«Somos capaces de adaptarnos a todo»

Carmen Fernández RIBEIRA / LA VOZ

BARBANZA

MARCOS CREO

Os ciclos de FP recuperan as prácticas perdidas durante o confinamento

02 dic 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Adaptarse para seguir ensinando. Esta é a premisa que defenden os centros nos que se imparten ciclos de formación profesional (FP) da comarca. O coronavirus obrigou aos docentes a adaptar a súa forma de impartir as clases nunha modalidade de ensino na que a parte práctica é fundamental. Os alumnos tamén deben acostumarse a esta nova normalidade na súa formación, xa que terán menos horas presenciais, algo que podería afectar a súa aprendizaxe. Con todo, non consideran que por formarse na época do coronavirus contarán con menos oportunidades laborais. «Haberá empresas que si o teñan en conta, pero despois de todo, isto mostra que nos podemos adaptar a calquera situación», asegura Jesús Otero, que está no segundo curso do ciclo superior de Procesos de Alimentaria Calidade na Industria que imparte o CIFP Coroso.

Os docentes sinalan que desde o confinamento se impartiron menos horas de clases prácticas. Para recuperalas, adaptaron o plan de estudos deste curso para poder ver as leccións que non se deron entre marzo e maio. «Hai contidos que temos que ir introducindo nos módulos deste ano. Impartimos os temas máis necesarios para eles», indica a profesora de Industrias Alimentarias do CIFP Coroso Beatriz Martínez.

«Intentamos que sexa o máis aproximado, que se vexa todo, pero ao final é difícil», recoñece o profesor de electrónica do ciclo de Telecomunicacións do IES Espiñeira, Pablo Rivas. Neste instituto optaron pola semipresencialidad para impartir as prácticas. Unha semana acode un grupo de cinco alumnos á aula e a seguinte van os outros seis. Os días que teñen que formarse desde casa pásanos facendo actividades para non esquecerse do aprendido. «Temos que facer cálculos de circuítos ou exercicios de electrónica aplicada. Se pomos interese en facer as tarefas cando nos toque estar en casa, funcionará», asegura Óscar Laíño, que está no primeiro curso do ciclo de telecomunicacións no instituto boirense.

Traballo presencial

En Industrias Alimentarias dividíronse: o ciclo medio de Elaboración de Produtos Alimentarios si ten as prácticas semipresenciales, pero o superior non. «Son grupos pequenos, como unha burbulla. Traballan separados, pero en equipo», indica Beatriz Martínez. Os alumnos de segundo curso adáptanse ben a estes cambios e ás medidas de seguridade que se deben cumprir nas clases, aínda que si botan en falta as visitas didácticas. «É diferente porque non hai saídas formativas. Temos moita carga de traballo, pero está ben porque hai que recuperar o que non demos en marzo», conta Aurora Reboredo, que cursa o segundo ano do ciclo superior de Industrias Alimentarias e é graduada en Bioloxía.

O seu compañeiro de clase, Anxo Guinaldo, sinala que a dinámica que seguen é similar á do curso pasado, aínda que si afirma que as medidas condicionan á hora de facer as prácticas de taller ou laboratorio: «Antes traballabamos máis en grupo, faciamos todos o mesmo, pero agora non. Aproveitamos ben o tempo que temos de clase».

Profesores e alumnos confían en que o ano académico se desenvolva como ata agora: sen que haxa confinamento. Se conseguen cumprir o plan formativo implantado, os estudantes poderán completar a súa formación coma se tratásese dun curso normal. Por contra, se como ocorreu en marzo teñen que irse todos a casa, si que afectaría, xa que sería difícil adaptar as prácticas. «A educación presencial é imprescindible, sobre todo nunha formación na que o práctico ten tanto peso», concreta Pablo Rivas.