Estes son os catro coches máis vendidos na provincia no 2019

Alejandro García Chouciño
Alejandro g. chouciño A Coruña / LA VOZ

BARBANZA

cedida

Peugeot, Seat e Toyota lideran un ránking no que se coa o Dacia Sandero

13 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Dacia Sandero, Seat León, Toyota Corolla e Peugeot 308. Estes son os reis do asfalto na provincia da Coruña. Segundo o informe cos datos das matriculacións rexistradas no 2019, elaborado polo Instituto de Estudos de Automoción a partir da información facilitada pola DXT, o modelo Sandero convértese no vehículo ideal a pesar de que a marca Dacia ostenta o oitavo posto nun ránking liderado por Peugeot, Seat e Toyota. Un dos motivos polos que o Sandero leva a medalla de ouro radica en que se trata do coche barato por excelencia, pero que ao mesmo tempo é útil, práctico e co equipamento xusto e necesario.

Logra destronar ao Seat León, o vehículo máis vendido por segundo ano consecutivo en España e que, na provincia, tense que conformar coa medalla de prata. «Estamos satisfeitos porque practicamente empatamos cos datos do 2018 cando a tendencia no mercado é á baixa», sinala Juan Crego, director comercial de Seat en Marineda Motor e Compostela Motor.

Caída das matriculacións

«As cifras positivas dos últimos catro meses non foron suficientes para dar a volta ao mercado», indica Tania Puche, directora de comunicación de Ganvam, á hora de facer o balance do peche en negativo rexistrado na provincia, que matriculou no 2019 un 13 % menos que no ano anterior. No entanto, Raúl Morales , director de comunicación de Faconauto, considera que foi un bo ano dado que as vendas se viron moi impactadas aínda polo ruído en torno ao diésel, o que afectou particularmente ao mercado de particulares». Profesionais na venda confirman esa «incerteza» que manifestan os compradores cando acoden a un concesionario.

Estas dúbidas non impediron que os vehículos de combustión manteñan case toda a cota do mercado, pero con variacións máis que notorias. O 55 % volveu a optar pola gasolina, mentres que o diésel caeu un 29 % con respecto ao 2018 e queda cunha cota no mercado do 34 %. Pero as cifras máis rechamantes son as que logran os modelos híbridos e eléctricos, ao crecer un 27 % e un 34 % respectivamente.

A evolución das matriculacións por localidades tamén deixa casos curiosos. Por exemplo Moeche, municipio que pasou de vender dous coches no 2018 a matricular 16 o ano pasado, o que supón un crecemento do 700 %. Os seguintes con mellor evolución xa serían Somozas cun incremento nas matriculacións do 122 % e Bergondo cun 77 %. As baixadas máis grandes atópanse en Vilarmaior (-65 %), Aranga (-59 %) e Corcubión (-52 %).

Punto de inflexión

O sector do automóbil vive, segundo sosteñen moitos profesionais deste ámbito, un punto de inflexión. Co cambio de década chega tamén un cambio na normativa europea que obriga aos fabricantes a non pasar no seu mix de vendas os 95 gramos de CO2. «Será o comprador o que máis se pode beneficiar desta situación. Previsiblemente sairán ao mercado modelos de diésel, híbridos e eléctricos en moi boas condicións», sinala Morales . Fabricantes e distribuidores traballan para evitar as sancións dunha lei que entrou en vigor o pasado 1 de xaneiro. «Estamos a prepararnos en todo o que vai ser micromovilidad e os novos conceptos de mobilidade. A moi curto prazo imos ter en Seat distintos tipos de vehículos que contarán coa súa versión eléctrica», avanza Crego.

Moeche matriculou un 700 % máis que no 2018. Pasou de vender dous coches a 16 nun ano

O grupo Dimolk, fundado en Carballo no 1984 e con presenza na Coruña, Santiago e Ferrol, é o que máis coches matriculou o ano pasado na provincia. Para este 2020, Marcos Díaz asegura que están preparados para o cambio de paradigma.

—Que balance fai do 2019?

—A nivel estatal o mercado caeu un 4 % e na provincia da Coruña un 13 %. Un factor que inflúe é que se incrementou a venda a través de renting en particulares e en empresas. Esta modalidade de compra fai que, en moitas ocasións, non se matricule o coche na propia provincia. Isto modifica un pouco a realidade nos mercados máis locais. As compañas de renting moitas veces deciden matricular en sitios onde os impostos son máis reducidos ou por decisións estratéxicas. Se miras as matriculacións en Madrid ou Barcelona pódese ver que crecen, non só porque creza o seu mercado, senón porque aglutinan as doutras provincias.

—O «renting» pode supor unha nova tendencia?

—Moita xente aposta polo renting polas dúbidas que hai sobre a tecnoloxía dos motores. Optan por pospor a decisión, que se producía máis no pasado, de comprar para toda a vida. Creo que é unha tendencia que cada vez se estila máis. Á xente gústalle cambiar e ao final asegúrasche ter sempre un coche novo e en garantías. É unha opción que ten un crecemento continuado, non a un ritmo moi exponencial, pero si que pode explicar estas caídas.

—Que futuro lle agarda ao diésel?

—A combustión vai seguir existindo. Incluso o noso grupo aposta polo diésel porque cumpre a nova normativa dos 95 gramos. Hai moitos coches diésel que non chegan a esa cantidade. Son turismos que che axudan mesmo a rebaixar o CO2 de emisións. Por agora van convivir todas as tecnoloxías porque creo máis na dependencia de cada cliente para elixir o que máis lle convén que en que unha tecnoloxía domine sobre a outra. Hai que pensar que o problema non está nos coches modernos que saen ao mercado senón nos vehículos que hai de hai 20 anos e que aínda circulan polos viarios. Eses son os que hai que retirar do mercado.

—Como ve a evolución dos híbridos e eléctricos?

—Aínda é unha cifra pequena, pero o aumento vese que é determinante. Neste 2020 vaise notar unha diferenza moito máis evidente. As infraestruturas comezan a cambiar, a xente xa ten outra mentalidade e supoño que será o inicio do cambio.