Iago Carrasco: «Esquecémolo, pero no 2009 operamos 44 trens en cinco meses»

Serxio González Souto
serxio gonzález VILAGARCÍA / LA VOZ

AROUSA

MARTINA MISER

Carrasco é un firme defensor do porto, que na súa opinión necesita unha dragaxe e máis almacenamento en segunda liña

12 jun 2019 . Actualizado ás 21:05 h.

PJ Carrasco foi o último operador portuario que utilizou o tren en Vilagarcía. No 2009, movéronse 44 ferrocarrís entre o 7 de agosto e o 31 de decembro. Sucedía en pleno verán. «Parece que o esquecemos, pero isto quere dicir que, ben coordinado, o tren non debe causar tantos problemas», reflexiona Iago Carrasco.

-Fálase moito do tren, si.

-O noso é un sector no que a infraestrutura debe estar sempre antes que a demanda. Se un cliente quere empregar o tren e aquí non existe, acudirá ao porto de ao lado. O mesmo sucede cos almacéns ou os guindastres. O proxecto do tren desenvolveuse en plena crise e tardou moito tempo. Pero está en marcha e as perspectivas son boas. Boluda opera trens en Alacante, Sevilla ou Bilbao semanalmente. A intermodalidade é o futuro da loxística, favorece o comercio e a actividade económica. Axudamos aos nosos clientes e iso implica crecer e ser competitivos.

-Cal é a diferenza entre ter ou non un porto como leste?

-Para empezar, só existen 29 portos de interese xeral en España. Así que non deixas de estar en primeira división. É unha ferramenta para as empresas da área de influencia, que melloran a súa competitividade na exportación e a importación. Grazas a Boluda, as empresas poden realizar pequenos envíos. Por outra banda, proxectos como o de Aceites Abril xeran produto de alto valor engadido que despois se venden no estranxeiro.

-Que hai da atracción de novas empresas?

-Aí está un dos deberes do porto de cara ao futuro. Deberiamos ser o porto do Salnés, axudando a captar empresas que se asenten nos polígonos de Vilagarcía, pero tamén de Vilanova ou de Nantes. Estar preto dun porto de interese xeral mellora os custos loxísticos das empresas internacionais. Wärtsilä, o primeiro fabricante de motores do mundo, pasou de Portugal ao Porriño. Por que? Esas sinerxías entre concellos deben funcionar. Atraer empresas potentes que desenvolvan a súa actividade na nosa área de influencia. Iso xera postos de traballo directos e indirectos.

-É dicir, que hai potencial.

-Si, hai moito potencial por desenvolver. A presenza de Boluda, insisto, permite que empresas que son capaces de producir a cantidade de mercancía que cabe nun colector poidan exportar. Non fai falta ser unha multinacional. En tempos de crise, un dos datos máis relevantes foi comprobar como as pequenas e as grandes empresas suplían a falta de vendas a nivel local con vendas a nivel internacional. De feito, estamos a exportar máis que antes da crise. E iso lévanos a outra consideración.

-Cal é?

-Canto máis grande é un barco, máis barato resulta o transporte. A economía de escala é así. Os buques son cada vez máis grandes e en Vilagarcía traballamos para ter trece metros de calado. Pero o esforzo está a un 60 %, non se poden usar porque só temos nove metros na canle de entrada. Coa marea, como máximo temos once. Marín dispón de trece, Vigo de quince. E seguen traballando en dragar. Hai xestións que non chegaron a bo fin única e exclusivamente por esta cuestión. Necesitamos unha dragaxe.

-Que outros deberes temos por diante?

-Precisamos zonas de almacenamento en segunda liña. A maioría das mercancías están practicamente no cantil do peirao. Non hai problema coa liña de atracada. De feito, entre Ferrazo, Comboa e o peirao Comercial poderiamos ter doce barcos atracados ao mesmo tempo. Pero si con ese espazo de almacenamento. En xeral, necesitamos que as Administracións traballen cunha perspectiva global. E facerlle ver á cidadanía que o porto pode ser un xerador de traballo de forma directa e indirecta. Non só é po e ruído, senón unha das nosas principais industrias.