O Plan Move establecía o 2017 como data para conectar Barbanza e a AP-9

Marta Gómez Regenjo
Marta Gómez RIBEIRA / LA VOZ

BARBANZA

La carretera entre Boiro y Noia también se incluyó en su día en el Plan Move
A estrada entre Boiro e Noia tamén se incluíu no seu día no Plan Move CARMELA QUEIJEIRO

O documento tamén incluía un investimento de 12 millóns para a DP-1105

26 ene 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Foi no 2004 cando se falou por primeira vez da necesidade de executar unha conexión entre a desembocadura da autovía de Barbanza na ponte de Catoira coa ligazón da AP-9 en Caldas acorde coa importancia que ese trazado ten como saída natural desde a comarca cara ao sur de Galicia e Portugal. Tras moito batallar, conseguiuse que a Xunta incluíse esa ligazón na súa programación para o horizonte 2009-2015, un documento bautizado como Plan Move, publicado no 2010, e que fixaba no 2017 o ano no que, por fin, a reivindicación de empresarios, partidos políticos e forzas sociais veríase satisfeita.

Aínda que non achegaba grandes detalles sobre a mellora da conexión da AP-9 coa autovía de Barbanza, na que tamén estaría implicado o Ministerio de Fomento como titular da autoestrada, esa infraestrutura si aparece recollida especificamente no plan co 2017 como ano para a súa execución.

Non prioritaria

A diferenza do ocorrido con outros proxectos, como a vía de altas prestacións Transversal Arteixo, que foi eliminada da programación económica, nada se especificou con respecto á ligazón viaria por Catoira. Con todo, un ano máis tarde da publicación do Plan Move, a Xunta aseguraba que esa obra non figuraba entre as súas prioridades. E iso a pesar de que a Deputación de Pontevedra e a entón Consellería de Territorio subscribiran uns meses antes un acordo de traspaso de varios viarios que incluía, precisamente, a EP-8001, que enlaza a ponte de Catoira coa AP-9 en Caldas.

Aínda que o ente provincial coruñés non chegou a subscribir un acordo nese sentido, fontes deste organismo inciden en que se insistiu reiteradamente nesta solicitude á Administración autonómica. Polo menos publicamente si se fixo en varias ocasións, como en senllas visitas de responsables provinciais a melloras realizadas na ponte de Catoira. No 2016 fixérono os presidentes de ambas as deputacións, Valentín González Formoso e Carmela Silva, e no 2017 o deputado coruñés de Vías e Obras, José Manuel Pequeno.

De forma paralela á ligazón da comarca coa AP-9 en Caldas, tamén se reivindicou repetidamente que a estrada provincial DP-1105, que une os municipios de Boiro e Noia, fóra transferida á Administración autonómica para unha mellora en profundidade por ser un trazado fundamental para vertebrar as rías de Arousa e Muros-Noia, outra obra que no seu momento tamén figurou no Plan Move.

Con orzamento

No caso deste viario, o documento deseñado para planificar as principais infraestruturas viarias de Galicia si establecía unha estimación aproximada do orzamento necesario para materializar un proxecto cuxa concreción tamén se situaba no horizonte do 2017.

Para esa obra, a Xunta prevía un investimento de case 12,7 millóns de euros que, por agora, non ten data para a súa execución.