O comercio de Barbanza aférrase con uñas e dentes ao Black Friday ante o incerto Nadal

Marta Gómez Regenjo
Marta Gómez RIBEIRA / LA VOZ

BARBANZA

MARCOS CREO

A campaña de descontos está a dar mellores resultados nas vendas por Internet

28 novs 2020 . Actualizado ás 18:32 h.

Nos últimos anos, o pequeno comercio ha estado dividido ao redor de propostas como o Black Friday, e cada vez eran máis as voces discordantes que apuntaban que subirse a ese carro era, cando menos, contraproducente. Con todo, neste aciago 2020 as tendas de Barbanza apostaron por aplicar descontos, máis aló mesmo da fin de semana, aferrándose a unha campaña que necesitan máis que nunca mentres miran a decembro con preocupación ante un Nadal que prevén frouxas.

A Asociación Rianxeira de Empresarios e a patronal de Ribeira son as únicas que impulsan campañas conxuntas para os seus asociados polo Black Friday, a primeira con envíos gratuítos polas compras realizadas no comercio local a través da plataforma mercarianxo.gal, e a segunda con descontos e sorteos. Neste sentido, o presidente do colectivo ribeirense, Francisco Martínez, explica que lles impulsou a seguir adiante a pesar da ameaza do peche perimetral: «Non podemos estar quietos. Levamos varios meses traballando nisto e non sabiamos cal ía ser a situación sanitaria a estas alturas, e creo que esta vai ser unha campaña positiva, polo menos estes dous días imos traballar algo máis».

Martínez lanza ademais unha mensaxe de confianza á cidadanía para animala a saír e a consumir en tendas e locais hostaleiros da cidade: «Todos sabemos o que hai, pero os negocios de Ribeira cumpren todas as medidas de seguridade». Con todo, a pesar desta alegación en favor das compras nos comercios físicos, o certo é que nin os descontos logran arrastrar aos clientes aos establecementos. Explicábano na Poutada, onde as rebaixas se prolongarán ata o luns: «Si que estamos notando que a xente se anima a mercar, pero na venda online, non na tenda física. Non é o que esperabamos. A xente ten moito reparo á hora de saír e prefire mercar desde a súa casa». En vista do panorama, a conclusión é clara: «Ao pequeno comercio non lle queda outra que entrar en Internet».

En termos similares expresábase Pablo Hermo: «Máis que nunca esta campaña vai ser máis potente na web que en tenda física». Lolita Moda é xa una das firmas barbancesas que máis vende por Internet, pero neste Black Friday están a notalo especialmente. Ese sentir esténdese a outros negocios de Noia, e quen máis e quen menos parece coincidir en que o futuro está na Rede: «A afluencia ás tendas vai ser bastante máis frouxa».

Noite  Aberta

Esta fin de semana estaba chamado a ser o da Noite Aberta de Boiro, unha das iniciativas promocionais que impulsa a ABE e que este ano tivo que suspenderse: «Pola situación sanitaria non se pode abrir ata tan tarde, non se poden facer degustacións nin programar actuacións, e cremos que o máis prudente era non organizar nada», explica o presidente, Daniel García.

Así que cada comercio boirense adaptou o Black Friday ás súas necesidades e, mentres uns levan varios días ofrecendo descontos, outros os reservan para a fin de semana. É o caso de Baldani, que co obxectivo de de «desmarcarnos un pouco» a campaña importada dos Estados Unidos creou os Open Days, con rebaixas do 20 % en todo o seu catálogo: «Vese que a xente ten ganas de saír de compras e vaise animando». Con todo, non parece suficiente para reverter a difícil situación que atravesa un sector que, ademais, enfróntase a un mes crave: «Preocúpanos moito a campaña de Nadal, no vai haber tantas festas e ceas e hai unha sección de roupa que non vai ter saída. Decembro vai ser complicado para nós».

«A nosa maior preocupación é non saber que é o que vai pasar nas próximas semanas»

Mentres confían en que o Black Friday sirva para aliviar a escaseza de vendas que afecta a boa parte do sector, os comerciantes miran de esguello a decembro. As patronais traballan nas súas propostas para incentivar as compras nas tendas da comarca durante ese período, pero todo pode ser en balde: «A campaña dependerá un pouco do que nos permitan facer, non é o mesmo que alguén que viva fóra poida reunirse aquí coa familia, ou que a xente poida reunirse para intercambiar regalos, a que estea todo pechado», apuntaban desde Noia Histórica.

A incerteza sobre que restricións estarán vixentes nas datas do Nadal atenaza ao sector, que recoñece que a situación é complexa: «A xente non está saíndo das casas, non se ve alegría nas rúas nin nas terrazas, e iso afecta ao comercio e ao consumo en xeral».

En Ribeira o sentir é parecido, como apuntaba Francisco Martínez: «A nosa maior preocupación é non saber que é o que vai pasar nas próximas semanas. Estamos preparando a campaña de Nadal, pero vai ser un momento complexo para moitos sectores, non só o comercio».