«Non existe proxecto educativo para a semipresencialidad; é a teoría do caos»

s. gonzález / r. estévez VILAGARCÍA / LA VOZ

CAMBADOS

MONICA IRAGO

As familias de alumnos de bacharelato do Castro Alobre acusan á inspección de desentenderse do seu futuro educativo e promoven unha recollida de firmas

26 sep 2020 . Actualizado ás 09:27 h.

A diferenza do instituto Francisco Asorey, de Cambados, no que unha combinación entre aproveitamento de espazos e enxeñería horaria conseguiu evitala, a fórmula da asistencia semipresencial se cerne sobre os alumnos de bacharelato do instituto Castro Alobre de Vilagarcía. Unha situación ante a que un grupo de familias afectadas directamente por este horizonte reaccionaron de forma decidida: «As nais non imos aceptar que os nosos fillos e as nosas fillas acudan a clase unha semana si e outra non, porque constitúe unha alteración no dereito dos alumnos, que son persoas menores de idade, e a educación é unha necesidade básica ao nivel de sanidade, alimentación e vivenda», advertiu onte una das portavoces do colectivo, disposto a acudir ao conselleiro de Educación se é preciso.

As nais dos rapaces chaman a atención sobre o feito de que «non existe un proxecto educativo para esta situación, nin se se empregarán videoconferencias, nin os medios, nin os contidos, nin os temarios, e así isto vai ser a teoría do caos», conclúen. As familias coñecen que a dirección do centro traballou todo o verán para tratar de adaptar as aulas ás distancias e medidas que esixen os protocolos de loita contra o coronavirus. Pero non teñen claro que desde a Administración háxanse facilitado os medios necesarios para evitar a semipresencialidad: «Non sabemos, por exemplo, se se adquiriron biombos que si permitirían que se impartisen clases presenciais a un metro».

En todo caso, argumentan que, se non existen os medios técnicos imprescindibles para desenvolver un curso a distancia, «non é unha opción que se poida pór sobre a mesa». E reclaman a Educación que contrate o profesorado preciso -no caso do Castro Alobre serían once docentes máis- para que os seus fillos poidan asistir ás aulas.

O colectivo reitera que o seu propósito non é buscar culpables, «senón obter solucións, porque o que está en xogo é a educación dunha xeración e a posibilidade de que sexan vítimas dunha discriminación intolerable que pode marcar o seu futuro». Pero si apunta ao departamento de inspección educativa de Pontevedra, ao que acusa de desentenderse do que poida suceder cos estudantes de bacharelato no instituto vilagarcián. «Chegáronnos a dicir que, como non é unha etapa obrigatoria, non é cousa súa se se fan ou non as tarefas, nin o seguimento do traballo que o alumnado terá que desenvolver nas súas casas», indica a portavoz das familias con evidente indignación. De momento, a consellería non se manifestou respecto diso.

A concentración desta tarde ante o auditorio substitúese por unha recollida de firmas

Esta tarde debería ter lugar na praza da Segunda República, en Vilagarcía, unha concentración convocada polos alumnos e pais de alumnos do instituto Castro Alobre. E de forma máis específica, por todos aqueles relacionados con segundo curso de Bacharelato. Con todo, a protesta tivo que ser reformulada a última hora. Así que o que ía ser unha concentración hase convertido nunha recollida de firmas e de apoios á batalla emprendida por unha comunidade escolar que se resiste á semipresencialidad. «Imos estar alí, cunha pancarta, recollendo firmas. Os nosos compañeiros xa nos confirmaron que van pasar por alá para entregar os papeis de apoio a esta postura», explica Duna Oubiña, unha das alumnas organizadoras da protesta.

Ela e as súas compañeiras lamentan ter tido que cambiar de plans. Nesa decisión pesou un elemento crucial: as restricións impostas desde o mércores na capital arousá. Por mor de ditas limitacións, as reunións de máis de dez persoas quedaron temporalmente proscritas en aras da saúde pública. A pesar dese obstáculo, «seguiremos loitando para defender un ensino digno para nós e os nosos compañeiros», di Oubiña.