«A marca do Grove, cando se fala de peixe e marisco, é sinónimo de calidade e a xente sábeo»

Rosa Estévez
rosa estévez O Grove / LA VOZ

O Grove

Martina Miser

Chema Caamaño, responsable da pescadería da confraría San Martiño, asegura que hai clientes «de fóra» que seguen facendo pedidos pese ao peche perimetral

17 abr 2021 . Actualizado ás 20:31 h.

A pescadería da confraría do Grove xa ten unha longa traxectoria ás súas costas. Aberto nunha esquina do edificio que comparten lonxa e praza, este despacho adoita atraer a compradores da localidade e a outros moitos que se achegan desde municipios da contorna. «Temos xente de Sanxenxo, da Revolta, de Poio...», conta Chema Caamaño, o responsable de levar as rendas deste negocio. O peche perimetral que pesa sobre O Grove deixou á pescadería sen eses clientes de sempre, aínda que non do todo: moitos seguen cursando os seus encargos ao establecemento da confraría, desde onde se lles envía o peixe e o marisco perfectamente embalado e refrigerado ata o seu domicilio. Non son os únicos en facer uso dese sistema de pedidos e entrega: na pescadería levan xa tempo facendo envíos dos excelentes produtos da lonxa meca a todos os recunchos de España desde onde llos reclaman. A maioría, explican, son particulares que queren pór o mellor do mellor nas súas mesas, aínda que tamén hai algún hostaleiro que se nutre na pescadería meca.

Ese servizo a domicilio permite a este negocio do depósito seguir adiante, aínda que o volume de actividade caeu de forma considerable debido ás restricións que nos impón, sen remedio, a pandemia. «A estas alturas do ano, agora que empeza a vir o bo tempo, as vendas terían que estar a animarse... E mira como estamos», sinala Chema, en referencia ao peche perimetral que pesa sobre O Grove e que, vistos os datos, parece que aínda seguirá en vigor durante un tempo. «Os venres e os sábados, nesta época do ano, traballabamos de marabilla, e agora...». Deixa o final da frase no aire, de forma elocuente: as fins de semana non son o que eran.

Asegura Caamaño, que leva a cargo de a pescadería desde hai uns meses, que a gran vantaxe que ten este negocio é que «a marca do Grove, cando se fala de produtos do mar, funciona moi ben. Cando falamos de peixe e marisco é sinónimo de calidade, e a xente sábeo». A maior parte de quen botan man do servizo a domicilio da confraría son clientes xa coñecidos, porque se algo teñen claro é que cando alguén compra unha vez no seu despacho, repite. E que piden? Pois de todo o que se ofrece neste establecemento, que se nutre case totalmente da lonxa que está xusto ao lado.

«Non hai dúbida de que o centolo do Grove nunca falla; é o noso produto estrela. A xente lévao cando ten unha celebración, e cando o proban repiten», explica Caamaño. En calquera caso, o mar do Grove é moito máis que centola: polbo, choco, pixotas, pescada... Na pescadería pódense adquirir os produtos da lonxa e especies de altura que se adquiren noutros portos para dar servizo aos seus clientes.

«O feito de que o produto que ofrecemos sexa, case ao cen por cento, da lonxa do Grove, dálle moita confianza á xente, porque teñen a garantía de que o produto está fresco. Ás veces poñémolo á venda vivo, porque nós abrimos despois da poxa». Efectivamente, a pescadería do Grove abre os luns pola tarde e os sábados pola mañá. O resto da semana, ten quenda dobre: de 9.20 a 13.30 e de 18.30 a 20 horas.

O despacho chegou a superar o medio millón de euros de facturación anual. O pasado ano, os números caeron en picado ata os 350.000 euros, empurrados pola crise sanitaria á que nos arrastrou o coronavirus. Pero ás cinco presentas que integran este proxecto non lles falta nin o empurre, nin as ganas de probar cousas. Así que están dispostos a remontar en canto a situación permítallo. Mentres tanto, sempre queda a posibilidade de pedir unha centola a domicilio.