Pequenas estratexias de supervivencia

Rosa Estévez
rosa estévez VILAGARCÍA / LA VOZ

AROUSA

CEDIDA

O comercio de proximidade intenta manterse á boia nun contexto que lles é hostil; uns mellorando servizos, outros ofrecendo agasallos, todos tratando de pescar na Rede

19 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

As novas tecnoloxías han cambiado o mundo, pondo patas para arriba a nosa forma de facer case todo. Mesmo, a nosa forma de comprar. Internet converteuse nun gran bazar que permite pedilo todo sen saír da casa. Nun territorio no que algúns xigantes parecen ser capaces de cumprir calquera desexo con tan só un clic. Esa atractiva realidade virtual puxo patas para arriba o mundo real, pondo en xaque ao comercio local, que se atopa sumido nunha crise sen precedentes. As tendas pechan. Moitas, ao botar o cadeado, colgan carteis nos que ironizan sobre Internet e as grandes plataformas de compras. Son pequenas chamadas de atención que moitas veces se converten en fenómenos virales, pero que morren de éxito sen que ninguén preste atención á súa desgarrador berro de auxilio. A retórica, á fin e ao cabo, non serve para vencer ao fenomenal inimigo invisible. Os pequenos comerciantes vano asumindo, e comezaron a despregar algunhas estratexias -tanto individuais como colectivas- para intentar salvar o pelello. Para intentar manterse á boia.

Rocío Louzán, a presidenta de Zona Aberta (Vilagarcía), recoñece unhas estratexias de supervivencia que ela mesma aplica no seu negocio. Vertébranse, estas, en dúas liñas. Unha pasa por ofrecer ao comprador servizos que nunca atopará en Internet. «Agora, por exemplo, case todas as tendas de electrodomésticos ou mobles lévanche o produto que compraches a casa e fanse cargo do vello, co que lle quitan ao comprador un problema de amais », relata. Esa práctica, agora xeneralizada, non ten tantos anos de historia. Como tampouco que che manden alguén a casa a montarche o andel que compraches». «Por que se fai isto? Porque en Internet poida que atopes máis baratas estas cousas, pero tes que instalalas ti, montalas ti, e desfacerche ti do que xa non necesitas. É un plus de servizo», explica Louzán.

Aínda que, evidentemente, cada sector de negocio ten as súas particularidades. É cada vez máis frecuente por exemplo, que as tendas de roupa, calzado e complementos intenten enganchar aos seus clientes con cartóns que teñen premio tras un número determinado de compras, ou con sorteos e premios. «Son formas de fidelizar ao cliente», explica Rocío Louzán. Son a outra vía a explorar polos comerciantes que imprimen vida ás rúas.

Probadores de Internet

Diferenciar o produto que se serve é, desde sempre, unha clave para o éxito dunha iniciativa comercial. Pero parece revitalizarse agora, cando Internet aperta. Así, hai establecementos que comezan a prescindir das marcas que teñen tenda virtual, onde os clientes poden adquirir as mesmas pezas a un prezo máis baixo. Quen non toman esa medida profiláctica atópanse, máis veces das que lles gustaría, servindo de «probador» a un cliente que finalmente fará a súa compra a través dalgunha web. Pero como o avance das novas tecnoloxías é imparable, tamén son cada vez máis os comercios que aproveitan as redes sociais para convertelas en escaparates de alcance masivo. Todo o que se poida facer é pouco nun mercado no que cada vez resulta máis difícil competir. En horarios e en prezos é difícil facelo. En campañas promocionais masivas -do Black Friday ás rebaixas- tamén. Hai que redescubrir ao público as novas vantaxes de comprar ao lado de casa.

Un sistema de repartición conxunta para competir coas plataformas online

Agtamar-UPTA considera que o comercio local ten que dar a batalla á venda online utilizando as súas mesmas ferramentas. Por iso, o colectivo está a traballar no desenvolvemento dunha aplicación que, pivotando sobre o triángulo comerciante, consumidor, transportista, permita aos establecementos pequenos asociarse e ofertar ao cliente un servizo que lle faga máis cómodo e sinxelo facer as súas compras nas tendas de calquera cidade. «Tratar, basicamente, de que calquera poida comprar un produto nunha tenda, e agardar tranquilamente a que llo leven á casa ou lugar que elixa», explica Eduardo Sabarís. Trátase de pór en marcha un sistema de repartición a domicilio conxunto, co que o pequeno comercio se atoparía «en pé de igualdade con calquera plataforma online».

Un establecemento acolledor que abre as súas portas ao talento dos creadores locais

 

Essencial Home é unha tenda bonita chea de cousas bonitas. A cargo de este negocio de decoración e fogar está Pilar Garrido, unha muller decidida a que o seu non sexa un local máis, cheo de obxectos feitos en serie, sen sabor definido, sen denominación de orixe. Por iso, na tenda de Pilar , hai un espazo reservado aos creadores do Grove. «Neste pobo sóbranos talento, pero fáltanos un pouco de actitude, de sentimento de grupo. Temos xente moi creativa que nos permite ter espazos de comercio grumet», asegura. Fala ao lado do andel onde se expoñen os traballos dalgúns dos creadores mecos agrupados baixo a marca Grovemakers. Andeis que sobordan flores de toxo, chapas con lemas cargados de retranca meca, cadernos, lámpadas... Todo con selo local.

Diferenciar a súa oferta, apoiándose para iso no talento local, é unha das estratexias que elixiu Pilar para manterse viva nun mercado cada vez máis cruel para o pequeno comercio. Pero hai máis. Consciente de que é imposible loitar contra o imperio de Internet, Essenzial Home abriu os seus escaparates nas redes sociais. «É necesario estar aí; a estas alturas diría que é imprescindible. Tanto para que che coñezan fose, como para que a xente do pobo téñache presente». A través das súas fiestras nas redes, Pilar logra captar a atención dos consumidores coas súas publicacións. «Cheguei á conclusión de que temos que colgar algo todos os días. É fundamental para que a xente che teña presente», asegura. É, tamén, un traballo adicional que pode resultar esgotador, que come moito tempo. Pero hai que facelo. E hai que facelo, ademais, transmitindo os valores da tenda.

E iso Pilar lévao a machada. Desde hai tempo realiza un sorteo semanal de agasallos entre os seus clientes. «Primeiro faciámolo só na tenda, pero resultábame xa un pouco monótono». Así que decidiu facer sorteos errantes: cada semana realízao nalgún outro establecemento comercial da localidade. Desde un quiosco ata unha galería de arte: sempre hai cousas boas que dicir dos pequenos negocios que poboan a península meca.

Ademais de manter os seus escaparates nas redes sociais, Essenzial Home ten tamén unha páxina web. Non está tan actualizada como a Pilar gustaríalle, pero é que o tempo non dá para máis, nin sequera o dun autónomo. Promete sacar máis horas de onde sexa para pór a punto a web, porque está convencida de que «é un complemento interesante que che dá proxección». «Isto require recursos, require diñeiro e require stock», sinala.

Non son estes os únicos camiños que Pilar quixo explorar no mundo virtual. De feito, durante un tempo traballou con Amazon pero acabou abandonando un barco que para ela non ía cara a ningún lado. «Os beneficios non eran para nós, intentámolo pero non valía a pena». Así que, tras esa errada alianza co xigante sen cara, empeñouse aínda con máis forza nas súas outros vínculos: as persoas de verdade.