstido, segundo detallou Köstinger na rolda de prensa posterior á reunión.

O comisario de Enerxía e Acción Climática, Miguel Arias Cañete, tamén tomou a palabra despois de confirmarse se o acordo para celebrar o mesmo e que se poidan iniciar as negociacións coa Eurocámara.

Los eurodiputados durante una votación en el Parlamento
Os eurodeputados durante unha votación no Parlamento PATRICK SEEGER | Efe

Unha oportunidade para a industria do automóbil en España

A ministra de Transición Ecolóxica, Teresa Ribeira, destacou que o acordo logrado entre os Vinte e oito é «unha oportunidade para a innovación e a competitividade da industria do automóbil en España».

«Este acordo é unha oportunidade para que a industria do automóbil lidere a transición cara a unha mobilidade libre de emisións de CO2, principal gas causante do quecemento global», destacou nun comunicado.

En concreto, a responsable de Medio Ambiente do Goberno sinalou que este pacto permitirá ao sector español do automóbil «pór en marcha unha folla de ruta coherente cos obxectivos comunitarios» e que «visibilice como se anticipa e prepárase para innovar e realizar a necesaria transición cara a unha mobilidade limpa e respectuosa co medio ambiente e a saúde».

O Ministerio de Transición Ecolóxica explicou que España apoiou «un acordo progresista e ambicioso do 35% cara arriba», pero «pensando máis en que a decisión final quede entre o 35% e o 40%».