A hamburguesa que arrasa en Europa non é de carne

patricia baelo

Ao SOL

HAMBURGUESA
HAMBURGUESA

A Beyond Meat está elaborada a partir de proteínas de guisantes, arroz e frijoles, ademais de remolacha

22 jul 2019 . Actualizado ás 10:48 h.

«Hoxe se moraliza máis sobre comida que sobre sexualidade. Ao contrario do que ocorre co sexo, cada vez hai menos alimentos que estean ben vistos», explica o psicólogo Christoph Klotter. Segundo a Asociación de Investigacións de Consumo, a porcentaxe de persoas que aspiran a un estilo de vida saudable e unha alimentación sa e sostible en Alemaña pasou do 18 ao 31 no último lustro. No 2018 os alemáns investiron case 11.000 millóns de euros en produtos orgánicos, case un 5,5% máis que o ano anterior, e volveron consagrarse como líderes europeos. Os doces sen azucre, as bebidas sen alcol e, por suposto, as alternativas vexetais á carne cotizan á alza no país.

É máis, a tendencia do verán en Berlín e outras grandes cidades xermanas chámase Beyond Meat. Trátase dunha hamburguesa vegana elaborada a partir de proteínas procedentes de guisantes, arroz e frijoles, ás que se engaden outros ingredientes como aceite de coco, remolacha e fibras vexetais, e sométeselles a varios procesos de vaporización, presión e cambios de temperatura. Con iso, a startup estadounidense que leva o mesmo nome, non só logrou fabricar o primeiro substituto da carne libre de soia, gluten e compoñentes modificados xeneticamente, senón tamén un produto que presenta a cor, a textura e o sabor propios da tenreira.

Bautizada polo prestixioso diario Süddeutsche Zeitung como «a hamburguesa máis de moda en todo o mundo» chegou a Alemaña procedente dos Estados Unidos a principios de xuño. E non aterrou precisamente nos supermercados ecolóxicos, orientados á clase media e alta, senón nos hiperdescuentos Lidl e Netto. Este último lanzouna a un prezo de 4,99 euros o paquete de dous, e os andeis baleiráronse en cuestión de horas nos 4.260 establecementos que ten no país. «Foi unha tolemia, colocabamos unhas poucas e voaban ao minuto. Non teño palabras para describilo», conta a La Voz un empregado dunha filial berlinesa de Netto que prefire non dar o seu nome.

O éxito da súa nova receita vegana fixo que Beyond Meat protagonizase unha espectacular saída a Bolsa, quintuplicando o seu valor en apenas un mes desde a súa estrea. Celebridades como Leonardo DiCaprio e Bill Gates declaráronse afeccionados ás hamburguesas da compaña, que gañou o primeiro trimestre do 2018, tres veces máis que no mesmo período do ano anterior.

Mentres, en Alemaña o hiperdescuento Aldi acaba de anunciar que o 5 de agosto porá á venda unha versión nacional e máis barata, a 2,99 euros o paquete dobre.The Wonder Burger, preparada con soia e remolacha pola empresa cárnica xermana Die Meistermetzger. O seu obxectivo: conquistar ao público non vexetariano. Só o tempo dirá se consegue imporse á súa predecesora estadounidense.