Varela solicita unha entrevista co ministro de Fomento sobre o tren

Serxio González Souto
serxio gonzález VILAGARCÍA / LA VOZ

VILAGARCÍA DE AROUSA

MARTINA MISER

O rexedor quere garantir que o AVE a Madrid teña unha parada en Vilagarcía

17 oct 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Se as previsións que o Ministerio de Fomento fixo públicas hai dúas semanas cúmprense, o AVE entre Madrid e Galicia estará a funcionar a finais do 2020. Unha data supeditada non tanto ao ritmo das obras como ao cumprimento dos protocolos de seguridade e a súa verificación en toda a liña. A noticia rodéase dunha tinguidura agridoce polo que respecta a Vilagarcía, xa que a capital arousá non figuraba en ningunha das proxeccións que José Luis Ábalos presentou sobre os tempos de viaxe. Agridoce e paradoxal, posto que, por primeira vez en sete anos, o departamento estatal dá por feito que o ferrocarril que une Vigo e a capital comezará a circular polo eixo atlántico en dirección norte, e polo tanto discorrerá pola estación arousá. Que se deteña ou non é o que non quedou nada claro. E é neste punto no que o alcalde socialista, Alberto Varela, quere intervir para garantir unha resposta positiva.

Varela solicitou o luns unha entrevista co ministro de Fomento, coa que agarda resolver todas as dúbidas que desde hai tempo suscita o mapa do AVE polo que respecta a Vilagarcía. «Estou convencido -apuntou onte o rexedor- de que esas proxeccións se limitaban a falar das sete cidades máis poboadas de Galicia, pero non por iso van supoñer que Vilagarcía quede excluída da liña». A pesar desta certeza, o político socialista considera que se trata dunha cuestión demasiado importante como para deixar cables soltos. De aí a súa decisión de pedir o encontro con Ábalos.

Non faltan motivos que xustifiquen unha escala en Vilagarcía do ferrocarril a Madrid. A máis obvia estriba en que a infraestrutura está aí e o lóxico é que Fomento trate de buscar a maior amortización posible do investimento, tanto desde o punto de vista económico como desde unha perspectiva social. A capital arousá, así o subliña o alcalde do Grove, o tamén socialista José Cacabelos, debe funcionar como a estación de referencia para un dos polos do turismo en Galicia, o que ademais esixe un bo transporte por estrada que comunique e articule verdadeiramente as comunicacións na comarca do Salnés.

Varela di comprender que, por cuestións técnicas, non todos os servizos que realice o AVE teñan por que deterse necesariamente na cidade. «Pero si é completamente lóxico que algunhas das frecuencias si o fagan», razoa o rexedor vilagarcián, que chama a atención sobre o feito de que en lugares como A Gudiña e Sanabria, separados por cincuenta quilómetros, estean a pórse a punto estacións que contarán coas súas respectivas paradas no traxecto entre Galicia e Madrid. Neste contexto, engade o alcalde, deixar á marxe do servizo a unha das comarcas máis poboadas de cantas atravesa a liña ferroviaria non tería sentido algún.

A popular Ana Pastor dixo que si, pero non sucedeu

En marzo do 2014, Ana Pastor xestionaba a carteira de Fomento. A presidenta do Congreso visitou entón a estación de Vilagarcía xunto a Rafael Louzán, Tomás Fole, José Luis Rivera e Samuel Juárez, ningún dos cales segue no seu posto. A política popular asegurou entón que Vilagarcía si disporía da parada a Madrid, ante a inminente entrada en vigor da velocidade alta no eixo atlántico. Aquela promesa nunca chegou a materializarse.

Tres horas para viaxar á capital e 45 minutos para chegar á estación de Ourense

As proxeccións que José Luis Ábalos presentou en Galicia inclúen os tempos de viaxe entre as sete grandes cidades de Galicia e Madrid. Trátase dunha comparativa entre o traxecto actual, o que previsiblemente entrará en funcionamento o ano que vén, coa apertura do tramo do AVE entre Zamora e Pedralba, e o definitivo, coa apertura de Pedralba-Taboadela no horizonte do 2020. Resulta curioso comprobar que si están presentes as referencias a Ferrol e a Lugo, dúas poboacións alleas ao principal eixo ferroviario da comunidade, o corredor atlántico, mentres que do documento está ausente, en cambio, unha das principais estacións do mesmo, a de Vilagarcía.

A perspectiva do 2020 converterá ao ferrocarril nun medio de transporte altamente competitivo, sempre que os prezos do billete acompañen, posto que a viaxe se reduce substancialmente: ata tres horas e vinte minutos no caso de Vigo, e dúas horas e cuarto no de Ourense. Que sucederá con Vilagarcía neste esquema, de ser incluída finalmente no servizo? A interposición dunha nova parada esixiría ao redor de dez minutos, que deixarían a capital arousá a unhas tres horas de Madrid. Tampouco estaría nada mal o servizo con Ourense, que, ao evitar a estación de Santiago grazas a un bypass, quedaría a uns 45 minutos da ría de Arousa. 

A entrevista de Alberto Varela co ministro de Fomento deberá aclarar, en definitiva, se Vilagarcía recupera a escala directa con Madrid que perdeu un mal día de 1958. Entón, o tren tardaba 16 horas e media.