As curvas que quedaron esquecidas cos novos trazados

Ana Lorenzo Fernández
ana lorenzo RIBEIRA / LA VOZ

BARBANZA

MARCOS CREO

Os tramos inutilizados convertéronse en lugares para depositar troncos, en vertedoiros incontrolados ou en áreas de descanso

17 feb 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Mellorar a rede viaria para intentar reducir o número de accidentes e incrementar a seguridade dos condutores permitiu que numerosas estradas da comarca haxan devandito adeus a curvas indesexables que, anos despois, seguen decorando as marxes destas calzadas sen prestar outro servizo. A falta de mantemento provocou que moitos destes tramos inutilizados víronse invadidos pola maleza, e que mesmo algúns se haxan convertidos en vertedoiros incontrolados.

A estrada DP-1105, que une Boiro con Noia, fíxose famosa polas súas innumerables curvas, máis propias dun rali que dun viario que comunica dous municipios tan importantes da comarca. Despois de moitos anos de denuncias pola multitude de accidentes que tiveron como escenario esta calzada, a Deputación acometía a mellora do trazado, recortando varias daquelas eses viarias. Case vinte anos despois, estas curvas permanecen esquecidas, aínda que algunhas se converteron ultimamente no lugar máis apropiado para amontoar os troncos das tallas que se realizan nas leiras próximas.

Outros destes tramos serven como improvisadas áreas de descanso, con medianeira vexetal incluída, outros son viarias de acceso a varias vivendas -que antes quedaban ao pé da estrada provincial-, e a maioría non teñen outra utilidade máis que acumular lixo.

Tamén existen máis calzadas na comarca que poden presumir de seguir conservando estas curvas esquecidas, como a que se atopa ao lado do polígono industrial da Tomada, na Pobra, á da entrada de Esteiro ou en Lousame. Todas elas teñen un elemento común: só serven para amontoar maleza, troncos e mesmo cascallos.

Antigos accesos

Outro exemplo de tramos inutilizados está nos accesos á antiga vía rápida de Barbanza, tanto na zona pobrense -a máis próxima ao parque empresarial- como en Rianxo. Devanditas ligazóns levan máis dunha década sen un uso oficial, aínda que son moitos os condutores que os empregan como estacionamento.

Tanto desde a Deputación como desde a Consellería de Infraestruturas, titulares destas estradas, explicaron que, na maioría dos casos o que se fai con estes viarios é ceder os terreos aos respectivos concellos. Con todo, tamén afirmaron que ás veces non se opta por esta medida polo escaso interese da curva, xa que poida que non dea acceso a ningún núcleo nin teña maior utilidade.

Así mesmo, desde o goberno provincial lembraron que cada ano se invisten dous millóns de euros no plan de roza das marxes viarias, pero recoñeceron que, «ás veces, quedan esas zonas abandonadas».