O Black Friday comeuse o Nadal

Rosa Estévez
rosa estévez VILAGARCÍA / LA VOZ

A Illa de Arousa

MONICA IRAGO

Nos comercios non hai ese trafego que acompaña a Papá Noel e aos Reis; entre que a crise non se ha ir e as ofertas do mes pasado, decembro «morreu»

13 dic 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A campaña de Nadal adoitaba ser un dos momentos máis doces para o comercio arousán. Adoitaba. Así, en pasado, porque este ano nas tendas non se nota a efervescencia doutros anos. Abonda darse un paseo polas principais rúas comerciais e lanzar unha mirada ao seu interior para comprobalo. E é suficiente intercambiar unhas palabras con quen agardan detrás do mostrador para darse conta de que o consumo do Nadal, este ano, non acaba de arrincar. «A ver se nesta última semana a xente anímase», din, case coma se dunha oración tratar, as dependentas dunha tenda de roupa de Rey Daviña.

Ana Ordóñez rexenta unha tenda de moda nesa rúa vilagarciá. Ela ten claro que son varios os factores que lle quitaron brillo ao Nadal. «A xente máis previsora, aproveitou no seu día o Black Friday», conta esta comerciante, que foi das que se rebelou contra esa campaña de descontos coa que se pecha novembro. Non é a única. En moitos establecementos fan a mesma conta. «A fin e ao cabo, as grandes cadeas danche cen días para facer a devolución do produto se non che gusta... Son tres meses, así que cobre o Nadal», explican desde outro establecemento comercial da capital arousá.

A presidenta de Zona Aberta, Rocío Louzán, está convencida de que o venres negro é responsable, en boa parte, deste Nadal descolorido. Pero, ao seu xuízo, hai moitos outros elementos a ter en conta. En primeiro lugar, que a pesar dos famosos brotes verdes que parecían asomar na economía, «a crise segue aquí». A xente anda curta de diñeiro e prioriza. «Cos salarios tal e como están, non hai moito ambiente de festa», di Louzán. Ademais, «sabendo que dentro dunhas semanas vai haber campañas de rebaixas e de descontos, non compran agora», sentencia a presidenta dos comerciantes. O horizonte é negro. Xa o advertiu, semanas atrás, a Federación Provincial de Comercio, que cifrou nun 8 % menos o gasto do Nadal na comarca. Segundo os datos facilitados por esta organización, cada arousán gastará unha media de 335,72 euros co gallo destas festas.

Nas tendas recoñecen que os clientes que entran dispostos a comprar fano mirando moito o prezo. É, o deste Nadal, un gasto contido. Medido ao milímetro. Así o indican nunha tenda de roupa infantil. «A xente de aquí mira moito o que gasta. A pouca animación que tivemos foi durante a ponte, e grazas á xente que viña de fóra», sentencian en leste mesmo comercio.

Máis tarde, menos intensa

En resumo: a campaña empezou tarde, moito máis tarde do habitual. E a pouco máis de dez días da chegada de Papá Noel, apenas despegou. Hai quen apunta a que «a culpa vai ser de Abel Caballero». «Todo o mundo criticaba o das luces, pero ao final está a conseguir levar a xente a Vigo, e o resto quedámonos sen nada», reflexionan nos comercios. E o comentario é xeneralizado. «Noutros sitios, como Pontevedra e Vigo, ves máis ambiente nas rúas. Aquí parece que hai menos animación».

En todo caso, a esperanza é o último que se perde. Por iso, os comerciantes confían aínda en que o espírito do Nadal consiga abrirse camiño este ano, e que nos días que quedan ata Papá Noel as vendas repunten. Por eles non vai quedar. O vindeiro domingo, moitos abrirán as súas portas para permitir aos compradores máis atrasados encher os seus zurrones. Á fin e ao cabo, o de deixar os recados para última hora, é unha tradición do Nadal como outra calquera. Que sexa capaz de recuperar un mes que «está morto» é algo que está por ver.

Cambados renuncia a abrir as súas concesións ante os baixos prezos da ameixa

Os mariscadores de Cambados tiñan previsto abrir esta semana as súas autorizacións e empezar a extraer o marisco que reservaran para a campaña de Nadal. Pero non o fixeron. Os prezos do marisco non animan a iso. O patrón maior, Ruperto Costa, sinalaba onte que tal e como están as cotizacións neste mes de decembro, «sería como tirar ou marisco». «Duns anos para acá, o mercado de Nadal ten cambiado, hai unha certa saturación da oferta». Iso tradúcese en que a campaña estea a ser bastante menos lucida que noutras ocasións, cun declive nos prezos que se está notando en todos os portos. En Rianxo , por exemplo, abríronse as súas concesións pero volvéronse pechar case de inmediato, dado o trompazo rexistrado na lonxa. Tamén na Illa trabállase xa nas autorizacións. Neste porto, as cotizacións tamén son baixas, aínda que onte pareceron querer remontar lixeiramente.

De toda esta realidade dan conta nas prazas de abastos. En Vilagarcía, mentres o marisco de pata si iniciou unha tímida escalada de prezos, a ameixa segue en valores baixos. Nada que ver coas cotizacións rexistradas nos meses de verán, ou mesmo en momentos puntuais da primavera. E é que, se cadra, o Nadal cambiou de datas no mundo do mar. E agora, o auténtico aguinaldo para quen viven da pesca e o marisqueo haxa que buscalo durante os meses estivais.